Ga naar inhoud

LinkedIN


joostvdl

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Recruiters hoeven de rekening ook niet te betalen, maar je zakelijke contacten wel :thumbup: ik heb wel wat mensen die ik puur zakelijk ken op m'n LinkedIn staan.

overigens hoeft je profiel niet te vermelden dat je lid bent van een groep. Dit is een keuze.

@Joost. I beg to differ.

OK dat wist ik niet!

Link naar reactie

Mag ik vragen of iemand ooit iets anders dan een baan/aanbod heeft binnengehaald via LinkedIN? Een sale gemaakt? Een project binnen gehaald?

In mijn tak van sport gaat sales echt nul langs deze wegen, dus ik weet niet wat ik verder mee zou moeten. Ik ben er op gegaan omdat enkele Noorse klanten mij uitnodigingen stuurden, voordat ik een profiel had. Ik had initieel geen zin in de zoveelste ICQ variant, maar ben voor deze klanten toch maar een profiel begonnen. Zijn ze ook blij. Nu krijg ik zelfs updates als ze ergens naartoe reizen. :thumbup: Weet echt niet waarom ze dat willen delen met mij.

Echter, het bulk van mijn "vrindjes" zijn oude collegas en studiegenoten de over de wereld verdeeld zitten. De Noorse klanten hebben me geen werk meer kunnen geven sinds ik een profiel heb, omdat ze niks te geven hadden, en als ze wel wat hadden, dan had ik dat toch wel gekregen. Het is voor mij toch meer een kennissen en vrienden database en schat de uitnodigingen van mijn klanten ook op die manier in. Ze vinden de relatie verder gaan dan een klant-leverancier.

Bart

Link naar reactie

Ik heb idd nog nooit een project gekregen door LinkedIn, noch ben ik benaderd voor iemand die mogelijkheden voor een project polste bij de klant waar ik op dat moment zat.

Toch heeft LinkedIn zijn waarde. Je weet waar mensen die je kent uithangen (sociale deel) en je kan er vanuit gaan dat de profielen die er op staan een acuratere weergave zijn van wat iemand echt gedaan heeft. Je zal niet zo gauw je LinkedIn profiel "oppompen", aangezien je collega's waarmee je samengewerkt hebt, het ook kunnen zien.

Ik werk nu bij Philips en daar krijg ik regelmatig CV's van mensen ter screening of voor interview. Een cross check met LinkedIn leert dan al gauw of een consulant inderdaad een project leidende rol heeft gehad, of dat het de senior koffie-bitch voor het project was.

Link naar reactie
Ik werk nu bij Philips en daar krijg ik regelmatig CV's van mensen ter screening of voor interview. Een cross check met LinkedIn leert dan al gauw of een consulant inderdaad een project leidende rol heeft gehad, of dat het de senior koffie-bitch voor het project was.

Aha, dus jij laat je inhuren als HRM miep, of moet ik zeggen: iemand die een HRM miep zijn/haar hand vast houdt ;)

Disclaimer: Ik heb niks tegen HRM miepjes (m/v), sommige (v) zijn best te wippen ;) :rant: . In mijn persoonlijke "loopbaan" heb ik er bij de nieuwe banen gelukkig geen last van gehad (ze werden gebypassed), maar ik heb wel in verschillende bedrijven, direct danwel indirect, mogen aanschouwen hoe deze afdeling als eerste geslachtofferd werd aan het positieve dscriminatie spook, en zo een verwoesting van de HRM afdeling gezien. (Ja, ik ben TU nerd, dus werk in een mannenwereldje, en daar hebben vrouwen het moeilijk.) Echter, de meest onbenullige XXchromosoompjes werden in een directie gekatapuleerd, om daar ook een v aanwezig te hebben. Tenenkrommende onbenullen.

Daarnaast ken ik in mijn privekring ook een paar dames die echt met 3 verschillende avondscholen op hun 20ste de mavo afmaakten, en nu op een schokkend hoge positie binnen het HRM wereldje zijn gekomen. Dit heeft mijn beeld van die tak van sport niet echt positief beinvloed.

Zo, nu trek ik mij denk ik terug in mijn eigen Torabora, want ik zal wel geroosterd worden in de aankomende dagen, al val ik niemand persoonlijk aan. <_<

Disclaimer 2: Ik ken ook een heleboel intelligente vrouwen (mijn w*pk*p is er 1 van :wub: ) en ik ben ook nooit voorbijgegaan door een vrouw bij de keuze van een baan (ik was altijd de betere :angry: ), dus dit is geen kwestie van vrouwenhaat (voordat pseudo-psychologen dit gaan analyseren :blink: ).

