Ga naar inhoud

Verwijderen K/N filter

wesp

Aanbevolen berichten

Op mijn wagen staat ook zo'n K/N filter. Maar door alles wat ik hier al gelezen heb over vermogensverlies, zou ik de oirginele terug willen zetten.

Enige probleem: ben een leek in automechanica. Probeer ik hier zelf om dit te doen of raden jullie aan om een garage te bezoeken.

Ik zie naast de K/N filter een soort stekker staan. Blijft die staan bij het terug monteren van de oude doos ?

Iemand een link waar ik eventueel foto's zie wat ik moet doen.

Sorry voor de techneuten, maar een bestaan inderdaad nog mensen met twee linkerhanden als het op autotechniek aankomt (zoals ik bijvoorbeeld)

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator
Maar vanuit België?... Duur grapje hoor met de huidige benzineprijs ;).

Vergeet niet, de beste man woont in Belgie, alwaar het goedje nog steeds goedkoper is als hier in Nederland :notworthy:

Link naar reactie

bedankt voor de goede raad,maar zonder instructies begin ik er niet aan. Eigenlijk was ik er aan begonnen,maar zat al vrij snel vast. Dus blijf ik er liever af. Zag die stekker net voor de filter staan en vroeg mij al af waar die kwam te staan (kreeg dus zelfs de K/N filter d'er niet af). Dacht ook da's een klusje van niks.

Maar heb twee linkerhanden als het op mechanica aankomt. Hierbij nogmaals bewezen.

Link naar reactie

Trouwens ik woon 80km van maasmechelen. beetje uit jullie buurt.

Zal goedkoper en gemakkelijker zijn om de dichtstbij gelegen bMWdealer te gaan lastigvallen.

Waarschijnlijk niet zo goed ontvangen als bij jullie, maar ja, waarom moeten jullie nu zo ver uit de buurt gaan wonen !

Link naar reactie

Heb je originele luchtfilterkast nog ?

Zoniet >> ga je schrikken van de dealerprijs .. :-(

Het K&N filter op zich is een heel goed filter.

Uitwasbaar / laat meer lucht door etc.

Nadeel zoals veel gemonteerd >> zuigt warme lucht uit de motorruimte aan.

Als je de koude luchtstroom naar het filter kan brengen (ff zoeken) en de warme lucht "weghouden" ben je er al.

Link naar reactie

ik heb de originele kast nog met de filter in.

ik wou deze terug zetten omdat ik zoveel lees over het aanzuigen van die warme lucht. En door het feit dat ikzelf niet zo handig ben hieromtrent zie ik mezelf nog geen alternatief aanbrengen om koudere lucht aan te zuigen. daarom dacht ik dat het gemakkelijker was de oude terug te zette;

Maar het idee van houthalen zie ik misschien wel zitten. de wagen moet nog wel ingesch-reven worden, maar ik laat het dan wel wtweten als ik er mee kan rijden.

ik het ook nog niet ontdekt of gelezen hoe ik een pM moet sturen via dit forum, maar dat zal wel in de Facq vermeld staan vermoedt ik .

Bedankt in ieder geval.

Link naar reactie

Ik denk dat we het hier niet over een K&N vervangfilter hebben, maar over een zogenaamde "tuning kelk" welke ik idd ook zou vervangen door de originele "bak" met eventueel K&N vervangfilter.

Enkel maar zelf aan je auto beginnen als je er zelf achter staat ;)

Greetz,

Wim

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in