Ga naar inhoud

Achteraf inbouwen Cruise Control Z3 '97

BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

• Administrator

Ik loop al jaren te piekeren over het evt. inbouwen van Cruise Control. En ook al mag die van mij worden gekocht, ik zit er nog steeds over de denken.

Iemand nog een complete set liggen toevallig of ander idee hoe e.e.a. aan te pakken?

Ruud, heb jij toevallig nog iets liggen op 't schap?

Rob

Link naar reactie
  • Administrator
Wat dacht je van die knop rechtsboven? Zijn uiteraard topics over. :wave:

Klopt, alleen zijn die topics al zo oud als sint juttemis en dekken niet echt mijn lading (lees: vraag) :blink:.

Had hem misschien wel beter in de koopjeshoek kunnen plaatsen <_< .

Link naar reactie
Ik loop al jaren te piekeren over het evt. inbouwen van Cruise Control. En ook al mag die van mij worden gekocht, ik zit er nog steeds over de denken.
Klopt, alleen zijn die topics al zo oud als sint juttemis en dekken niet echt mijn lading (lees: vraag) :blink: .

Inbouwen van cruise control, daar gaat je vraag toch over?

Ik zie niet in wat er niet beantwoord wordt in de bestaande topics, die allemaal uitvoerig gaan over het inbouwen van cc.

Link naar reactie
  • Administrator
Niets liggen, zal ik nieuw moeten bestellen.

Wel een dure grap voor de oudere modellen zonder electrisch gasklephuis.

Roep eens (evt. bij benadering). Rond de 110 euri voor een elec. gasklephuis als ik de verhalen mag geloven, is zonder véél duurder?

Als ik de Z3 op korte termijn nog niet verkocht heb, moet ik er elke dag Hengelo - Arnhem vv meerijden en dan kan CC wel wat voordeel opleveren.

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Ik heb het ook wel eens aan Ruud gevraagd. Die weet uiteraard precies hoe het zit. Mijn Roadster uit 1997 had het niet en daarom zou het een erg dure aangelegenheid worden. Ik meen iets van 1500 a 1750 euro. Heb daarom maar een andere Z gekocht. :)

Je kunt ook overwegen om een niet-BMW CC in te laten bouwen. Ook dat heb ik wel eens uitgezocht en dat zou toch nog iets van 600 euro zijn.

Link naar reactie

Heb ik ook naar gekeken. Maar deze heeft een bedieningseenheid, die je ergens op of aan het dashboard moet plakken.

Waarschijnlijk dus met een batterij. De bedieningshendel voor aan de stuurkolom kan op deze Magicspeed MS-50 niet worden aangesloten.

Bovendien wordt de stroom voor deze hendel uit de unit verzorgt: geen batterij dus. En heeft een led, die laat zien of de CC in werking is.

Derhalve heb ik voor de Magicspeed MS-400 gekozen. Hieronder nog even de foto's, die ik vorig jaar ook in het topic Wat heb je onlangs.... etc. heb geplaatst

img0416jn.jpg
Servo in de bijna lege bak rechts voorin onder de motorkap

img0414dv.jpg

Bedieningshandel aan de stuurkolom

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Ja het is een beetje een goedkoop uitziend ding (hij is natuurlijk ook goedkoop :lol:).

Maar hij werkt wel. Althans, m'n vader heeft zo'n ding in z'n prehistorische campertje gemonteerd en die is er wel tevreden over geloof ik.

Maar in je 'pride 'n joy' kan je natuurlijk het beste BMW spul monteren. Dat past vaak het best in het interieur etc.

Link naar reactie

Ik heb een 98 er 2.8 zonder e-gas en het inbouwen stelde niks voor, onderdelen van een sloop Z3

Stappenmotor, control box, stuurhendel. Kabelboom is al aanwezig (bij mij tenminste). Ik moest alleen een passende Bowden kabel kopen en een beugel voor de stappenmotor. Alles bij elkaar 150 euro en een uurtje werk

• Like 1
Link naar reactie

Bij mij was dat allemaal niet aanwezig. Geen 2de aansluiting voor de bowdenkabel. Dus moest er het nodige geïmproviserd worden om de bowdenkabel toch goed zijn werk te laten doen.

Uiteraard daarvoor ook gezocht naar alle onderdelen origineel BMW. Maar las het verhaal wat je dan allemaal nodig hebt en wat er dan moet gebeuren als je de voorbereiding niet in de auto hebt zitten. Natuurlijk ook Roodkapje om advies gevraagd. Zou dan aanmerkelijk duurder uit komen. Nog af gezien of ik alle benodigde onderdelen ergens zou kunnen vinden. Bovendien heb ik wat auto's betreft 2 linkerhanden (stuurt soms lastig :lol: ). En zag zelf onderdelen verzamelen en inbouwen totaal niet zitten.

Destijds de Waeco met bedieningshendel in Duitsland gekocht (ongeveer € 225,00) en door het bedrijf uit de link laten inbouwen (toen € 250,00)

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in