Link naar reactie
Aha, dus jij laat je inhuren als HRM miep, of moet ik zeggen: iemand die een HRM miep zijn/haar hand vast houdt :wub:

uh......nee. Bart, ik run een deel van de Customer Service IT afdeling binnen het SAP competence centre van Philips Healthcare, op interim basis. Alle resource aanvragen voor projecten of on-site ondersteuning voor mijn Customer Service deel, lopen via mij. Vrijwel continu is de demand groter dan de supply en intaken we consultants die pretenderen van SAP CS/QM verstand te hebben. Dan is LinkedIn wel eens handig.

HR heb je binnen Philips ook hoor, veelal zijn dat inderdaad vrouwen. Of ze vaak w*ppen en welk opleidingsniveau ze hebben, geen idee. Misschien kun je via LinkedIn met ze in contact komen en het vragen ;)

Link naar reactie
uh......nee. Bart, ik run een deel van de Customer Service IT afdeling binnen het SAP competence centre van Philips Healthcare, op interim basis.
Briljant dit, zit die Bart hele onzinverhalen over HRM op te hangen ben je ICT'er. Ja ja TU gestudeerd maar lezen ho maar. Bart kan een hoop leren van een aantal vrouwen :schater:
Link naar reactie
Briljant dit, zit die Bart hele onzinverhalen over HRM op te hangen ben je ICT'er. Ja ja TU gestudeerd maar lezen ho maar. Bart kan een hoop leren van een aantal vrouwen :schater:

Als Bart nu gewoon gelinked was met me via LinkedIn, had ie me gewoon even op kunnen zoeken :wub:

Link naar reactie

Jullie hebben toch wel gehoord van die technische mannen met goed ontwikkelde linker hersenhelft. Echte nerds die zich lekker met de mannen op een kamertje opsluiten.

Helaas echter niet de invloeden van die onderschatte rechterhelft: creativiteit en sociale skills :wub: En ja de meeste vrouwen hebben een sterk ontwikkelde rechterhelft ;)

Link naar reactie
Aha, dus jij laat je inhuren als HRM miep, of moet ik zeggen: iemand die een HRM miep zijn/haar hand vast houdt ;)

Disclaimer: Ik heb niks tegen HRM miepjes (m/v), sommige (v) zijn best te wippen ;) :P . In mijn persoonlijke "loopbaan" heb ik er bij de nieuwe banen gelukkig geen last van gehad (ze werden gebypassed), maar ik heb wel in verschillende bedrijven, direct danwel indirect, mogen aanschouwen hoe deze afdeling als eerste geslachtofferd werd aan het positieve dscriminatie spook, en zo een verwoesting van de HRM afdeling gezien. (Ja, ik ben TU nerd, dus werk in een mannenwereldje, en daar hebben vrouwen het moeilijk.) Echter, de meest onbenullige XXchromosoompjes werden in een directie gekatapuleerd, om daar ook een v aanwezig te hebben. Tenenkrommende onbenullen.

Daarnaast ken ik in mijn privekring ook een paar dames die echt met 3 verschillende avondscholen op hun 20ste de mavo afmaakten, en nu op een schokkend hoge positie binnen het HRM wereldje zijn gekomen. Dit heeft mijn beeld van die tak van sport niet echt positief beinvloed.

Disclaimer 2: Ik ken ook een heleboel intelligente vrouwen (mijn w*pk*p is er 1 van :wub: ) en ik ben ook nooit voorbijgegaan door een vrouw bij de keuze van een baan (ik was altijd de betere ;) ), dus dit is geen kwestie van vrouwenhaat (voordat pseudo-psychologen dit gaan analyseren <_< ).

mag ik even overgeven ........... :blink::angry::rant:

(wel fijntjes om je partner je w*pk*p te noemen geeft i.i.g. haar positie weer in jullie relatie)

Link naar reactie
Als Bart nu gewoon gelinked was met me via LinkedIn, had ie me gewoon even op kunnen zoeken ;)

Ik wil best je linkedIN vrindje zijn hoor, wordt maar lid van het forum groepje. Echter je CV was me al bekend sinds je een accountant zocht :wub: . Mijn ref aan je HRM activiteiten was slechts poken. Het was wel errug leuk om te zien hoe snel je je verwijderde van het stempel HRM. :schater::schater:

Link naar reactie
Zeg kopieer-chef, duidt 's ff wat er onzin is?
:huh: , Ok om het je makkelijk te maken het ik het rood gemaakt -_-
Aha, dus jij laat je inhuren als HRM miep, of moet ik zeggen: iemand die een HRM miep zijn/haar hand vast houdt ;)

Disclaimer: Ik heb niks tegen HRM miepjes (m/v), sommige (v) zijn best te wippen :newblush::P . In mijn persoonlijke "loopbaan" heb ik er bij de nieuwe banen gelukkig geen last van gehad (ze werden gebypassed), maar ik heb wel in verschillende bedrijven, direct danwel indirect, mogen aanschouwen hoe deze afdeling als eerste geslachtofferd werd aan het positieve dscriminatie spook, en zo een verwoesting van de HRM afdeling gezien. (Ja, ik ben TU nerd, dus werk in een mannenwereldje, en daar hebben vrouwen het moeilijk.) Echter, de meest onbenullige XXchromosoompjes werden in een directie gekatapuleerd, om daar ook een v aanwezig te hebben. Tenenkrommende onbenullen.

