Ga naar inhoud

compressor, niet doen!!


zter

Aanbevolen berichten

Natuurlijk kan ik niet op tegen de SLRSKAMG 3.5 van Roger, ik kom niet eens in de buurt (dat mag je letterlijk nemen) maar probeer op mijn manier af en toe wat te modificeren. Vandaag werkten we aan de achterkant. Laatst kreeg ik van Ruud het advies de achterkant wat te laten zakken. Dat nam ik ter harte. Voor mijn QP voldeed de KW schroefset niet meer en hebben we wat veren uit de racerij laten komen. Tot mijn verbazing blijken die dingen superklein maar het resultaat is fantastisch:

vollewielkuipachterjn2.jpg

De wielkuip is meer dan goed gevuld, de QP ultra laag en spijkerhard. En dat allemaal door twee kleine veertjes.

competitieverenachterzm6.jpg

Nog een keer een blik op de voorkant

vollewielkuipvoorkv6.jpg

geeft als totaalbeeld L+B

isielaagofisielaagmg2.jpg

Voor de achterkant hebben we ook nieuwe remschijven, 360 mm in doorsnee met 6-pots remklauwen. Helaas passen die dingen niet 1-2-3 doordat de originele brackets te smal zijn.

bracketsachterremoe3.jpg

De brackets worden aangepast, en dan, dan is het onderstel compleet af. Gelukkig. Ondertussen hebben we ook nog wat bedacht om er nog ongeveer 40-45 pk bij te pompen. Hoe? Dat hou ik nog even voor me. In combinatie met het downsizen van het gewicht moet er dan toch een snel apparaat ontstaan. Stoploss, eat your hart out.

Kan die ouwe automatenbak al dat vermogen aan? Stiekem kruipt het vermogen dan toch naar de 375 pk. Het antwoord is nee. Een simpel nee. Daarom ben ik vandaag langs geweest bij een specifieke automatenboer en gelukkig blijkt er heel wat mogelijk (Ruud vE, goed opletten). Volgende week trekken we de bak + koppelomvormer onder de auto uit om: een andere koppelomvormer te plaatsen, een shiftkit in het kleppenstelsel te pompen en extra drukplaten toe te voegen, beetje goede olie erbij en een extra koelertje. En dan kan het feest pas echt beginnen.

Link naar reactie
  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Yangkie: het draait vrij, tenminste weer vrij. We hebben behoorlijk moeten passen en meten, aanpassen en weer meten, maar het draait vrij. Het is zelfs zo dat de draaicirkel minder dan 8 meter geworden is. Door de enorm toegenomen spoorbreedte is de wieluitslag zowel naar binnen als naar buiten extreem toegenomen. Hoe dat dadelijk op de snelweg gaat, weet ik nog niet. Ik denk dat de trainingdag van Arno in februari een goede testdag gaat worden. Hobbels of drempels vormen niet echt een belemmering want de auto is snoei- en snoeihard. Niet echt comfortabel maar who cares? Voor comfort stap ik m'n tank!

@Frenk: qua topsnelheid zal ik altijd tegen die ster van je aan blijven kijken!

Link naar reactie

Dit zijn weer foto's om van te smullen Frank! Helemaal top!! :fiew:

Laatst kreeg ik van Ruud het advies de achterkant wat te laten zakken. Dat nam ik ter harte.
Mooi te zien dat je mijn advies opgevolgd hebt, maar dit is lager dan laag!
Ondertussen hebben we ook nog wat bedacht om er nog ongeveer 40-45 pk bij te pompen. Hoe?
*kuch* Tussenkoeler *hoest* ?

Ik verheug me nu iig nog meer op onze "trackday" 22 feb, wanneer de L&B dikbil losgelaten wordt in Lelystad!! :fiew: :fiew:

Link naar reactie
De wielkuip is meer dan goed gevuld, de QP ultra laag en spijkerhard. En dat allemaal door twee kleine veertjes.

erg dik B) zie ik daar nou ineens witte zijknippers :fiew: zeker gedoneerd door die gast van de witte knipperbrigade :fiew:

Ondertussen hebben we ook nog wat bedacht om er nog ongeveer 40-45 pk bij te pompen. Hoe? Dat hou ik nog even voor me. In combinatie met het downsizen van het gewicht moet er dan toch een snel apparaat ontstaan. Stoploss, eat your hart out.

onbedoeld een beetje een flauwe opmerking :fiew:, Frenk heeft niet zo'n sterk hart :fiew: en heeft het al zo lastig met die compressorlutsers hier :schater:

Kan die ouwe automatenbak al dat vermogen aan? Stiekem kruipt het vermogen dan toch naar de 375 pk. Het antwoord is nee. Een simpel nee. Daarom ben ik vandaag langs geweest bij een specifieke automatenboer en gelukkig blijkt er heel wat mogelijk (Ruud vE, goed opletten). Volgende week trekken we de bak + koppelomvormer onder de auto uit om: een andere koppelomvormer te plaatsen, een shiftkit in het kleppenstelsel te pompen en extra drukplaten toe te voegen, beetje goede olie erbij en een extra koelertje. En dan kan het feest pas echt beginnen.

waanzinnig gaaf dit project! heel erg benieuwd naar dit brute apparaat IRL! :fiew: toch maar eens een QP meeting op jouw dragstrip organiseren (ook voor hardtops ;) )

mag ik een blonde vraag stellen.. mag de QP op het huidige kenteken blijven rijden of leiden de mods er toe dat een bezoekje aan de RDW nodig is?

