Ga naar inhoud

trakday francorchamps 02 nov

piccolo

Aanbevolen berichten

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb er in ieder geval van genoten gisteren!!!

heb wat filmpjes, maar die moet ik nog uploaden!!

Heb je helaas niet gesproken piccolo, jammer, mooie QP by the way!!

Frank wel nog ff gesproken, leuk je weer gezien te hebben!!! :fiew:

Waarom bent u niet bij mij gekomen ?

Ik heb Frank alleen maar 2 minuten gezien.

Volgende keer, moeten we samen iets drinken en spreken.

Met welke wagen bent u gekomen ?

Het was een super dag.

ciao.

Link naar reactie
Alleen maar een foto...... :fiew:

Soms is er niet meer nodig!! :ok: Ziet er erg mooi uit (de coupe en hoe ie zo in de bocht ligt)! B)

Ik kijk al uit naar Emanuel's of Frank's -_- :thumbup:

Link naar reactie

Gents, hier de foto's van de forumdeelnemers...

trackdayfrancorchampsnocn0.jpg

Een serieus glimmende Coupé :fiew: , doet haast pijn aan de ogen

trackdayfrancorchampsnodp7.jpg

't is geen Coupé kont, maar allez, het kan ermee door... :ok:

Nog andere deelnemers die m'n aandacht trokken

trackdayfrancorchampsnooj2.jpg

Een orginele deelnemer aan de 24 uren van jaaaren geleden, maar hij klonk nog even fris als toen...

trackdayfrancorchampsnowb9.jpg

Deze trok ook onze aandacht en niet alleen omwille van z'n kleur...

trackdayfrancorchampsnomd1.jpg

Enkele Franzosen met een Z3 -_- Qp en een Z4 :thumbup: Qp, maar gezien de natte baan, verkozen ze eerder om mee te rijden dan te "gassen"...

Link naar reactie

oh ja, nog een filmpje vanop start/finish

Pics en filmpje door Robin (Nav Jr)

En aangezien ik toch over alles mijn mening kwijt moet, ook nog effe over deze trackday.

Dit was géén BMW trackday meer, zoals de voorbije jaren. Een aantal feiten :

Deelnemers amper een 70-tal, vorig jaar +200.

Echt knappe BMW's en historische BMW's : op die ene M3 na, niks dan ouwe E30's en wat E36's (sorry Emanuel :fiew: )

Buitenlandse deelnemers : een groot pak "Ollanders" met voornoemd E30 spul en een paar Fransen

Prijs voor 1 dag : 300€, prijs voor 1 dag 2007 : 200€ (alles wordt duurder meneer...)

Ik heb heelwat mensen van BMW clubs gesproken gisteren, grotendeels dezelfde mening.

Te duur, te weinig BMW-spirit, geen begeleiding, enz...

BMW Belgium verkoos ook om dit event niet meer te ondersteunen (ze sponsoren liever golf)

Zodoende mijn raad : als je dan toch op Francorchamps wil rijden/racen, kan je beter een Eran trackday boeken via skylimitevents.be. Dan betaal je maar 170 € voor één dag en je krijgt er nog een instructeur erbij voor een aantal rondjes.

Dit leek me meer op betalen en rij maar op...

@ Emanuel en Piccolo : heb jullie maar even gesproken omdat ik 's middags terug naar huis moest. Jullie hadden trouwens toch geen tijd, want je moest zo nodig op dat circuit gaan rijden -_- Zelf heb ik heelwat mensen gesproken die net als ik even kwamen kijken en niet meereden.

Ben dan ook op tijd naar huis vertrokken via leuke Ardennenwegen, werd de dag toch nog een leuk uitje :thumbup:

@ Emanuel : je zal ook wel gemerkt hebben dat je met een "standaard" M3 weinig kan meerijden met al die track prepared BMW's. Da's het eeuwige dilemma : gaan we 'm nu ook verbouwen tot trackcar of houden we 'm origneel...

Ik kreeg trouwens nog een tip gisteren : ouwe 535i's en M5's zijn tegenwoordig voor een koopje te krijgen. Motor niet kapot te krijgen, genoeg pk's en een langere wielbasis dan een E30 of E36. Probleem is dan meestal wel dat je een aanhangwagen nodig hebt om 'm te brengen.

