Ga naar inhoud

glazen dak Z3 coupe


lbe

Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

Ik ben reeds enige tijd aanwezig op het z3 forum maar niet erg actief. Na een paar maanden geleden mijn "hobby auto" 911 3.2 verkocht te hebben begint het toch weer te kriebelen. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Z3 coupe. Prachtige auto en zeker een klassieker. Ik heb echter een vraag over het glazendak van de coupe. Ik heb begrepen dat het 3 cm open kan en dus niet kan schuiven. Op zich geen probleem maar waar ik wel benieuwd naar ben is hoe groot het glazen oppervlakte aan de binnenkant van de auto is. Heeft iemand toevallig een foto? Ik weet dat het een beetje een rare vraag is maar het is voor mij een 2e auto en ik ga hem dan ook voornamelijk gebruiken voor de fun.

P.S. zijn er toevallig ook leden met een Z3 coupe die ervaring hebben met monteren van een maxi cosi? :unsure: ik verwacht nl over enkele weken een kindje

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het glazen dak van een Z3 coupe:

IMG_1333%20small.jpg

De opening zelf is zowat 3 tot 4 centimer kleiner als het glas aan de buitenkant.

Maxi cosi monteren moet kunnen, achterstevoren. Maar dan moet je wel de airbag voor de passagier laten uitschakelen. (of dat kan zonder dat er permanent lampjes gaan branden op je dashboard, dat weet ik niet).

Even gegoogled op "Z3 coupe glass roof" images. Deze toont het open dank van binnen (met zeer fraaie Halfords zonneschermpjes...)

257_shade.jpg

Link naar reactie

Het is inderdaad een flink glasoppervlak, en maakt het interieur ook wat minder donker. De keerzijde: het dak wordt er een stuk dikker van waardoor de hoofdruimte voor de lange medemensch (ben zelf 1.98) niet echt overhoudt. Was voor mij reden om toch maar voor een QP zonder opedakkie te gaan...

Bovendien neem je natuurlijk een QP omdat je een dicht dak wil, niet? :schater:

Link naar reactie

welkom!

P.S. zijn er toevallig ook leden met een Z3 coupe die ervaring hebben met monteren van een maxi cosi? :unsure: ik verwacht nl over enkele weken een kindje

De Maxi Cosi zet je erin zoals in elke andere auto, tegen de rijrichting in. Het punt is in dit geval wel dat je 'm niet op de achterste stoelen zet maar vooraan en dan direct te maken hebt met de airbags. Bij een klap schiet de airbag eruit en die klapt zo tegen de maxi cosi aan. Volgens mij is het om die reden (wettelijk) niet toegestaan om een maxi cosi vooraan te plaatsen. Zodra je kleine wat ouder wordt (heeft met gewicht en lengte te maken meen ik) dan moet die in een kinderstoel. Die wordt dan met de rijrichting mee geplaatst waardoor de kans op ongelukken met een airbag afneemt. Volgens mij is dat wel weer toegestaan (wettelijk gezien) maar raden autofabrikanten het toch af. Als het goed is staat er ook een sticker aan de binnenkant van de deur, zoiets:

post-1-1203723489.png

Link naar reactie
welkom!

De Maxi Cosi zet je erin zoals in elke andere auto, tegen de rijrichting in. Het punt is in dit geval wel dat je 'm niet op de achterste stoelen zet maar vooraan en dan direct te maken hebt met de airbags. Bij een klap schiet de airbag eruit en die klapt zo tegen de maxi cosi aan. Volgens mij is het om die reden (wettelijk) niet toegestaan om een maxi cosi vooraan te plaatsen. Zodra je kleine wat ouder wordt (heeft met gewicht en lengte te maken meen ik) dan moet die in een kinderstoel. Die wordt dan met de rijrichting mee geplaatst waardoor de kans op ongelukken met een airbag afneemt. Volgens mij is dat wel weer toegestaan (wettelijk gezien) maar raden autofabrikanten het toch af. Als het goed is staat er ook een sticker aan de binnenkant van de deur, zoiets:

post-1-1203723489.png

Bedankt voor de snelle reacties. Voor wat betreft de maxi cosi bedoel ik eigenlijk niet op de voorstoel maar achterin. Ik heb namelijk ook een vriendin :wacko: en die wil waarschijnlijk ook mee. Het lijkt me in een QP toch geen probleem aangezien de bagageruimte recht achter de voorstoelen zit of vergis ik me?

Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reacties. Voor wat betreft de maxi cosi bedoel ik eigenlijk niet op de voorstoel maar achterin. Ik heb namelijk ook een vriendin :wacko: en die wil waarschijnlijk ook mee. Het lijkt me in een QP toch geen probleem aangezien de bagageruimte recht achter de voorstoelen zit of vergis ik me?

Ik begrijp dat je je kindje in een maxi cosi in de bagageruimte van de coupe wil zetten? Niet doen!! Er is namelijk niks voorhanden om de maxi cosi mee vast te zetten (er zitten geen veiligheidsriemen achterin, meteen achter de rugleuning van de voorstoelen zit de bagageruimte.

Link naar reactie

ik heb op een Italiaans BMW forum wel eens een oplossing gezien waarbij de maxi cosi inderdaad als derde zitplaats achterin was gemonteerd. Zag er redelijk profi uit, gedaan door een bedrijf dat de benodigde bevestigingspunten aan de carrosserie had gemonteerd. Zal nog eens zoeken voor je. :wacko: Ik laat me er maar niet over uit of het veilig is (beperkte kreukelzone) en of het mag (kan me voorstellen dat er werkelijke beperkingen zijn) maar het kan dus wel, op een wijze die mij redelijk verantwoordelijk leek.

Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reacties. Voor wat betreft de maxi cosi bedoel ik eigenlijk niet op de voorstoel maar achterin. Ik heb namelijk ook een vriendin :muur: en die wil waarschijnlijk ook mee. Het lijkt me in een QP toch geen probleem aangezien de bagageruimte recht achter de voorstoelen zit of vergis ik me?

In Nederland geldt dat je niet meer personen in de auto mag meenemen dan je kentekenbewijs toestaat. Mijn kentekenbewijs vermeldt dat m'n QP een tweepersoons auto is... Lijkt me een risico als je aangehouden wordt of oom agent een belangstellende blik naar binnen werpt.... Of je moet je ramen blinderen natuurlijk ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.