Ga naar inhoud

AANSCHA Z3 COUPE 2.8

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn naam is Desmet Patrick (Belgie),Ik ben nieuw op dit forum en hoop langs dit kanaal antwoord te krijgen van de meer ervaren Z-lovers op volgende vragen; ik ga over (jaja t'is al beslist) tot de aanschaf van een Z3 coupé 2.8 maar hoor en lees vanalles over single en dubbel vanos...wat houdt dit in? wat zijn de produktiejaren voor single-dubbel?is er een reden om juist wel of niet voor single te opteren?Is de techniek van een 2.8 écht zo super-betrouwbaar als men zegt? ?Zijn er echt dingen waarmee men rekening moet houden? (de meeste aangebodenwagens hebben al snel +100.000 kms dacht ik..) en in t' ergste geval wat bedraagt de kostprijs van een eventuele motor,versnellinsbak revisie? rijdt hij lekker op LPI ?

Veel vragen inderdaad, maar met enkele antwoorden zou ik al zeer blij zijn om mijn zoektocht naar deze "heilige graal" te kunen starten......

Ik hoop dus op een vlotte respons van enkele liefhebbers (want dat ben je wel écht als je voor dit soort auto's kiest) en bedank jullie al bij voorbaat voor jullie medewerking.

ZZZnelle groetjes

Smetjet

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste Patrick,

kijk rustig rond en neem dan even kontakt met me op,mijn coupe gaat in de verkoop......

suc6! Gman

Wel, je mag mij gerust enkele gegevens ivm de coupé laten geworden;kleur,prijs, kms,event.opties en vooral ...waar de auto zich bevindt, want ikzelf kom van Belgie (regio Brussel).

Waarom doe je'm weg? aanschaf andere beemer veronderstel ik.....

Groetjes

Patrick

Link naar reactie
Ik hoop dus op een vlotte respons van enkele liefhebbers (want dat ben je wel écht als je voor dit soort auto's kiest)

Daar moet ik dus ook op reageren, als "échte liefhebber van dit soort auto" :thumbup:

Gelijk RVE al zei, lees hier eerst even een aantal dingen door. Verschil in dubbel of enkel Vanos is kortweg : 1 pk verschil en uiteraard iets recenter (dubbel Vanos vanaf eind '98 of begin '99, dacht ik).

100 000 km maakt niks uit, de 2.8 is (zoals alle sixpacks van BMW) een toonbeeld van betrouwbaarheid.

Ik heb de mijne zowel over circuits gereden als toertochten (relaxed en andere iets meer "up tempo" :foto: )

Veel succes met je zoektocht, ik weet zeker dat je geen spijt krijgt van "dit soort auto :foto: "

Link naar reactie
Daar moet ik dus ook op reageren, als "échte liefhebber van dit soort auto" :thumbup:

Gelijk RVE al zei, lees hier eerst even een aantal dingen door. Verschil in dubbel of enkel Vanos is kortweg : 1 pk verschil en uiteraard iets recenter (dubbel Vanos vanaf eind '98 of begin '99, dacht ik).

100 000 km maakt niks uit, de 2.8 is (zoals alle sixpacks van BMW) een toonbeeld van betrouwbaarheid.

Ik heb de mijne zowel over circuits gereden als toertochten (relaxed en andere iets meer "up tempo" :foto: )

Veel succes met je zoektocht, ik weet zeker dat je geen spijt krijgt van "dit soort auto :foto: "

Bedankt mannen, ik heb mijn huiswerk gemaakt, jullie raad opgevolgd (....effe zoeken....) en denk genoeg te weten om nu op jacht te kunnen gaan voor mijn coupé 2.8 t'zal een tijdje duren vrees ik want in Belgie zijn ze niet dik gezaaid en ik neem er mijn tijd voor, ik wil namelijk een goed exemplaar liefst zwart of grijs om hem dan op LPI te zetten ,(denk dat er tanks bestaan die in het "reservewiel-plaatsje moeten passen)

Mocht ik de ware in Nederland vinden , is die dan makkelijk in Belgie in te schrijven? wij hebben namelijk zo'n K**-wet die het onmogelijk maakt als particulier met je aankoop door de keuring te rijden (moet langs garage met uiteraard garagenummerplaten).

