Ga naar inhoud

TV en Home Cinema advies

Davids Z3

Aanbevolen berichten

Zoozo... nou gister even naar de BCC en Block geweest. Aardig prijsverschil tussen die 2 moet ik zeggen.

Ik denk dat ik (wij :schater: ) toch voor de Philips 42PFL7603D zullen gaan.Heb een aantal reviews gelezen op internet en die waren toch goed tot zeer goed ook qua design vind ik deze erg mooi. De Wehkamp heeft momenteel een goede aanbieding voor dit toestel (986,-).

Wat ik alleen nog niet geheel snap is het HD verhaal :fiew: . Volgens de verkoper moet er naast de full HD tv ook nog een hd ontvanger aangeschaft worden zoals bijv. de PS3 (deze komt er ook tussen). Wat heb je nu precies aan HD aangezien je dus volgens mij niet altijd in HD kan kijken althans enkel op de daarvoor bestemde zenders ??

Een andere vraag betreft de accesoires.Wat voor kabels moeten er nog aangeschaft worden naast de LCD, ik neem aan een goede HDMI maar verder nog iets ?

Qua home cinema ben ik er nog niet geheel uit maar er is in ieder geval zat verkrijgbaar voor een goede prijs / kwaliteit verhouding.De Philips HTS6600 heb ik helaas niet zien staan bij de BCC dan wel de Block.

Link naar reactie
  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat ik alleen nog niet geheel snap is het HD verhaal :fiew: . Volgens de verkoper moet er naast de full HD tv ook nog een hd ontvanger aangeschaft worden zoals bijv. de PS3 (deze komt er ook tussen). Wat heb je nu precies aan HD aangezien je dus volgens mij niet altijd in HD kan kijken althans enkel op de daarvoor bestemde zenders ??

Denk dat HD vooral handig is naar de toekomst toe, wanneer de meeste zenders zullen overschakelen op HD uitzendingen.

Link naar reactie

PS3? Dit is geen HD ontvanger, tenzij ik iets gemist heb. Het is wel een Blu-Ray speler, zodat je HD films (1080p) op dat medium kan bekijken op je Full-HD scherm.

Wil je HD TV kijken dan ben je overgeleverd aan het aanbod van je kabelmaatschappij en een additionele ontvanger (nog een kastje erbij, zucht...).

Link naar reactie
PS3? Dit is geen HD ontvanger, tenzij ik iets gemist heb. Het is wel een Blu-Ray speler, zodat je HD films (1080p) op dat medium kan bekijken op je Full-HD scherm.

Wil je HD TV kijken dan ben je overgeleverd aan het aanbod van je kabelmaatschappij en een additionele ontvanger (nog een kastje erbij, zucht...).

Hmm ok...wellicht dan toch iets verkeerd begrepen :fiew:

Maarrr....bij HD ready moet je ook een extra kastje hebben voor HD ontvangst...en bij Full HD dus ook ??

Link naar reactie
Maarrr....bij HD ready moet je ook een extra kastje hebben voor HD ontvangst...en bij Full HD dus ook ??

Absoluut, HD ready of Full HD ready toont alleen maar aan dat je tv capabel is om een High Definition signaal te verwerken. Meer niet. Dus het signaal moet nog steeds van een externe bron komen.

Zoals ik reeds eerder zei, heel dat HD gebeuren richt zich vooral op de toekomst wanneer de 'gewone' televisie-uitzendingen in High Definition worden uitgezonden.

Momenteel mis je eigenlijk niets als je geen HD ready tv hebt, maar de producenten en de winkels kunnen de mensen gek maken weet je wel :fiew:

Je zou je haast 'abnormaal' gaan voelen als je geen HD tv koopt...

Link naar reactie
Absoluut, HD ready of Full HD ready toont alleen maar aan dat je tv capabel is om een High Definition signaal te verwerken. Meer niet. Dus het signaal moet nog steeds van een externe bron komen.

Zoals ik reeds eerder zei, heel dat HD gebeuren richt zich vooral op de toekomst wanneer de 'gewone' televisie-uitzendingen in High Definition worden uitgezonden.

