Ga naar inhoud

achterruit Z3

mx5

Aanbevolen berichten

Hoi Z3-ers. Ben nieuw op dit forum en mijn naam zegt wel genoeg denk ik. Ben me aan het orienteren op de aanschaf van een Z3. Vandaag in de buurt even naar een Z3 wezen kijken die al bijna 2 jaar voor de hoofdprijs te koop staat. De verkoper klikte de kap los en deed hem open...............Kraak :newblush: achterruitje gescheurd. Mijn vraag is eigenlijk bestaat er een glazen achterruit voor de Z3 of is dit door de constructie niet mogelijk. Ik rij het hele jaar op en veeg de sneeuw van de kap, klap hem neer en karren maar! Als dit niet mogelijk is met een Z3 staat mijn keus nu al vast. :foto:

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Z3-ers. Ben nieuw op dit forum en mijn naam zegt wel genoeg denk ik. Ben me aan het orienteren op de aanschaf van een Z3. Vandaag in de buurt even naar een Z3 wezen kijken die al bijna 2 jaar voor de hoofdprijs te koop staat. De verkoper klikte de kap los en deed hem open...............Kraak :newblush: achterruitje gescheurd. Mijn vraag is eigenlijk bestaat er een glazen achterruit voor de Z3 of is dit door de constructie niet mogelijk. Ik rij het hele jaar op en veeg de sneeuw van de kap, klap hem neer en karren maar! Als dit niet mogelijk is met een Z3 staat mijn keus nu al vast. :foto:

Voor de Z3 weet ik niet of dat er is. Naast de hardtop mogelijkheid voor de Z3 in de winter dan, want dan heb je dus wel een glazen achterruit. Je vraagt wellicht specifiek naar de Z3, maar de Z4 heeft bijvoorbeeld wel standaard een glazen achterruit. Dus misschien is dat een alternatief.

Link naar reactie

Het lijkt mij eerlijk gezegd een beetje kort door de bocht om alleen om de achterruit voor een andere auto te kiezen maar goed.

Misschien is het een goed idee om de auto, mocht je in de bittere kou zo graag open willen rijden, in de garage te zetten.

Het komt mij overigens wel vreemd voor dat bij de huidige temperaturen het achterruitje al scheurt vraag me af of dat niet meer lag aan de staat daarvan.

Link naar reactie

Snelle reacties! Natuurlijk is de staat van het ruitje relevant voor het al dan niet scheuren/breken. En natuurlijk is het kort door de bocht meteen af te haken om een ruitje......... Maar de optie van de garage gaat niet op. MX5 staat gewoonlijk onder de carport maar ik werk regelmatig onregelmatig :foto: op diverse lokaties en vind het heerlijk om topless naar huis te rijden na gedane arbeid. Temperatuur is niet zo belangrijk omdat ik heerlijk uit de wind zit met het kacheltje aan. Idd zie ik vaak verbaasde blikken als die "kale" zonder dak met -4 of zo rondrijdt, maar dat zijn allemaal niet-cabriorijders dus kunnen ze er niets aan doen...... Een Z4 is geen optie vanwege de kredietcrisis/ook een Honda Pan European/ook een E46/ ook een hyper/hypotheek enz.enz. :newblush:

Link naar reactie

Glazen achterruit is niet mogelijk, het scheuren van de originele achterruit is inherent aan de ouderdom van de het gebruikte plastic. Na veloop van tijd wordt deze harder, oiv UV en aanverwante zaken. Het enige wat je dan moet doen is opletten als je topless wilt rijden, stook de auto eerst goed warm, (in de Z3 geen probleem, die is in enkele minuten al warm) en open het dak rustig en geleidelijk...... geen probleem.

Link naar reactie

Het verhaal van Chris klopt natuurlijk. Aanvulling: als het ruitje koud is en je doet meteen het dak open, dan heb je wel een probleem want dan kan het plastic scheuren. Glas in een Z3 kan niet (behalve met hardtop of Coupe), want als je het dak open doet, komt er een vouw op pakweg 2/3 van de bovenkant van he plastic ruitje. Glas laat zich niet zo lekker vouwen.

Link naar reactie

Ik dacht dat je het dakje niet open mocht doen bij lage temperaturen in verband met bevriezingsgevaar van de kap zelf. Hoe kom ik daar dan weer bij... zeker ergens gelezen?

En de staat van het ruitje zal zeker van belang zijn, maar als het koud is wordt het plastic wel stugger. Heb zelf trouwens nog geen ervaring met sub-zero rijden. Wie kan daar eens meer over vertellen?

Link naar reactie
Heb zelf trouwens nog geen ervaring met sub-zero rijden. Wie kan daar eens meer over vertellen?

Op een koude zonnige winterdag is het erg fijn om open te rijden. Wel je kleding op aanpassen (dikke jas, dikkere broek), stoelverwarming op de hoogste stand, blower met max. warme lucht op de voetjes, raampjes hoog en rijden maar. En voor de mannen met een minder wilde haardos dan Jan Vayne is een pet o.i.d. aan te bevelen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo

Ik heb daar ook een vraag over heb net vanmorgen een z3 1.9 automaat van 97 gekocht en bij het testen vanmorgen scheurde de ruit dus ook auto was koud , dus achteraf heel dom.

Maar mijn vraag is nu waar kan ik een nieuwe ruit kopen.

En wat mag dat ong. gaan kosten , en moet dat speciaaal bij een bmw dealer.

b.v.d han

Link naar reactie
Op een koude zonnige winterdag is het erg fijn om open te rijden. Wel je kleding op aanpassen (dikke jas, dikkere broek), stoelverwarming op de hoogste stand, blower met max. warme lucht op de voetjes, raampjes hoog en rijden maar. En voor de mannen met een minder wilde haardos dan Jan Vayne is een pet o.i.d. aan te bevelen.

Dank je de tip :blink::thumbup:

Link naar reactie

Ben gistermorgen naar Leiden gereden, 10 km hard gelopen, en rond het middaguur met het dak open, naar huis. Geen probleem met de achterruit, ondanks de lage temperatuur. Heb het ook niet koud gehad, ondanks alleen een Tshirt en trainingspak aan. De kachel op max werd me zelfs te veel na een poosje. Ik wil maar zeggen: prima open rijden in de winter! En het ruitje kan er tegen, tot op zekere hoogte. Ik denk wel dat het breekbaarder wordt naarmate het ouder wordt. De mijne ziet er nog redelijk vers uit (bedankt vorige eigenaar!).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in