Ga naar inhoud

Nadelen Z4


Snuifje

Aanbevolen berichten

hallo BMW liefhebbers,

mijn vader en ik zijn aan het zoeken naar een mooie complete Z4

Wij hebben hier een paar vragen over, namelijk:

waar wij op moeten letten bij een Z4 ?

Wat de nadelen van een Z4 zijn ?

Met welke opties je de Z4 het beste kunt rijden ?

We willen sowieso een 6 cilinder automaat

mensen die een nette Z4 te koop hebben / weten mogen een mailtje sturen.

Vriendelijke groet Joffrey & Johan

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik zou in ieder geval gaan voor een 3 liter. Ik ben ook een liefhebber van de automaat. Wat opties betreft: ja wat wil je eraan uitgeven. Je kunt het zo mooi krijgen als je zelf wilt, maar daar betaal je ook gewoon voor. Alhoewel, in NL is het aanbod niet super groot en zie je weinig 'full-options' z4's. Ik had als eis bijvoorbeeld perse de ///M sportstoelen ipv de gewone sportstoelen. Die vind je wel maar dan in de hogere prijsklasse uiteraard. Kijk voor de gein ook eens in DE.

Over nadelen, je kunt er niet met meer dan 2 mensen in. Maar dat had je zelf al bedacht neem ik aan... :thumbup:

Link naar reactie

3.0 inderdaad de beste motor voor prestraties / verbruik combinatie.

Ik heb een 3.0 gehad met alle opties, en er zijn er weinig die ik zou willen missen, maar de volgende zijn "must" :

- Stoel verwarming

- Xenon

- SatNav

Andere die ik aardig vond:

- PDC

- Mirror pack

Link naar reactie

Ik weet de verschillende data niet, maar ik denk dat het erg waardevol is voor J&J om te weten wanneer bepaalde updates zijn doorgevoerd. Ik lees vaak verhalen van stukjes techniek die later verbetert zijn "stuurinrichting iets?" e.d. en verdere technische verbeteringen die soms niet te installeren zijn op de eerste modellen.

J&J, wacht ff af wat hier verder volgt en lees het subforum over de z4 maar vast door om de verschillende technische hick-ups, hun oplossingen en update data te vinden. Daarnaast zijn er de verschillende opties die van belang zijn om te kiezen, maar dat is vooral een smaak ding.

Veel plezier met de jacht (het is bijna hetzelfde als de jacht naar een mooie dame).

DVG The Shrike

p.s. naast dit forum, is ook hier veel te vinden.

Link naar reactie
Stoelverwarming is volgens mij standaard in de 3.0, althans dat zie ik hier op mijn uitdraai staan.

Klopt, is standaard op een 3.0(si), evenals lederen bekleding.

Hier het overzicht van de laatste prijslijst van september 2008

uitvoeringen%20Z4%20roadster.jpg

Ik had de roadster pagina nog nooit gezien, met al die verschillende motoren. Ik kijk (droom :thumbup: ) zelf normaal alleen naar de coupe-pagina. Een groot nadeel van alle Z4 roadsters vind ik dan ook het stoffen dakje! :mellow:

Link naar reactie

Veel z4 rijders hebben problemen met de stuurinrichting, dit wordt veroorzaakt door het stuurhuis.

Let met een proefrit goed op of de auto goed spoort, het mooiste is met warm weer (zal niet snel gebeuren) dan merk je dit probleem het beste.

Verder van belang zit er alarm op zo niet kijk dan of de bekabeling is voorbereid, dan hoef je alleen maar de losse componenten aan te schaffen dit scheelt veel geld.

Verder zou ik inderdaad zoals Shrike aangeeft de Z4 lounge eens goed doorlopen.

Suc6 in ieder geval.

Andre

Link naar reactie

Hoi,

Ik heb een 2.5is en ben daar erg mee tevreden, is genoeg voor mij. :thumbup: 3.0 is leuk maar kan je ook met dat vermogen onderweg??????

3.0 zal misschien wel soepeler zijn, maar verbruik waarschijnlijk ook meer.

Nadeel is het sturen, niet echt super nauwkeurig. Beetje gevoelloos. Neem geen 19 inch velgen, teveel last van spoorvorming.

Airco is genoeg, climate niet noodzakelijk, staat wel leuker. Goede originele radio. Zorg voor een goede garantie op alles.

Heb M stoelen achteraf gemonteerd, is veel beter, alleen in en uitstap wordt lastiger, en ze zijn niet voor grote, forse mensen bedoeld, lijk me niet lekker zitten.

O ja stoelverwarming erg belangrijk.

Dit is natuurlijk mijn mening :wave:

Link naar reactie

niet eens met de vorige poster...

3.0 is leuk maar kan je ook met dat vermogen onderweg?

3.0 zal misschien wel soepeler zijn, maar verbruik waarschijnlijk ook meer.

Neem geen 19 inch velgen, teveel last van spoorvorming.

Heb M stoelen achteraf gemonteerd, is veel beter, alleen in en uitstap wordt lastiger, en ze zijn niet voor grotte, forse mensen bedoeld, lijk me niet lekker zitten.

