Ga naar inhoud

Orginele BMW Z3 afdekhoes schuurt?

Arjanlas

Aanbevolen berichten

Nog maar een vraag (heb er wel een beetje de pest over in) wie heeft ervaring of de BMW Z3 afdekhoes schuurt? Ik heb zowel voor als achter op de boven kant van mijn spartborden doffe vlekken zitten die moeilijk weg te poetsen zijn. Ik woon in Zeeland waar regelmatig een zand laagje op de auto zit maar nu ook al onder een afdekhoes daar zakt mijn...

Wie weet er een goed poetsmiddel om deze doffe plekken te behandelen? Alvast bedankt voor jullie reactie!

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als de wind ook maar een klein beetje kan 'spelen' met Zo'n hoes heb je inderdaad kans op schuurplekken.

Met alleen autoshampoo krijg je dat dan ook niet weg, gebruik hiervoor een polijstmiddel, bijvoorkeur van BMW Zelf.

Belangrijk is om dit te doen met een Zeer fijn Zacht doekje, dan Zou je het weg kunnen krijgen.

Edit: Zojuist tijdens het eten vroeg ik me af hoe je die hoes aanbrengt, doe je dat alleen?

Het is dan ook mogelijk dat je die plekken hebt omdat de hoes daar over die plaatsen wordt getrokken tijdens het aanbrengen.

Link naar reactie
Als de wind ook maar een klein beetje kan 'spelen' met Zo'n hoes heb je inderdaad kans op schuurplekken.

Met alleen autoshampoo krijg je dat dan ook niet weg, gebruik hiervoor een polijstmiddel, bijvoorkeur van BMW Zelf.

Belangrijk is om dit te doen met een Zeer fijn Zacht doekje, dan Zou je het weg kunnen krijgen.

Edit: Zojuist tijdens het eten vroeg ik me af hoe je die hoes aanbrengt, doe je dat alleen?

Het is dan ook mogelijk dat je die plekken hebt omdat de hoes daar over die plaatsen wordt getrokken tijdens het aanbrengen.

Ik doe het inderdaad alleen maar de kans lijkt me klein; ik maakt hem namelijk eerst om de spiegels vast terwijl de hoes nog midden op het dak ligt vervolgens trek ik de voorkant strak en haakt dan het elastiek om de bumper hetzelfde voor de achterkant hetzelfde. Het strak trekken gebeurt eigenlijk zonder dat je de wagen echt aanraakt. Ik denk dat het schuren dan toch door kleine bewegingen van de hoes komt. Ik heb inmiddels vier zachte doeken onder de hoes op de spatborden gelegd in de hoop dat het niet erger wordt.

Link naar reactie

De doffe plekken krijg je waarschijnlijk wel weg met Meguiars Scratch X. Als dat niet lukt dan zal er iets grover geschut moeten komen, denk aan een polish die verwerkt wordt met een excenter. Wellicht is er een forumlid in jouw buurt die je hiermee kan/wil helpen...

Link naar reactie
De doffe plekken krijg je waarschijnlijk wel weg met Meguiars Scratch X. Als dat niet lukt dan zal er iets grover geschut moeten komen, denk aan een polish die verwerkt wordt met een excenter. Wellicht is er een forumlid in jouw buurt die je hiermee kan/wil helpen...

en anders ga je gewoon naar de clean en shine poetsdag op 14 maart!!! :console:

Link naar reactie
Ik doe het inderdaad alleen maar de kans lijkt me klein; ik maakt hem namelijk eerst om de spiegels vast terwijl de hoes nog midden op het dak ligt vervolgens trek ik de voorkant strak en haakt dan het elastiek om de bumper hetzelfde voor de achterkant hetzelfde. Het strak trekken gebeurt eigenlijk zonder dat je de wagen echt aanraakt. Ik denk dat het schuren dan toch door kleine bewegingen van de hoes komt. Ik heb inmiddels vier zachte doeken onder de hoes op de spatborden gelegd in de hoop dat het niet erger wordt.

Dit zal wel helpen om beschadigingen te verminderen.

Let op het moet wel schoon zijn als je de doeken er op legt.

Anders helpt het niet.

Eerst even met een vezeldoek met spray en wipe de plekken schoon maken.

Dan schone doeken er op leggen en dan EEN SCHONE AFDEKHOES er overheen trekken.

Als je goed leest is er een woord SCHOON werken.

Doeken krassen niet zand en vervuilingen op de lak en hoes die schuren.

Link naar reactie
Dit zal wel helpen om beschadigingen te verminderen.

Let op het moet wel schoon zijn als je de doeken er op legt.

Anders helpt het niet.

Eerst even met een vezeldoek met spray en wipe de plekken schoon maken.

Dan schone doeken er op leggen en dan EEN SCHONE AFDEKHOES er overheen trekken.

Als je goed leest is er een woord SCHOON werken.

Doeken krassen niet zand en vervuilingen op de lak en hoes die schuren.

Bedankt allemaal voor jullie reactie en ik heb een aanbod van Ron om bij hem langs te komen en zijn polijst spullen te gebruiken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in