Daarnaast ken ik in mijn privekring ook een paar dames die echt met 3 verschillende avondscholen op hun 20ste de mavo afmaakten, en nu op een schokkend hoge positie binnen het HRM wereldje zijn gekomen. Dit heeft mijn beeld van die tak van sport niet echt positief beinvloed.

Zo, nu trek ik mij denk ik terug in mijn eigen Torabora, want ik zal wel geroosterd worden in de aankomende dagen, al val ik niemand persoonlijk aan. :ph34r:

Disclaimer 2: Ik ken ook een heleboel intelligente vrouwen (mijn w*pk*p is er 1 van :kisstogether: ) en ik ben ook nooit voorbijgegaan door een vrouw bij de keuze van een baan (ik was altijd de betere :wave: ), dus dit is geen kwestie van vrouwenhaat (voordat pseudo-psychologen dit gaan analyseren :lol2: ).

Link naar reactie
Rogeetje, mijn scheetje,

in mijn zin is het de 2de betekenis volgens van Dale.

Van Dale:

U hebt gezocht op het woord: duiden.

RESULTAAT

 dui·den duidde, h geduid 1 (met op) wijzen: alles duidt op een inbraak 2 verklaren, uitleggen

Batje mijn schatje (moest toch rijmen) wordt mij te laat voor die onzin. Er mag dan wel een economische crisis heersen ik merk daar niets van. Ik ben 24/7 aan het werk, de dikke van Dale ligt bovendien boven. Dat betekent dat ik van het ene eind van de kamer naar de andere kant moet lopen. Vervolgens de hal door op zoek naar de trap. Boven aangekomen de gang door aan het eind laatste kamer rechts. Ik heb er de kracht niet meer voor :kisstogether:
Link naar reactie
Batje mijn schatje (moest toch rijmen) wordt mij te laat voor die onzin. Er mag dan wel een economische crisis heersen ik merk daar niets van. Ik ben 24/7 aan het werk, de dikke van Dale ligt bovendien boven. Dat betekent dat ik van het ene eind van de kamer naar de andere kant moet lopen. Vervolgens de hal door op zoek naar de trap. Boven aangekomen de gang door aan het eind laatste kamer rechts. Ik heb er de kracht niet meer voor :kisstogether:

Zeg scheet,

die betekenis hoort in je bovenkamer. Niet in een kamer ergens op de bovenste verdieping. Ik heb mijn papieren woordenboeken overigens in de oostvleugel van mijn huis neergezet, want daar kom ik toch nooit :newblush: , en heb alles al eeuwen op mijn laptop. Euroglot via een dosbox-je.

Link naar reactie
Mijn ref aan je HRM activiteiten was slechts poken. Het was wel errug leuk om te zien hoe snel je je verwijderde van het stempel HRM. :schater::schater:

hmmm, reversed psychology :kisstogether:

Link naar reactie

Laat ik een poging doen weer terug te gaan naar het orginele topic; ik gebruik LinkedIn voornamelijk om mijn zakelijk/sociaal netwerk te onderhouden. Vele (ex)collega's zijn tevens goede vrienden en ik vind het leuk ze te blijven volgen ook spreken we elkaar niet meer dagelijks. Wat me altijd weer verbaast is hoe snel we weer als vanouds met elkaar samenwerken als er een kans zich voordoet en dat geeft me veel voldoening.

Link naar reactie
Laat ik een poging doen weer terug te gaan naar het orginele topic; ik gebruik LinkedIn voornamelijk om mijn zakelijk/sociaal netwerk te onderhouden. Vele (ex)collega's zijn tevens goede vrienden en ik vind het leuk ze te blijven volgen ook spreken we elkaar niet meer dagelijks. Wat me altijd weer verbaast is hoe snel we weer als vanouds met elkaar samenwerken als er een kans zich voordoet en dat geeft me veel voldoening.

...ik zie het daarnaast als een vervanging van al mijn visitekaartjes. Ik heb ze altijd bij me en ze zijn altijd up-to-date. Perfect toch?

Link naar reactie
He wat leuk! We zijn collega's!

Binnen welk deel van Philips zit je? Ik zit bij Healthcare in Eindhoven, in TQ (de befaamde toplocatie bij de lokale afwerkplek :kisstogether: )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.