Ga naar inhoud

Schokbrekers toevoegen bij H&R verlagingsveren?


Mus

Aanbevolen berichten

Was, zoals zo vaak, wat aan 't rondkijken op 't forum...

Kom ik uit bij 't onderstel topic van Sledge (vraag me niet waarom 't me nu pas opvalt)

en daar zie ik 't volgende staan:

Probleem met alleen veren vervangen is dat de orginele dempers te slap zijn, en door de verkorte veerweg sneller in hun stoppen slaan.
&
19 inch wielen icm alleen verlagingsveren is ook een afrader. Door de hoge band en de slappe dempers is de kans op aanlopen aanzienlijk groter dan bij 17 of 18inch wielen.

Verder las ik dat verlagingsveren niet al te veel veranderen aan 't rijgedrag,

maar dat schokbrekers dit wel doen (in positieve zin). Lijkt me wel iets om serieus te overwegen.

Ik heb nu alleen een set verlagingsveren van H&R onder de auto vanwege de 19inch velgen.

Geloof dat dit 't partnumber is: 29520.

Is het mogelijk deze te combineren met een set aftermarket schokbrekers?

Merk, typenummers, wat kost de montage?

Thanx,

Mus

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Was, zoals zo vaak, wat aan 't rondkijken op 't forum...

Kom ik uit bij 't onderstel topic van Sledge (vraag me niet waarom 't me nu pas opvalt)

en daar zie ik 't volgende staan:

&

Verder las ik dat verlagingsveren niet al te veel veranderen aan 't rijgedrag,

maar dat schokbrekers dit wel doen (in positieve zin). Lijkt me wel iets om serieus te overwegen.

Ik heb nu alleen een set verlagingsveren van H&R onder de auto vanwege de 19inch velgen.

Geloof dat dit 't partnumber is: 29520.

Is het mogelijk deze te combineren met een set aftermarket schokbrekers?

Merk, typenummers, wat kost de montage?

Thanx,

Mus

Ik heb hele goede ervaringen met Koni Sport, dit zijn instelbare dempers, doen hun werk perfect.

Link naar reactie

Een goed onderstel waarmee je ook hard de bocht door kunt krijg je alleen met een afgestemd geheel van veren, schokdempers en stabilisatorstangen op jouw type auto. De Duitsers noemen dat niet voor niets een Fahrwerk...

Dus als je begint te vertellen wat je hebt en wat je wil, dan heb je kans op een genuanceerd antwoord.

Link naar reactie

Alright,

Heb een '02 M Coupe...dus met H&R veren...

Verder is er niks aan 't onderstel gedaan, tevens geen veerpootbrug.

Vind 't nog niet echt stug genoeg aanvoelen, 't voelt iets te slap,

alsof de veren te veel bewegingsvrijheid hebben...

Ik rijd dagelijks in de auto maar ik heb 't liever sportief dan comfortabel.

't Hoeft uiteraard geen cirquit afstelling te zijn, maar een beetje skelter-achtig

stel ik wel op prijs .

Hopelijk is dit iets duidelijker...

Link naar reactie

Ik heb Bilstein B8's op m'n 2.8 laten plaatsen.

Dit in combinatie met Schnitzer veren (eigenlijk door H&R gemaakt).

Is voldoende hard om scherp en sportief te sturen, maar je zit niet in de wagen te schokken bij iedere put in de weg.

En bovendien aan een redelijke prijs tov volledige schroefkit (die je meestal toch maar één keer instelt en dan nooit meer)

Link naar reactie

Ok,

Dat klinkt goed. Ambieer idd ook geen verstelbare schroefset.

Richtprijzen? Zag dat een set +/- $500 kost in de US, misschien voordelig

om op te laten sturen...

Verder ben ik eigenlijk nog op zoek naar een goeie monteur/garage

die dit soort dingen kundig en voor een normale prijs kan...

