Ga naar inhoud

Een Z3 kopen?


Aanbevolen berichten

Hallo ZZZters,

Als nieuwe bezoeker stel ik mij even voor. Erwin en ga een Z3 voor mijn vrouw kopen die hier als haar 2e auto mee gaat rijden. Naast de Z3 heb ik zelf een (zelf)gerestaureerde MGB (met gepimpte motor) staan dus dat wordt nog knokken wie in de Z3 mag. (waarschijnlijk de kids)

Goed we hebben een 1.9 op het oog van december 2000 echter op kenteken staat 1.8 en op de carrosserie staat 1.9 (maar weet ook wel dat dit plakletters zijn) maar wil toch graag van jullie als kenners horen wat de 2000 model 2001 voor standaard vermogen heeft.

Zowel kenteken als andere gegevens kom ik er zo 1,2,3 niet uit.

Werd de 118PK nog wel geleverd? Dus wie helpt mij uit de brand.

Hij wordt trouwens gebruikt puur voor recreatie zullen we maar zeggen maar ............we zullen afwachten.

In het forum heb ik geen antwoord op deze specifieke vraag kunnen vinden.

Groet Erwin

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hi Erwin,

Welkom. op het forum.

Ja het 1.8, 1.9, 118pk of 140pk is een verwarrend verhaal bij de Z3.

er zijn eigenlijk 3 varianten

1.8 van voor de facelift dit is een M43B18 8 klepper van 115 pk

1.9 van voor en na de facelift dit is een M44B19 16 klepper van 140pk

1.9i van na de facelift dit is een M43BTU19 8 klepper van 118pk

lastig? ja... maar er zullen hier ongetwijfeld meer zijn die hier een aanvulling op kunnen geven.

Link naar reactie

Welkom hier! :thumbup:

.... echter op kenteken staat 1.8 en op de carrosserie staat 1.9

Op het kenteken staat toch ook het vermogen van de motor? Hoeveel Kw staat daar dan?

Link naar reactie

Zoals ik al zei de facelift 1.9i is eigenlijk een 1.8 van 118pk, met de aanduiding 1.9 op de achterklep..

Bij de facelift modellen is er geen uiterlijk verschil meer tussen de 4 cylinders en de 6 cylinders (op de uitlaat na voor de pietjes precies)

2gy5e0m.png

Link naar reactie

't Is toch niet te hopen dat iedereen nu gaat posten dat er geen type-aanduiding op zijn/haar ZZZ staat. Dan wordt het een erg lang topic met heel veel van hetzelfde... :rolleyes:

Link naar reactie
Hi Erwin,

Welkom. op het forum.

Ja het 1.8, 1.9, 118pk of 140pk is een verwarrend verhaal bij de Z3.

er zijn eigenlijk 3 varianten

1.8 van voor de facelift dit is een M43B18 8 klepper van 115 pk

1.9 van voor en na de facelift dit is een M44B19 16 klepper van 140pk

1.9i van na de facelift dit is een M43BTU19 8 klepper van 118pk

lastig? ja... maar er zullen hier ongetwijfeld meer zijn die hier een aanvulling op kunnen geven.

Erwin welkom. Inderdaad een raar en lastig verhaal maar met de gegevens van ChrisXL zou je er uit moeten zijn

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.