Ik hou jullie alvast op de hoogte.

ZZZnelle groetjes

Link naar reactie

Welkom op het forum Patrick en veel suc6 met het vinden van de ware.

Neem er vooral je tijd voor en als je iets niet kunt vinden qua info dan schroom niet om het te vragen.

De laatste tijd hebben Zich veel Coupé'ers aangemeld en geZien hun enthousiasme Zijn Ze maar wát graag bereid om je te helpen...grouphugg.gif

Link naar reactie

Nog een belg op zoek naar een coupé.

Ik heb na een paar jaar de kat uit de boom kijken (vond de vraagprijzen te hoog) uiteindelijk de knoop doorgehakt, en vorige week mijn coupe gekocht.

De vraagprijzen blijven op een vrij hoog niveau staan. Dus veel zakken zullen ze niet meer doen.

Of misschien als volgende maand er geen benzine meer voorhanden is. Wie weet.

Kan dan mijn coupe nog laten ombouwen als luxe vogelkooi. Zou niet misstaan in mijn tuin. :blink:

Link naar reactie
  • Administrator
Of misschien als volgende maand er geen benzine meer voorhanden is. Wie weet.

Kan dan mijn coupe nog laten ombouwen als luxe vogelkooi. Zou niet misstaan in mijn tuin. :blink:

Laat hem dan in Lochem ombouwen naar een elektrisch voertuig. Kost een paar centen (ruim € 100.000), maar de voordelen zijn legio. Ze zeggen elke auto te kunnen ombouwen...

http://www.ececars.nl/

Link naar reactie
  • Administrator
een electrische coupé, dat wil zeggen geruisloos komen aanzoemen.

Dan hou ik het toch bij het ombouwen naar een volière, dan komt er toch nog een fluittoon uit.

Met een beetje subwoofer en een geluidssample van een 2.8 kom je ook een heel eind :blink:

Link naar reactie
Met een beetje subwoofer en een geluidssample van een 2.8 kom je ook een heel eind :blink:

Maar dan heb je weer stroom nodig. Kan als vogels voor de volière misschien papegaaien aankopen en die het geluidssample van een 2,8 leren nafluiten.

Dit alles mag Smetjet uiteraard niet weerhouden om een coupé aan te kopen.

Link naar reactie
Maar dan heb je weer stroom nodig. Kan als vogels voor de volière misschien papegaaien aankopen en die het geluidssample van een 2,8 leren nafluiten.

Dit alles mag Smetjet uiteraard niet weerhouden om een coupé aan te kopen.

Voor mij lijkt het vrij eenvoudig ; geen vogelkooi, geen elektrische aandrijving e.d. , neen t'is gewoon om mee te rijden , heb er eentje op t'oog ; niet direkt mijn favoriete kleurcombinatie (donkergroen, beige interieur) maar wel onderhoudsboekje,103.000 km, bouwjaar 1998 (single vanos dacht ik..) en te koop aangebode bij BMW dealer met 12 maanden garantie, is dit ongeveer de te betalen prijs voor dat jaartal/aantal kilometers?

Ook is er een bedrijf in Eindhoven die verschillende Z3's vanuit Duitsland binnenbrengt, kent iemand die zaak?

Naar ik op dit forum vernomen heb is kopen vanuit Duitsland een verstandige keuze dus misschien doen , alle we zien wel.....

Groetjes

Link naar reactie
Beste Patrick,

kijk rustig rond en neem dan even kontakt met me op,mijn coupe gaat in de verkoop......

suc6! Gman

Wel Gman t'is zover, ik denk voldoende ingelicht te zijn omtrent de pro's en contra's (welke contra's???) van een Z3 QP, ben dus met mijn prospectie begonnen, je mag me dus gerust de gegevens (bouwjaar, kleur,kms ,opties en prijs) van jouw QP doorspelen , ook de locatie is belangrijk, ik kom immers van Belgie.

