Ga naar inhoud

TV en Home Cinema advies

Davids Z3

Aanbevolen berichten

Pas op met online winkels voor dit soort aankopen. Heb 2 jaar terug een Saeco espressomachine bij Redcoon gekocht en die ging een paar maanden geleden stuk. Had nog garantie maar wat een geklooi, zelf alles uitzoeken en dat ding opsturen naar een servicecenter en pas na weken terugontvangen. Een "echte winkel" heeft dan toch wel voordelen.

Link naar reactie
  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat een zinloos topic weer :rolleyes: Hoe vaak ben je bij ons geweest? Je moet toch zo ondertussen wel weten dat onze hypotheek door Philips wordt betaald. Bel Nicole even en je hebt op alle vragen antwoord als het maar over Philips gaat.

PS, wij hebben nog een mooie 42 inch hangen met ambilight die binnenkort voor de Aurea wordt omgeruild wellicht iets voor jouw :thumbup:

Link naar reactie

Eindelijke een zinnige opmerking van jou. Het is idd een zinloos topic. Je kan zeggen wat je wil maar hij gaat net als met auto's toch voor de goedkope Japanse rotzooi :rolleyes:

(Ik ben wel een beetje jaloers dat jij 42" hebt hangen) :thumbup:

Link naar reactie
Wat een zinloos topic weer :rolleyes: Hoe vaak ben je bij ons geweest? Je moet toch zo ondertussen wel weten dat onze hypotheek door Philips wordt betaald. Bel Nicole even en je hebt op alle vragen antwoord als het maar over Philips gaat.

PS, wij hebben nog een mooie 42 inch hangen met ambilight die binnenkort voor de Aurea wordt omgeruild wellicht iets voor jouw :thumbup:

Philips heeft inderdaad gewoonweg de mooiste beeldkwaliteit, daarbij gaat het niet alleen om het panel maar juist ook om de aansturing hiervan. In een beetje knappe Ambilight zit gemiddeld 2x zoveel processorkracht als in een goede PC... Overigens zou ik niet een te kleine maat nemen, daar krijg je absoluut spijt van.

Dus vraag gewoon alles aan Nicole en ik weet nog wel een adresje waar ze je goed en voor een goede prijs kunnen helpen.

Link naar reactie

Even op de site van de consumentenbond voor je gecheckt:

TV: best getest september

Philips 37PFL9603D/10

Testresultaat: 64

Richtprijs: €1950

Met deze Full HD LCD-tv heeft Philips opnieuw een aanrader in huis. Het is de grote 37-inch broer van de Philips 32PFL9603 (zie Best getest juni) en ze zijn kwalitatief goed vergelijkbaar. De tv is zeker aan te bevelen voor mensen die voornamelijk via RGB of HDMI kijken, maar iets minder voor gebruik via de analoge antenne-ingang. Door de hoeveelheid aansluitmogelijkheden is deze Philips ook nog eens erg veelzijdig.

+ ingebouwde DVB-T tuner

+ 4 HDMI-aansluitingen

+ USB poort

+ Ethernet-aansluiting

+ zeer gevoelige analoge tuner

+ relatief laag energiegebruik in bedrijf

+ snel Teletekst

+ goed gebruiksgemak voor menu, afstandsbediening, handleiding, teletekst en USB-poortbediening

+ goede beeldkwaliteit via RGB, HDMI en DVB-T

+ zeer goede beeldkwaliteit voor het bekijken van foto’s via USB

+ goede geluidskwaliteit

+ Ambilight Spectra 2

- langzaam zappen in digitale modus

Beste Koop SOUND

Philips HTS3357/12 (€270)

5.1 home cinema set

+ Zuilluidsprekers achter

+ Redelijk goede geluidskwaliteit bij surround weergave

+ Zeer goede beeldkwaliteit bij slow motion

+ Relatief goede radio

+ Naast FM ook AM radio

+ Auto store voor radiozenders

+ 40 voorkeurszenders voor FM-radio, 60 in totaal

- Geen koptelefoonaansluiting

- Matig gebruiksgemak bij het afspelen van MP3

Link naar reactie
Deze is wel aantrekkelijk moet ik zeggen :

Ambilight

Nadeel van een Ambilight is wel dat hij tegen een witte achtergrond moet staan / hangen...

eerlijk gezegd hebben wij hem niet recht tegen de muur hangen, maar in de hoek staan, geeft ook echt een mooi effect hoor met die ambilight, de gehele hoek wordt verlicht. en wijhebben geen witte muren maar lichtgrijze muren :thumbup:

wij hebben de 32" gekocht omdat we niet zo'n hele grote woonkamer hebben, en groter pastte niet mooi op ons tv kastje.

toendertijd toen we hem kochten kostte deze tv nog 1300 euro incl. 3 jaar extra verzekering. zag dat ie nu alweer goed gezakt was in prijs :rolleyes:

maar ik blijf erbij, mocht ik in de toekomst een andere aanschaffen wordt dit toch echt weer een Philips. :rolleyes:

Link naar reactie
Wat een zinloos topic weer :rolleyes: Hoe vaak ben je bij ons geweest?