Momenteel mis je eigenlijk niets als je geen HD ready tv hebt, maar de producenten en de winkels kunnen de mensen gek maken weet je wel :fiew:

Je zou je haast 'abnormaal' gaan voelen als je geen HD tv koopt...

Ahh ok...ik begrijp hem ! Nou ja omdat ik toch met mijn tijd mee wil gaan ga ik zowiezo voor een full HD !

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Wij hebben momenteel en UPC aansluiting met "digitaal, kabel, 25mb internet, HD Tv met pakweg 40 zenders vanuit een kastje" prijs 75/maand.

(We zitten met 2 afstands bedieningen, 1 super Designmodel, behorend bij de TV en een ouwbollig zwart ding van UPC voor dat kastje).

Nu krijgen we weer een goekopere aanbieding van KPN.

Vrouwlief ziet de goudpot al staan en ik mag/moet het 'even' regelen.

De laatste tijd kom ik hier vaak de naam Ziggo tegen. Is dat tegenwoordig een beter alternatief?

Pleas advise.

Ps. laatst nog naar een programma over de Z4 gekeken, dus het heeft zeker raakvlakken met het forum

Link naar reactie
  • Administrator
De laatste tijd kom ik hier vaak de naam Ziggo tegen. Is dat tegenwoordig een beter alternatief?

Heb zelf ook Ziggo Digitaal hier tot volle tevredenheid. Eerste half jaar alle digitale zenders (door een foutje van hun) gratis gehad ipv 2 weken proef. :thumbup:

Betaal 52 euro p/mnd voor zelfde als wat ik zo van jou lees bij UPC.

Link naar reactie

Henk, kun je kiezen dan? In onze gemeente is de keuze Ziggo of Ziggo wanneer je kabelinternet wilt. Er is ook KPN Glasvezel te krijgen, maar dat vind ik een misleidende naam. Het is geen glasvezel tot in de meterkast en daardoor haal je nooit de beloofde bandbreedtes. Mijn buurman heeft al spijt dat hij dit heeft gekozen.

Overigens vind ik de 75 euro per maand erg veel. Zit daar geen telefonie bij?

Link naar reactie

het is voor zover ik weet inderdaad of Ziggo of UPC. Hebben hherlijk de markt verdeeld.

De prijs moet haast wel inclusief telefonie zijn en dan ook nog inclusief de gesprekskosten.

Vergis je overigens niet in de aanbiedingen van Ziggo en UPC digitale televisie want er staat altijd nog ergens een klein sterretje dat je ook je standaard analoge aansluiting nog nodig hebt om het signaal af te leveren en deze kost afh van gemeente geloof ik tussen de 13 en 20 euri's per maand.

Link naar reactie

Ik heb glazvezel en all-inn, telefoon, internet en radio/tv voor € 54,95

Dit complete pakket biedt xmsnet aan:

•Supersnel internet (50 Mb/s), ontvangen én verzenden.

•5 emailboxen.

•Tot maximaal 25 e-mailadressen (5 aliassen per e-mailbox).

•Antivirusservice. Uw binnenkomende emails worden automatisch gescand op virussen.

•Spamfilter.

•Newsserver van 512Kbit/s; upgrade mogelijk

•100 MB ruimte om uw eigen internetsite op onze server te plaatsen. Desgewenst kunt u uw website ook op uw eigen computer publiceren, de verbinding is er snel genoeg voor.

•Zeer voordelige beltarieven naar binnen- en buitenland.

•Nummerweergave, voicemail, wisselgesprek en doorschakelen.

•Glasheldere Radio en haarscherpe Televisie.

•Digitale TV mogelijk voor slechts € 4,95 p.m (incl settopbox).

•De eerste 3 maanden slechts € 34,95 per maand.

Link naar reactie
  • Administrator

Zit er geen optie in IP board om full quoten al dan niet per gebruiker aan/uit te zetten?

Je leert snel trouwens Kroket, nu Ferry nog zo ver zien te krijgen :lol:

Edit: 't is overigens geen full quote zie ik net... d'r ontbreekt een smiley :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in