Ga naar inhoud

oranje lampje motormanagement brandt


Erikske

Aanbevolen berichten

Heb sinds vorige week een z3 1.9 gekocht. Auto rijdt als een speer.

Sinds vandaag blijft echter het oranje lampje met het motorblokje branden . Volgens boekje storing in motormanagementsysteem. Auto rijdt verder goed en levert geen vermogen in.

Voordat ik naar de dure dealer stap, kan iemand mij wellicht vertellen wat er aan de hand is, wat ik moet doen en of dat doorrijden schade oplevert?

Alvast bedankt voor de reactie

Erikske

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik snap dat niet. Die aversie tegen de dealer. Wel een BMW willen rijden. Maar dan iedere cent uit willen sparen. Zou wel eens verkeerde zuinigheid kunnen zijn. De BMW rijders hier op het forum kunnen ook niet op afstand in je auto kijken. Een telefoontje naar de dealer/specialist kost ook niks. Ik zou hier niet te veel risico mee gaan lopen. Misschien is het een storing die simpel te verhelpen is. Succes ermee!

Link naar reactie

Als ik iemand iets niet (of wel) gun is dat meestal op persoonlijke basis/ervaring. En dat lees ik meestal niet uit zo'n algemene opmerking. Tenzij je persoonlijk slechte ervaringen hebt met een bepaalde dealer zou ik voor zo'n storingslampje gewoon even eerst een telefoontje plegen voordat ik ermee verder ging rijden. My 2 cents. :ok:

Link naar reactie

Het heeft ook niets te maken met het feit dat je iedere cent uit wilt sparen.

Het heeft echter wel te maken met het feit dat het merendeel van de Z3-rijders, waaronder ikzelf ook, al vaker bedrogen uit is geweest na een bezoekje bij de dealer.

Een kapotte katalysator werd volgens de BMW dealer in Amsterdam EN Amstelveen twee keer gediagnostiseerd als een kapotte einddemper. Twee dempers, 900€ en vier maanden later kwam ik bij Ruud in Reeuwijk die na 2 seconden de kat bij z'n staart had. Dan is het toch logisch dat je, zeker op het Z3Forum, iets anders aanraadt dan de dealer? Een adversie is het niet. Wel slechte ervaring.

Link naar reactie

Het oplichten van het motormanagementlampje zonder merkbare gevolgen komt mij bekend voor.

1e bezoek dealer: uitgelezen en gereset. Zal wel iets tijdelijks geweest zijn. Als het weer voorkomt terugkomen. En dat kan alweer na 50 km.

2e bezoek dealer: Iets met de injectienaalden: "gummen". gereset met het advies om de motor eens flink aan het werk te zetten. Alhier bekend als de zogenaamde knalritten :blink: . Al tijdens het opvolgen van het advies, weer dat lampje aan. :muur:

3e bezoek dealer: Tja, dan zal de injectie vervangen moeten worden. Aldus geschiedde. Resultaat: weer gaat dat lampje aan.

4e bezoek dealer: Ergens een lek in het vacuumsysteem. Besteld en vervangen. Resultaat: weer gaat dat :rant: lampje aan.

5e bezoek dealer: diagnose: een defecte sensor :o

En nu is het goed. De motor loopt als een zonnetje, lampje blijft uit.

Ik ben zeer tevreden over de dealer. M.u.v. het blok is alles wat er omheen hangt vervangen :ok: En dat voor de prijs van een sensor. ( een paar euro). Waar krijg je dat nog. :wave:

Link naar reactie

Kan alleen maar zeggen dat ik tevreden ben over mijn dealer. Heb ook met Ruud "zaken" gedaan en ook dat was top. :ok: Echter zit Ruud helaas niet echt bij mij in de buurt.

Vind wel dat je gewoon altijd kritisch moet blijven. Er zal ongetwijfeld, net als bij de meeste garages, veel kaf onder het koren zitten.

Voorbeelden dat goede bedrijven het ook niet altijd redden. Hier net over de Duitse grens is een groot BMW dealer bedrijf recent failliet gegaan. Was geen vaste klant maar ken personen in mijn directe omgeving die daar goede zaken hebben gedaan. Aankoop en onderhoud, top service. Mensen staan nu op straat. Die had ik het ook best "gegund".

Link naar reactie

Heb je nog garantie of heb je de auto zonder garantie gekocht ?

In het geval van garantie > terug gaan natuurlijk.

Het lijkt mij een sensor .

Dus de foutcode ff laten uitlezen .

PS

Voor het reinigen van de injectoren helpt een flesje "forthe " goed .

De inhoud van het flesje toevoegen aan de benzine bij een volle tank

Bij motoren wordt dit bijna altijd bij een winterbeurt toegevoegd.

Link naar reactie

vaak zijn het de injectoren!! niet zo erg kostbaar geloof 30 euro de stuk??? 1 nadeel wel dat het net als lampen vervangen is dat is er 1 kapot de rest ook gaat.

Tip volg een bmw monteur vanuit zijn werk naar huis. die klussen ook graag bij en scheelt in de kosten hahahahah

sterkte

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Als je Reeuwijk (ook mijn eerste keus, hooguit een uurtje rijden vanaf Haarlem) qua afstand niet meer aandurft: Van Poelgeest in Heemstede is in mijn ervaring een dealer die WEL z'n best voor je doet.

Ze hebben met enige regelmaat Z3's in onderhoud, kennis van zaken moet daar nog wel aanwezig zijn... :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.