Zinloos is toch helemaal jouw ding...of wilde jij soms anders beweren :schater:

Momenteel blijven er nog maar 2 merken voor mij over wat betreft de LCD : Philips en Samsung

Qua Home Cinema ben ik er nog niet geheel uit al moet hij wel bij de LCD passen. Geluidskwaliteit en goed surround effect vind ik toch wel erg belangrijk.

Link naar reactie
Geluidskwaliteit en goed surround effect vind ik toch wel erg belangrijk.

Dan kan je bijna niet anders dan gaan voor een 5.1 systeem. Ideaal voor films maar iets minder om muziek te beluisteren. :thumbup:

Greets

Maikel

Link naar reactie
Dan kan je bijna niet anders dan gaan voor een 5.1 systeem. Ideaal voor films maar iets minder om muziek te beluisteren. :thumbup:

Greets

Maikel

Ik kijk veeeeel films en luister veeel muziek...dus daar moet ik een beetje een goede balans in zien te vinden.... :rolleyes:

Link naar reactie
Ik kijk veeeeel films en luister veeel muziek...

Net iets meer film dan muziek zo lijkt het :schater:

Nee, het enige dat ik maar wilde zeggen is dat een 5.1 systeem zicht toespitst op de filmbeleving, maar qua muziek doen die systemen het absoluut niet slecht hoor. Ga er maar eens een paar opendraaien in een audiozaak tot ze er knettttttergek van worden. :thumbup: Alleen zo kom je toch te weten wat het beste klinkt, niet :schater:

Link naar reactie
Net iets meer film dan muziek zo lijkt het :schater:

Nee, het enige dat ik maar wilde zeggen is dat een 5.1 systeem zicht toespitst op de filmbeleving, maar qua muziek doen die systemen het absoluut niet slecht hoor. Ga er maar eens een paar opendraaien in een audiozaak tot ze er knettttttergek van worden. :thumbup: Alleen zo kom je toch te weten wat het beste klinkt, niet :schater:

Daar heb je ook helemaal gelijk in.....ik neem volgende keer maar eens even 'Handyman' mee voor de ultieme filmbeleving en daarnaast mijn complete cd collectie met fijne muziekjes zoals deze :

:schater:
Link naar reactie

ik heb ongeveer 1.5 jaar geleden wat gekocht en ben ook zo'n ellendeling die eerst in de grote winkels gaat kijken welke scherm het mooist is en dan bij kieskeurig een goedkope uitzoekt. Overigens niet per se de goedkoopste, want als het afhaalstation/de winkel bij je in de buurt is kun je ook makkelijk terug als er wat is (zie GroteInertia zijn comment). Uiteindelijk is dat ook een Flipsen geworden en dat was niet de start keuze. Ik zit niet thuis en op die Eindhovense website wordt de technologie al niet meer genoemd, dus ik weet de naam ff niet, maar het kwam er op neer dat de TVs met deze technologie er steeds boven uit staken. De technologie had te maken met de 3 ms reactiesnelheid. Wat het ook was, het beeld was mooier. Die Ambilight meuk geeft mij geen jeuk (bijna 5 Dec), dus die heb ik laten staan.

Met de snelle reactiesnelheid is het ghost effect (een voetbal/tennisbal/golfbal die snel beweegt lijkt een echo na te laten) overigens niet verdwenen. Misschien met de 100 Hz jongens wel. Verder was Flipsen de enige met een USB poort op de zijkant, wat ik handig vond/vind. Direct je filmpie van een stickie op TV. Werkt erg goed. Ik weet niet of ze nog steeds de enige zijn hiermee.

Het lijkt me bij een beperkt budget beter een goede iets kleinere te nemen, dan een grote die minder is, maar dat is slechts mijn keuze (en ik had ook geen S2000 gekozen :thumbup: ;) ).

Link naar reactie
Met de snelle reactiesnelheid is het ghost effect (een voetbal/tennisbal/golfbal die snel beweegt lijkt een echo na te laten) overigens niet verdwenen. Misschien met de 100 Hz jongens wel.

Het lijkt me bij een beperkt budget beter een goede iets kleinere te nemen, dan een grote die minder is, maar dat is slechts mijn keuze (en ik had ook geen S2000 gekozen :thumbup: ;) ).

Dat zogenoemde ""ghost effect" lijkt mij inderdaad erg vervelend en wil ook graag voorkomen.

Natuurlijk heb ik liever een iets kleinere betere TV dan een grote die minder is al denk ik dat dat het probleem niet echt zal zijn.

