Ga naar inhoud

Lekke band

Speedy

Aanbevolen berichten

Vandaag werd ik door de vrouw gebeld die me vertelde dat de Alpina een vreemd geluid maakte en niet verder durfde te rijden. Ze dacht zelf aan een lekke band maar kon niet ontdekken dat de band platter was dan de andere banden. Ben zelf maar gaan kijken en inderdaad er zat een grote metalen pen dwars door het loopvlak heen. Band is dus afgeschreven :wave:

Nu zitten er op de achterbanden nog zo'n 5mm profiel, als ik er één nieuwe op laat leggen dan heeft deze zo'n 8 a 9mm profiel. Is het nu verstandig om er eentje te vervangen, allebei te vervangen voor nieuwe of te gaan voor deze 2 jongens op Marktplaats... http://link.marktplaats.nl/208464376

Nieuw gaan de Michelin Pilot Sport 265 30 ZR 19 ongeveer een honderdje of 4 a 5 per stuk kosten...

Wat denken jullie?

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou sowsieso niet gaan voor maar 1 andere band... Als je iets vervangt kan je dat best steeds per twee doen, kwestie van gelijke afgesleten loopvlakken te hebben.

Greets :wave:

Maikel

Link naar reactie
Nieuw gaan de Michelin Pilot Sport 265 30 ZR 19 ongeveer een honderdje of 4 a 5 per stuk kosten...

Op bandengids.nl:

Michelin PILOT SPORT PS2 EL 265/30 R19 93Y € 643,79 48% € 332,76

Voor de duidelijkheid: 643 EUR is de adviesprijs, 332 EUR is hun prijs.

Op autobandenmarkt.nl

Michelin Pilot Sport Cup

265/30 ZR19 89Y Velgbescherming, BW **

Prijslijst*: EUR 514,00

€436,60

Die zijn dus niet zo voordelig, maar het is een andere band geloof ik, de "cup" uitvoering, niet voor everyday use?

Weet je zeker dat de prijs van die banden op marktplaats voor de set van twee is? :wave:

Link naar reactie

Wel interesant die op marktplaats maar wat zal de eerlijke reden hierachter zijn ??

Zou wel gaan voor 2 nieuwe, wel eens gedacht aan goodyear F1 assymetrisch ??

Net nieuw en perfecte beoordeling uit div.tests.

Heb er ook al een paar auto's op gezet en doen idd. heel goed.

Bekijk je het profiel lijkt veel op de ps2 van michilin, en wat ook niet onaardig is dat de goodyears stukken goedkoper zijn.

Link naar reactie

Ik heb ook meerdere keren een gebruikt setje banden gekocht en tot dusver goede ervaringen mee. Het hoeft helemaal niet te zijn dat er iets mis mee is wat veel mensen denken. Ga zelf altijd bij dezelfde bandenzaak langs, het ziet eruit als een oude louche schuur, loopt altijd kampvolk rond en het liefst betaal je er contant (*kuch* zwart), maar ze regelen het wel altijd, ook als het niet goed is.

Die zijn dus niet zo voordelig, maar het is een andere band geloof ik, de "cup" uitvoering, niet voor everyday use?

Klopt de Cup uitvoering is een semi-slick. De (E46) M3 CSL kon hier (mits je een contract tekende) op geleverd worden. Ook de Porsche RS-uitvoeringen staan hierop. Je mag er wel mee op de openbare weg maar is voor everyday use niet aan te raden :wave:

Link naar reactie
Vandaag werd ik door de vrouw gebeld die me vertelde dat de Alpina een vreemd geluid maakte en niet verder durfde te rijden. Ze dacht zelf aan een lekke band maar kon niet ontdekken dat de band platter was dan de andere banden. Ben zelf maar gaan kijken en inderdaad er zat een grote metalen pen dwars door het loopvlak heen. Band is dus afgeschreven :angry:

Nu zitten er op de achterbanden nog zo'n 5mm profiel, als ik er één nieuwe op laat leggen dan heeft deze zo'n 8 a 9mm profiel. Is het nu verstandig om er eentje te vervangen, allebei te vervangen voor nieuwe of te gaan voor deze 2 jongens op Marktplaats... http://link.marktplaats.nl/208464376

Wat denken jullie?

Op het plaatje kun je zien dat de linkerkant van de band meer gesleten is dan de rechterkant: auto niet goed uitgelijnd. Als er 8 mm profiel op de banden zit, kun je ook de controlekleuren nog zien: die zijn bij deze banden weg. Verder erg duur, ook al zijn ze gebruikt.

Check eens bij www.wandersbandenservice.nl en vraag naar Lennard Wanders, nederlands driftkampioen. Ik scoorde onder de 200,-- nieuwe Falken, gemonteerd en wel. Stevig onderhandelen!

Link naar reactie

Is de band per definitie al afgeschreven ??

Kan er geen prop geplaatst worden. In het loopvlak schijnt dit mogelijk te zijn , als de cordlagen maar niet zijn beschadigd.

Misschien dan geen 200 + meer rijden.

Maar wel met veel plezier de laatste 4 mm :angry:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in