Vermogen 3.0 is een genot. Heb er een compresssor op, nu 324PK met 420NM, iedere rit plezier van. Het verbruik van de 3.0 is zeker acceptabel, rijd er 1:9 a 1:9,5 mee en ik rijd best door... en 19 inch zijn prima te doen. Factoren als kwaliteitsbanden (geen goedkope meuk), veerpootbrug en een goed onderstel nemen overmatige spoorvorming weg. M stoelen geen must: best mooi hoor, totdat je er 1000KM mee moet rijden...

Tja ieder zn mening... als de Z4 een auto is voor de fun kilometers, zou ik altijd voor de grotere bemotorisering gaan. Het geluid van de 3.0 roffelend onder de kap, het altijd beschikbare vermogen, lekker met je koppie in de zon, dat is toch echt helemaal top. :thumbup:

Verder ben ik het met Andre eens, let op het stuurgevoel, rijd tijdens je proefritten ook met de sportknop aan (betere respons op het gas en minder zoekerig in het stuur) en merk het (mega)verschil! Klein nadeel vind ik de gevoeligheid van het interieur, beschadigd bijzonder snel. Kleine krasjes in de middenconsole etc. Erg gevoelig. Valt op te lossen (komt binnenkort een topic over :wave: )

Link naar reactie

Jullie hebben een ander standaard spec dan wat wij hier hebben. Geen seat heating standaard, en bij de M ook geen PDC standaard.

Ik dacht dat de UK altijd hogere standaard specs hadden, maar in dit geval dus kennelijk niet.

Link naar reactie

MdV>

Zoals ik zei het is mijn mening gebaseerd op mijn ervaring :wave: M-stoelen is geen probleem op 1000km op 1 dag, pas nog gedaan, en oh ja minder last van tocht in je zij, omdat deze beter aansluiten. Tevens blijf je beter in positie achter het stuur zitten in de bochten wanneer deze vlot worden genomen :schater: , maar ik zei niet dat het een must was. Ik heb een " is ", of M onderstel, en de originele banden wat van een goede merk zijn. Zonder runflat zou ie misschien ook beter worden.

Ik geef toe dat de 3 liter een nog mooier geluid zal maken, vooral als je er nog een compressor op zet! ;)

Link naar reactie
MdV>

Zoals ik zei het is mijn mening gebaseerd op mijn ervaring :m: M-stoelen is geen probleem op 1000km op 1 dag, pas nog gedaan, en oh ja minder last van tocht in je zij, omdat deze beter aansluiten. Tevens blijf je beter in positie achter het stuur zitten in de bochten wanneer deze vlot worden genomen :schater: , maar ik zei niet dat het een must was. Ik heb een " is ", of M onderstel, en de originele banden wat van een goede merk zijn. Zonder runflat zou ie misschien ook beter worden.

Ik geef toe dat de 3 liter een nog mooier geluid zal maken, vooral als je er nog een compressor op zet! :wave:

Gewoon laten lullen die MdV. Heeft dat verhaal over de ///M stoelen uit zeer onbetrouwbare bron vernomen(iemand met zo'n grote mond dat hij met zijn hoofd klem komt te zitten tussen de wangen van de ///M stoelen). Is dus geen persoonlijke ervaring. Daarnaast zwamt MdV over kwaliteitsbanden :schater: Zijn "kwaliteitsbanden" zijn vorige week ontploft en aangezien de nieuwe set uit een obscuur fabriekje uit de binnenlanden van Taiwan moest komen heeft hij dit weekend wielen van een ander geleend. ;)

Link naar reactie

Bedankt voor jullie reacties!

zal de Z4 lounge even doornemen

over het rijgedrag ( sturen ) zal ik goed op letten

we gaan sowieso eerst even een test ritje maken bij BMW Smudde ( BMW dealer bij ons in de buurt )

en dan kijken of er nog veel verschil qua vermogen zit in de 2.5 en 3.0

Maar kan nu al zeggen dat het toch de 3.0 word alleen al om de roffel.

afgelopen zondag nog gereden in de Lexus IS-F 5.0 V8 8 traps automaat met SPDS en 423 PK / 505 Nm 0-100 km/h 4,8

maar dat dat is ook niet verkeerd ;)

Link naar reactie
Gewoon laten lullen die MdV. Heeft dat verhaal over de ///M stoelen uit zeer onbetrouwbare bron vernomen(iemand met zo'n grote mond dat hij met zijn hoofd klem komt te zitten tussen de wangen van de ///M stoelen).
Aangezien mevrouw Roadster ook last kreeg in die k.. :m: stoelen lag het niet alleen aan die dikke kop. Het gaat hier echter over een "gewone" Z4 en die beschikt niet over M stoelen. De originele stoelen vind ik voor de lange afstand vele malen beter dan de M stoelen. De M stoelen zijn beter voor het snelle kortere bochten werk geloof ik ;) Enig nadeel die ik kan opnoemen (persoonlijk) is de electronica. Lampje motormanagement en airbag lampje die te pas en te onpas gaan branden. Kan ook te maken hebben met de föhn. Voor de rest prima auto vind ze alleen erg hard in prijs zakken :wave:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.