(Wat betreft de S2000..rijd er eens mee en je begrijpt de keuze waarschijnlijk iets beter ;) )

Link naar reactie
  • Administrator
Vaak hebben niet alle tv's dezelfde bron, of worden ze net aangesloten op een digitale bron waardoor het beeld zeer zuiver is. Eens thuisgekomen en je tv aangesloten op een analoge bron valt het beeld dan natuurlijk tegen... :thumbup:

Dan is er bij jou in de buurt een Media Markt waar ze wel weten hoe het werkt. Normaal gesproken lussen ze de hele handel maar door, waardoor de kwaliteit gewoon RUK is in de winkel en je het liefst die dingen laat hangen en weer terugverlangd naar een beeldbuis...

Link naar reactie
www.avforums.com is een goede site voor informatie.

Ik ben voor high end gegaan, dus ben niet helemaal op de hoogte van de lagere range opties.

vroeger verslond ik de engelse hifi bladen zoals" what?Hifi " e.d prachtig .

In ieder geval is het belangrijk dat je nieuwe set up zowel in surround modus mooi geluid geeft als je een blu ray/ dvd kijkt maar ook zeker als je naar muziek cd's of super audio cd's

luistert.

Greetz! Gman

Link naar reactie
...en daarnaast mijn complete cd collectie met fijne muziekjes zoals deze :
:schater:

Doen! En liefst nog met een verborgen camera zodat we de gezichtsuitdrukking van de verkoper kunnen zien :schater:

Effe o.t. :thumbup: Dat 'ghost effect' kan je inderdaad vermijden door een 100 HZ tv te kopen. Hoewel, wanneer je een tv neemt die qua grootte geschikt is voor jullie woonkamer je hier minimaal last van hebt/zal hebben.

Link naar reactie
Dan is er bij jou in de buurt een Media Markt waar ze wel weten hoe het werkt. Normaal gesproken lussen ze de hele handel maar door, waardoor de kwaliteit gewoon RUK is in de winkel en je het liefst die dingen laat hangen en weer terugverlangd naar een beeldbuis...

Ik vind het toch opvallend dat in vele winkels de 'duurdere' lcd's mooier beeld hebben dan de goedkopere... Als je dan vraagt op welke bron ze zijn aangesloten; krijg je meestal te horen, 'een digitale'... De 'goedkopere' (vaak ook de kleinere) modellen zijn dan weer vaak gelust zoals jij beschrijft met de abominabele beeldkwaliteit tot gevolg. Dit heb ik persoonlijk ondervonden in een Krëfel.

Ik heb daarentegen ook een kennis die werkt bij Mediamarkt, en hij heeft deze verhalen meer dan eens bevestigd... :thumbup:

Link naar reactie

overigens is full hd niet verplicht (IMHO) want ook HD compatible jongens maken vanzo'n HD beeld iets heel moois. De verbeteringstap door HD signaal is ongeveer 100 keer duidelijker dan alle gepruts om van dat grappy signaal iets te maken door comb filtertjes etc.

Link naar reactie

Wij hebben 3 jaar terug een Sony projectie tv gekocht (50 inch). Helaas zijn die niet helemaal plat aan de achterkant maar wel een heel mooi scherp beeld. Nog steeds geen spijt van in ieder geval.

En qua hifi een Harman/Kardon. Geen idee meer wat het allemaal kostte maar het bevalt uitstekend. Ben zelf vooral audiofiel en mijn eis was een HTset die ook muziek nog redelijk afspeelt.

TV was van Correct in Rotterdam, de HTset van Mediamarkt (waar je ook prima kan afdingen trouwens).

Kijk anders ook eens 2e hands, sommige freaks willen echt jaarlijks wat nieuws en dat soort mensen heeft vaak een dure smaak.

Succes met vinden!

Link naar reactie
En qua hifi een Harman/Kardon. Geen idee meer wat het allemaal kostte maar het bevalt uitstekend. Ben zelf vooral audiofiel en mijn eis was een HTset die ook muziek nog redelijk afspeelt.

Zeker goed spul HK. Ik heb lang getwijfeld tussen mijn 321 Bose of een 5.1 van HK. Ben uiteindelijk voor de 'properste' oplossing gegaan, maar ik meen me te herinneren dat de HK set toch een 700 euro kostte. (aparte dvd speler, aparte versterker, sub en 5 sattelietspeakers) Wat ik wel moet bekennen is dat de HK set er subliem uitzag (veel mooier dan de Bose)

Link naar reactie

Hoe denken jullie over Hantarex,wat ik er van gezien heb is het erg indrukwekkend en een mooi alternatief voor een Loewe.

Breek een beetje in op je topic David maar die Lange uit D;vaart belde mij gisteravond op en moest hier de boel weer wat opvrolijken hij vond het erg inkakken en omdat ik niet de beroerdste ben :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in