Ga naar inhoud

Z4 aankoopcriteria


zedvier

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben nieuw op het forum. Ik ben van plan mij een tweedehands Z4 cabrio aan te kopen, liefst een 2.5i met automaat van 2003 of 2004. Ik vind de wagen voor mij de juiste mix tussen comfort en sportiviteit hebben en het uiterlijk vind ik natuurlijk subliem. Ook wil ik de mensen bedanken voor het mogelijk maken van dit forum.

Ik heb al met 3 verschillende Z4’s testgereden, allemaal 2.5iA’s van 2003. Wat mij opviel bij de testritten is de spoorgevoeligheid en springerigheid op oneffen wegen van deze wagens. Op sommige wegen moet je het stuur goed vasthouden met twee handen, of je wordt verrast. Twee wagens waren uitgerust met de 17’’ runflats en de andere met 18’’ runflats. Ik moet zeggen dat de banden zeker niet nieuw waren en bijna aan vervanging toe waren. Zou dit één van de oorzaken kunnen zijn van die spoorgevoeligheid of zou dit kunnen wijzen op problemen met de stuurinichting/stuurhuis die leden van het forum al aangaven als zijnde één van de grootste problemen bij de Z4? Alle drie de wagens waren van voorjaar 2003. Hoe kan ik bij een testrit opmerken dat er problemen zijn met de stuurinrichting, waar kan ik op letten?

Waar kan ik de Z4 update info vinden volgens modeljaar?

Ook de remmen vond ik niet echt krachtig gezien de power van de wagens (192pk). Misschien dat de remblokken sneller verslijten bij een automaat. Hoe kan ik dit checken bij een testrit dat het daadwerkelijk de remblokken zijn die ver versleten zijn en niet de underpowerde remmen of versleten banden?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo....helpen.

Welkom zevier.

Hier zullen vast wel enkele Z4 rijders zijn, die hier iets zinnigs over te melden hebben.

Ze hebben nog niet greageerd omdat ze op zondag verplicht op bezoek zijn bij schoonmama. :schater:

Link naar reactie

Gevoelig voor spoorvorming vind ik wel meevallen, maar m'n vorige auto's hadden ook brede banden dus ik weet niet beter. Als het ook nog een runflatbanden zijn (heb ik geen ervaring mee) dan kan het goed kloppen dat die banden er een schepje bovenop doen. Die hebben tenslotte extra stevige wangen. Ik lees sowieso weinig positieve dingen over die runflatbanden dus ik mis ze niet.

Dat probleem met de stuurinrichting was geloof ik alleen bij warme/hete dagen. Of je dat op een andere manier kan testen weet ik niet. Ik moet er bij die van mij ook nog achterkomen want heb daar niet op gelet... ik had m'n auto zelfs gekocht zonder proefrit B)

Link naar reactie

Zowel mijn vader als mijn broer rijden een Z4. De ene het facelift-model, de andere niet. Ik moet zeggen dat ik ze nog niets heb horen zeggen over de stuurinrichting... En zij zijn nu niet bepaald de types die niet af en toe eens het onderste uit de kan halen B)

Wat wel klopt is het verhaal van de Runonflats (die namen ook :m: )... Mijn vader heeft deze ook steken, en kan bevestigen dat de rit een pak stugger wordt ivm andere niet-runonflats banden.

Greets

MDS :wave:

Link naar reactie

Run flats, moet je van houden. Ik vind het een veilig gevoel en sturen best wel strak. Stuurinrichting, inderdaad fabrieksfoutje.

Kocht mijn Z4 vorig jaar met 2 jaar garantie en stuurinrichting is vervangen onder garantie. Eigenlijk had de vorige eigenaar dit al moeten melden bij de dealer.

Ook bij koud weer merk je dat ie niet lekker stuurt in vergelijking met andere BMW.s.

Viel mij op dat de kruiskoppeling in de stuurstang nu wit geverfd was, dus misschien kun je het hier aan zien. (na reparatie). Reparatie is ingrijpend, de mijne heeft 3 dagen bij de dealer gelogeerd, kreeg echter z4 en een dag later een 3 serie mee ;-)

Even onder de motorkap kijken of een ervaren Z4 rijder laten sturen

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Mijn stuurhuis is ook vervangen, is nu wel weer OK, maar de auto is erg spoorgevoelig helaas. :wave: Heb ook Run Flat banden eronder zitten en deze zijn al ver versleten, dus hoop ik dat dat het probleem veroorzaakt.

Ga binnenkort nieuwe banden halen en dacht en Michelins PS2 eronder te zetten, ben benieuwd of hij dan rustiger wordt in zijn stuurgedraag :kisstogether: Vondt overgens de Michelin PS1 better, alleen ze gingen "cuppen" op den duur.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.