Link naar reactie
Potverdikke Frank, je laat er geen gras over groeien. Ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat. Hetgeen wel weer zou resulteren dat er een aantal onder ons zijn die net weer wat snellers moeten hebben :fiew:

Heee, Roger, als ie ooit te koop komt is het wel wat voor jou :fiew: , jij wil nog wel eens veranderen. :schater:

Link naar reactie

Wel Frank je hoef mij niet weer te overtuigen ik geloof klakkeloos in wat je zeg,ik durf zelfs niet meer te twijfelen dat heb ik in het verleden al te vaak gedaan om nu beter te weten!

Ben wel benieuwt naar die +40Pk of is het gewoon NITRO. :fiew:

Link naar reactie
(ook voor hardtops :fiew: )

alleen afneembare hardtops dan.

Wat een project Frank, er komt heel wat bij kijken zie ik en alles wordt ongoing uitgevogeld. Iets veranderd, oh shit dan past dat niet meer, nou ja dan passen we dat ook maar aan.

Respect hoor.

Link naar reactie
Worden deze velgen alleen gebruikt voor racewagens?

Kon ze namelijk niet vinden op de zite van OZ,

zien er erg dik uit :fiew: !

@Mus: was een foutje van me, ze zijn niet van OZ maar van Racing Dynamics. Ze zijn overigens wel voor de racerij ontwikkeld.

@Martijn 1: potverdorie, je bent me net voor. Ik wilde een prijsvraag uitschrijven door een foto van de zijkant te plaatsen en dan naar de meest in het oog springende mod te vragen. De winnaar mocht dan een rondje maken in Lelystad. Evengoed heb jij bij deze dan gewonnen. Nogmaals hartelijk dank!

@Martijn 2: dat van dat hart was inderdaad onbedoeld. Flauw? Mwaah, we hebben het hier wel over Frenk...

@Martijn 3: RDW?

@Zter: Nee geen nitro, wel die whiskey van je!

Link naar reactie
@Martijn 1: potverdorie, je bent me net voor. Ik wilde een prijsvraag uitschrijven door een foto van de zijkant te plaatsen en dan naar de meest in het oog springende mod te vragen. De winnaar mocht dan een rondje maken in Lelystad. Evengoed heb jij bij deze dan gewonnen. Nogmaals hartelijk dank!

YES! :fiew:

Link naar reactie

Vandaag de QP naar de automatenboer gebracht, met een beetje mazzel ligt vrijdag de bak eronderuit en volgende week uit elkaar. Ik beloof jullie foto's van de mods.

Onderstaand een close up van de achter remklauw met originele adapterplaat, de plaat die dus niet past.

6potsremklauwdt4.jpg

Als een kleine jongen ben ik wat aan het tekenen geweest:

adapteraangepastjz4.jpg

en na wat knip- en plakwerk met het volgende resultaat:

remklauwmet11schetsgy1.jpg

Alle gaten komen overeen en met wat mazzel ook die onder de auto. Komende week gaat de schets naar de frezerij en dan kan ook deze BBK gemonteerd.

Wordt vervolgd!

Link naar reactie

Wederom geen half werk! :wave:

Alle gaten komen overeen en met wat mazzel ook die onder de auto.
Maar wel mooi te zien dat "mazzel" ook nog een rol heeft tussen deze high tech mods :wacko:
Link naar reactie
Als ik het goed tel een QP met 34 zuigers! :schater:

idd: 6+ 8 + 8 + 6 + 6

Als je "hoofd-rem-cylinder" ook meetelt, nog een +1, kom je op 35 :angry::unsure:

(mijn coupe komt volgens die telling op 6 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 11 ;) )

Link naar reactie

Ik begrijp er niets van, ik heb mijn coupe 2.8 verlaagd met eibach veren en mijn wielkassen (het zwart plastic gedeelte)

slijten volledig uit, en zelf als ik in bochten ga hoor ik de wielen in de kassen schuren.

en uw compressor coupe hangt nog lager en gij hebt daar geen last van ofzo?

Of is dat omdat uw demping veel harder is?

Link naar reactie
Ik begrijp er niets van, ik heb mijn coupe 2.8 verlaagd met eibach veren en mijn wielkassen (het zwart plastic gedeelte)

slijten volledig uit, en zelf als ik in bochten ga hoor ik de wielen in de kassen schuren.

en uw compressor coupe hangt nog lager en gij hebt daar geen last van ofzo?

Of is dat omdat uw demping veel harder is?

Heb je alleen veren toegepast of heb je ook andere dempers geplaatst? In eerste instantie had ik een KW schroefset die, in de onderste stand, ook de wielkassen uitschuurden. Nu met de veren uit de racerij heb ik daar geen last meer van en zou de auto zelfs nog eens 2,5-3 cm lager kunnen! Overigens is de demping gelijk gebleven omdat die uit de KW set gehandhaafd konden blijven.

Overigens wel leuk dat het opvalt dat mijn QP zo laag hangt!

Link naar reactie
Ik begrijp er niets van, ik heb mijn coupe 2.8 verlaagd met eibach veren en mijn wielkassen (het zwart plastic gedeelte)

slijten volledig uit, en zelf als ik in bochten ga hoor ik de wielen in de kassen schuren.

en uw compressor coupe hangt nog lager en gij hebt daar geen last van ofzo?

Of is dat omdat uw demping veel harder is?

Maar die van u rijdt :schater: cfQP betekent chained forever QP. Staat alleen maar in het sleutelkot :ok:

Link naar reactie

ik heb enkel veren geplaatst de schokdempers zijn nog orgineel, en wanneer ik vol gas geef en er zit iemand naast me dan hoor ik

hem ook vanachter schuren, bij hard optrekken trekt hij echt op zijn kont, en neus omhoog. en wanneer er dan een bocht of drempel

genomen wordt hoor ik de voorste wielen in de wielkassen schuren, met als gevolg dat ik bij het einde van de rit stukken plastik van de

wielkassen kan trekken. :ok:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.