Alvast bedankt

Patrick

Link naar reactie

Goed te zien dat je de knoop doorgehakt hebt en voor de coupe gaat! :smart:

heb er eentje op t'oog ; niet direkt mijn favoriete kleurcombinatie (donkergroen, beige interieur)

Met die kleurencombinatie is helemaal niks mis! <_< Prachtig klassiek en zeeer stijlvol! :blink: (maar er zijn er niet veel die dat dat vinden...)

Als je een weblinkje hebt naar die groen coupe, ben ik wel benieuwd.

Er staat volgens mij ook nog een Belgische coupe in de verkooplounge te koop van een Belg die in Londen woont. Zal kijken of ik die kan vinden. EDIT: hier is de link.

Link naar reactie
Voor mij lijkt het vrij eenvoudig ; geen vogelkooi, geen elektrische aandrijving e.d. , neen t'is gewoon om mee te rijden , heb er eentje op t'oog ; niet direkt mijn favoriete kleurcombinatie (donkergroen, beige interieur) maar wel onderhoudsboekje,103.000 km, bouwjaar 1998 (single vanos dacht ik..) en te koop aangebode bij BMW dealer met 12 maanden garantie, is dit ongeveer de te betalen prijs voor dat jaartal/aantal kilometers?

Ook is er een bedrijf in Eindhoven die verschillende Z3's vanuit Duitsland binnenbrengt, kent iemand die zaak?

Naar ik op dit forum vernomen heb is kopen vanuit Duitsland een verstandige keuze dus misschien doen , alle we zien wel.....

Groetjes

Ik heb dat bedrijf in eindhoven ook al geregeld geadverteerd zien staan wanneer ik een auto zocht. Maar vind z'n prijzen soms naar de lage kant (in verhouding tot concurrenten). waar ligt dat aan ?

Link naar reactie
  • Administrator
Ik heb dat bedrijf in eindhoven ook al geregeld geadverteerd zien staan wanneer ik een auto zocht. Maar vind z'n prijzen soms naar de lage kant (in verhouding tot concurrenten). waar ligt dat aan ?

Target Cars? De meeste prijzen zijn excl. BPM. Zou wellicht voor jou interessant kunnen zijn, ware het niet dat je koopt wat je ziet. Neem voor de zekerheid iemand met gedegen kennis van zaken mee als je daar wat zou besluiten te kopen...

Ik zou gelijk voor deze gaan :thumbup:

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31695

Link naar reactie
Goed te zien dat je de knoop doorgehakt hebt en voor de coupe gaat! :wacko:

Met die kleurencombinatie is helemaal niks mis! :thumbup: Prachtig klassiek en zeeer stijlvol! :thumbup: (maar er zijn er niet veel die dat dat vinden...)

Er staat volgens mij ook nog een Belgische coupe in de verkooplounge te koop van een Belg die in Londen woont. Zal kijken of ik die kan vinden. EDIT: hier is de link.

Ik zie dat je mooie coupé dezelfde lederkleur heeft als de mijne. Mooi met die groene buitentint. Prachtige combinatie.

Link naar reactie
Goed te zien dat je de knoop doorgehakt hebt en voor de coupe gaat! :wacko:

Met die kleurencombinatie is helemaal niks mis! :thumbup: Prachtig klassiek en zeeer stijlvol! :thumbup: (maar er zijn er niet veel die dat dat vinden...)

De garage in kwestie heeft geen website, maar als je autoscout24.be neemt dan kom je d'er op uit (ben geen kei in computers ) , jouw coupé mag er echt zijn,de kleurstelling op zich is inderdaad klassiek en elegant ,heeft iets Brits wat ook een vleugje charme meebrengt,nee estetisch is't prima, de enige reden waarom ik twijfel is dat in mijn geval de auto dagdagelijks (behalve bij mooi weer want dan gebruik ik mijn MX-5 )gaat dienen en dan denk ik toch dat een beige interieur iets te fragiel uitvalt....of vergis ik mij?

t'Zou mijn zoektocht wel ferm vereenvoudigen want voor de rest is alles er; prijs is ok (10.900 eur), 101.000 kms is ook niet te veel,de handelaar in kwestie geniet een goede-eerlijke reputatie is tevens een BMW dealer en geeft 12 maanden waarborg.