Link naar reactie
Zodoende mijn raad : als je dan toch op Francorchamps wil rijden/racen, kan je beter een Eran trackday boeken via skylimitevents.be. Dan betaal je maar 170 € voor één dag en je krijgt er nog een instructeur erbij voor een aantal rondjes.

Goede tip Frank! Zijn er dan nog eisen als sleepogen aan auto, helm verplicht en zo?

Link naar reactie
Goede tip Frank! Zijn er dan nog eisen als sleepogen aan auto, helm verplicht en zo?

Je hebt 'm helemaal. Een trackday is altijd met sleepoog (hebben wij toch, hé) en een helm verplicht.

Wagen moet met een minimum aan tijd kunnen weggesleept worden in case of...

Als er toch voldoende members goesting hebben, kunnen we volgend jaar eens in groep afspreken om bij zo'n Eran dag op Zolder mee te doen...

Link naar reactie
Als er toch voldoende members goesting hebben, kunnen we volgend jaar eens in groep afspreken om bij zo'n Eran dag op Zolder mee te doen...

Goesting is er zeker!! -_- Maar of ik meteen met de coupe het circuit op zou gaan? :fiew: Het zou me alleen al geweldig lijken om daar te zijn en om in die setting "the usual suspects" van het forum weer eens te ontmoeten.

Link naar reactie

Ik heb even gekeken op die site. Ze bieden ook trackdays aan op Brustem Airbase. (linkje naar googlemaps ). Meer detail van het vliegveld hier Daar kun je voor 60 euro per uur al aan de slag. Wel even helmpje scoren.

Ook hebben ze een ochtend waarbij je instructie krijgt:

Cursus voor beginners met eigen wagen. Onder begeleiding van onze instructeurs en pace - cars worden u de ideale lijnen, kijk- en remtechnieken aangeleerd. Ook krijg je de kans om de limieten van je wagen en jezelf te ontdekken. Verder heb je de mogelijkheid om tijdens 2 uren vrij rijden de lessen om te zetten in steeds vlottere rondjes.

Deelnemen aan de trackday is mogelijk met alle types wagens. Het maximaal geluidsniveau bedraagt 95dBA. Het dragen van een helm is steeds verplicht, behalve tijdens de theorie :-)

Data : 1 oktober, 5 november, 6 december, 28 december, 21 februari

Tijdschema:

7u : Administratie & inschrijvingen in Pitbox 39

8u : Theorie van Andy Jaenen

9u : Instucteurrondjes : één van onze instructeurs neemt naast jouw plaats in de wagen en gidst u over het circuit

9u 45 : Pace - carrondjes: de pace-car rijdt tegen een matig tempo en geeft de rempunten en ideale lijnen aan.

10u 30 - 12u : Vrij rijden voor de beginners : onze instructeurs staan te beschikking om op al uw vragen te antwoorden.

12u lunchpauze in Restaurant De Pits ( inclusief )

Prijs: 195 € met eigen wagen ( 2de piloot 15 € )

Lijkt in grote lijnen op wat Arno in Lelystad voorstelt.

Link naar reactie
Ik heb even gekeken op die site. Ze bieden ook trackdays aan op Brustem Airbase.

Daar kun je voor 60 euro per uur al aan de slag. Wel even helmpje scoren.

Ook hebben ze een ochtend waarbij je instructie krijgt:

Lijkt in grote lijnen op wat Arno in Lelystad voorstelt.

Af te raden ...

Brustem airbase heeft hele ruwe beton, je banden zullen er na zo'n dagsessie grotendeels aan zijn.

Verder niet dezelfde veiligheidsvoorzieningen als op Circuit Zolder.

Er staan idd geen vangrails zoals op een circuit, maar het gras naast de startbaan is ook niet echt glad en zonder obstakels te noemen.

Wij hebben er ooit gereden tijdens de Haspengouwrally, ik weet waarover ik spreek.

Link naar reactie

Brustem is idd niet echt een veilige plaats. Ik heb daar een pre-advanced driver training cursus gevolg in het kader van mijn vorige job. Tijdens deze 2 dagen is er een Toyota Yaris (in Cup uitvoering) over de kop geraakt. Hoe? Wel, een collega met te hoge snelheid ingestuurd, lekker van het gas gegaan uit schrik, de achterkant komt razendsnel en te laat tegengestuurd. Gevolg, wagen is 180 graden gedraaid en ging zijdelings schuivend het gras/weiland in, bleef vaststeken in een bobbeltje en ging overkop. Gelukkig zat er een rolkooi, racezetels en 6puntsgordels in. Daardoor was er enkel wat blikschade. Het wegdek is niet ideaal (veel gras, richels, zand, ...), maar wel goed om te driften -_-

Wat Eran betreft (op Zolder of Francorchamps), de organisatie is meestal vlekkeloos. Heb er in het verleden al heel wat uren met mijn 'verbeterde' Corsa GSI :fiew: en mijn :thumbup: 3 E30 gespendeerd. Soms kom je hier ook wel wat vandalen tegen, maar dat valt nogal goed mee.