Groetjes, en misschien een groentje d'erbij?

Link naar reactie
Ik zie dat je mooie coupé dezelfde lederkleur heeft als de mijne. Mooi met die groene buitentint. Prachtige combinatie.

Dank voor het compliment! :thumbup:

Link naar reactie
Target Cars? De meeste prijzen zijn excl. BPM. Zou wellicht voor jou interessant kunnen zijn, ware het niet dat je koopt wat je ziet. Neem voor de zekerheid iemand met gedegen kennis van zaken mee als je daar wat zou besluiten te kopen...

Ik zou gelijk voor deze gaan :thumbup:

http://www.targetweb.nl/shop/article.asp?article=31695

Amaai, daar (bij Target cars)staat nogal wat speelgoed....ik vind die grijze (grijs of zwart genieten mijn voorkeur)QP wel ok en wat die prijzen betreft ze zijn vergelijkbaar met de Belgische, zijn die naar jullie inzicht meestal ook te "verdacht" goedkoop? of zijn er wel degelijk prijsverschillen tussen BE-NL ?

Ik contacteer ze alvast om een idee van het plaatje te krijgen..

THX

Link naar reactie
en wat die prijzen betreft ze zijn vergelijkbaar met de Belgische, zijn die naar jullie inzicht meestal ook te "verdacht" goedkoop? of zijn er wel degelijk prijsverschillen tussen BE-NL ?
De prijzen daar zijn zowiezo ex BPM ("auto aanschaf belasting"), dus voor een Nederlander komt er op een 1999er coupe nog altijd 1000 tot 1400 euro aan BPM bovenop voordat je er een kenteken op hebt. Maar daar heb je als Belg geen last van. En de auto's zijn "as-is", geen garantie. En proefritten alleen op hun eigen terrein, niet op straat.

Lees eerst even dit topic van iemand die er recent een auto gekocht heeft. Bij hem was er iets met de bodemplaat van de kofferruimte. :thumbup: Ik heb nog nooit een foto van zoiets gezien, dus vraag me dan ook af of je dat van tevoren had kunnen spotten.

We hebben nog een member die daar zijn coupe vandaan heeft gehaald (volgens mijn "berryborrel"). Daar hebben we nog geen problemen van gehoord, maar eigenlijk helemaal niks gehoord. :thumbup:

Als ik de keuze had tussen een BMW dealer occassion met 12 maanden garantie en een Target wagen, wist ik het wel. (en dan even los van dat groen-met-beige gewoon heel mooi is, in mijn ogen).

de enige reden waarom ik twijfel is dat in mijn geval de auto dagdagelijks (behalve bij mooi weer want dan gebruik ik mijn MX-5 )gaat dienen en dan denk ik toch dat een beige interieur iets te fragiel uitvalt....of vergis ik mij?

Waarom zou een beige interieur "fragieler" zijn dan een zwart? Je bedoelt dat het makkelijker vies wordt? De vloerbedekking wel ja, die is namelijk ook beige. Het leer is gewoon degelijk BMW auto-leder, niks mis mee. Maar je moet het wel mooi vinden, dat wel. Iedere dag in een interieur zitten dat je lellijk vindt is ook niet best.

Link naar reactie
  • Administrator
Daar hebben we nog geen problemen van gehoord, maar eigenlijk helemaal niks gehoord. :thumbup:

Dan kan ook een teken zijn... Die durft zich waarschijnlijk niet meer hier te vertonen als zijn auto van Target ook een probleemgeval blijkt te zijn :schater:

De vloerbedekking wel ja, die is namelijk ook beige. Het leer is gewoon degelijk BMW auto-leder, niks mis mee. Maar je moet het wel mooi vinden, dat wel. Iedere dag in een interieur zitten dat je lellijk vindt is ook niet best.

Gewoon mooie vloermatten erin, nergens last van (en de vrouw vragen stil te blijven zitten met d'r voeten) :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in