KoenC

Link naar reactie

Okay! I am convinced als ik dit lees

Brustem airbase heeft hele ruwe beton, je banden zullen er na zo'n dagsessie grotendeels aan zijn.

Verder niet dezelfde veiligheidsvoorzieningen als op Circuit Zolder.

Het wegdek is niet ideaal (veel gras, richels, zand, ...)

Trackdag op Zolder dus. :fiew: Eerst beetje oefenen met Arno in Lelystad!! -_-

Link naar reactie
Waarom bent u niet bij mij gekomen ?

Ik heb Frank alleen maar 2 minuten gezien.

Volgende keer, moeten we samen iets drinken en spreken.

Met welke wagen bent u gekomen ?

Het was een super dag.

ciao.

Hoi Piccolo,

Ik heb u zeker zien rijden u heeft mij zelfs ingehaald ;)

ik was daar met mijn E36 M3 Avusblauw.

Heb ook een paar keer rond uw Qp gelopen maar wist niet hoe u eruit zag, anders had ik u zeker aangesproken ;)

trackdayfrancorchampsnodp7-1.jpg

@ Navigator: ombouwen is nog niet zo nodig, heb namelijk een aantal geprepareerde ingehaald, maar er komt wel een ander onderstel onder en een domstrebe. verder wil ik hem eigelijk zo origineel mogelijk laten.

Leeghalen zie ik nog niet zo het nut van in, het gaat mij vooral om de fun ;)

( ja ik ben natuurlijk ook door een heleboel geprpareerde ingehaald, maar daar wil ik het liever verder niet over hebben) :schater:

Link naar reactie

Ik kreeg trouwens nog een tip gisteren : ouwe 535i's en M5's zijn tegenwoordig voor een koopje te krijgen. Motor niet kapot te krijgen, genoeg pk's en een langere wielbasis dan een E30 of E36. Probleem is dan meestal wel dat je een aanhangwagen nodig hebt om 'm te brengen.

Link naar reactie

Hallo iedereen, ik heb geen tijd gisteren gehad om iets te schrijven.

Voilà,

navigator, ja sorry dat we geen meer tijd hebben om samen te spreken,

en dank u voor mijn coupé, hij is "content" ;) .

(aub kan jij mijn nummer verweideren ?, dank u)

Voor Mcoupe for life, ik wist niet dat was jij met een e36.

Ik heb niet voormiddag veel rijden omdat het was een beetje te veel gevaarlijk voor mij.

(mijn coupé is mijn "alle dag" wagen dus....)

Maar nammidag ik heb ongeveer 35 toren gemaakt met veel plezier.

(en ook een vrije 180 grad op bus stop....de eerste keer in 5 jahren.. ;) )

Voor prijs en problemen dat navigator heeft geschreeven, ik heb niet alle begreepen.

(sorry ik ben een kleine fransman :schater: )

Maar voor de toekomst zal ik "sky limit event" ook kijken.

goeie dag,

Piccolo.

Link naar reactie
Hallo iedereen, ik heb ...." ook kijken.

goeie dag,

Piccolo.

Beste Piccolo,

Als frans je moedertaal is en je kunt zo in het nederlands communiceren dan heb ik daar groot respect voor. Ik denk dat de meesten van ons al na de eerste zin moeten afhaken als ze in het frans zouden moeten communiceren. ;)

Link naar reactie
Beste Piccolo,

Als frans je moedertaal is en je kunt zo in het nederlands communiceren dan heb ik daar groot respect voor. Ik denk dat de meesten van ons al na de eerste zin moeten afhaken als ze in het frans zouden moeten communiceren. ;)

Dank u Z3Mrunner, en inderdaad, Frans is mijn moedertaal....(ook italiaan).

Ik probeer altijd mijn beste doen.

(aarzelen niet mij fout(en) verbeteren, is het belangrijk voor mij te leren, dank u)

Ciao ciao.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in