(gezien ik regelmatig geneigd ben wat te veranderen aan de auto :smart:)

Kan wel naar de BMW dealer gaan maar dan betaal je altijd de hoofdprijs

en als er iets niet in de BMW folder staat kijken ze alsof het van een andere planeet komt

(tenminste bij die bij mij in de buurt).

Vorige monteur d8 dat ie 3 dagen nodig had om een dakspoiler te monteren.

Toen via via bij VW terecht gekomen, goeie monteur maar wel $...

Voor m'n vorige auto had ik een goed adres, maar die zijn er vervolgens mee opgehouden ;).

Misschien Ruud een keer contacten? geloof dat iedereen daar goeie ervaringen mee heeft...

Thanx

Link naar reactie
Ik heb Bilstein B8's op m'n 2.8 laten plaatsen.

Dit in combinatie met Schnitzer veren (eigenlijk door H&R gemaakt).

Is voldoende hard om scherp en sportief te sturen, maar je zit niet in de wagen te schokken bij iedere put in de weg.

En bovendien aan een redelijke prijs tov volledige schroefkit (die je meestal toch maar één keer instelt en dan nooit meer)

had deze combi (Bilstein & Schnitzer) op de rode :smart: QP... zeer aan te raden. Auto gaat als een mes door de boter ;)

Link naar reactie

Als ik de Bilstein sport shocks bestel bij turnermotorsport

komt 't geheel neer op iets meer dan 450 Euro...Goeie deal?

En dan betaal je de vraagprijs en de verzendkosten die gelden wanneer

ze ze op korte termijn opsturen...Dus moet nog wel wat af kunnen...

Hier wat opgevraagde info voor de belangstellenden:

What are the advantages of single tube design over conventional twin tube shocks?

The primary advantages are:

1. Better heat dissipation, which means better performance. A shock is an "energy converter." "Spring energy" has to be converted into "thermal energy" and the resulting heat has to be dissipated as fast as possible. A shock absorber's effectiveness is directly proportional to its ability to dissipate heat, since a ''hot" shock quickly loses its damping ability. In conventional multi-tube shocks the heat must pass through two tubes. The BILSTEIN mono-tube design results in a cooler running, more efficient shock. A BILSTEIN shock can perform at peak operation between sub-zero weather to 480 degrees F.

2. Much greater piston area: greater sensitivity for small piston movements.

3. They are lighter; reduced "unsprung mass" allows wheels and tires to respond more readily to surface irregularities for improved control; also by reducing the unsprung mass, wear and tear on suspension and steering components is reduced.

How long will they last?

Like any precision machine they cannot last forever. Operating conditions will determine their life. However BILSTEINS contain no ball check valves or moving parts other than Pistons. There are no springs and no hinge pins to wear out, deteriorate or get weak with age, use and heat. They outlast any other shock absorber in the same application. If a BILSTEIN is proven defective due to maternal or workmanship error, the shock will be repaired or replaced at no cost (excluding labor) to the original purchaser for the life of the vehicle. (For further details see explanation of the limited warranty in Bilstein's application list.)

How does BILSTEIN compare with other shock absorbers?

BILSTEIN "rising rate" shocks cannot be compared with any conventional multi-tube reservoir shock. BILSTEIN worked with Mercedes Benz to develop this revolutionary shock . The technology was so advanced that BILSTEIN became original equipment on Mercedes Benz, Porsche, Audi, BMW, and Saab. BILSTEIN technology is so far ahead and so different that the performance cannot be equaled.

Why aren't BILSTEINS adjustable?

A BILSTEIN doesn't need adjustment to compensate for wear or for varying surfaces. The shock responds instantaneously to the speed of suspension movement to provide the exact damping characteristics required for maximum control., safety and performance. As the terrain or road surface becomes rougher, the speed at which the piston rod travels increases. The working piston is velocity sensitive, so that as the piston velocity increases, the shock internally and automatically becomes stiffer. A BILSTEIN works with the road surface to provide the exact valving required. Conventional shocks operate at one setting and require manual adjustment if any adjustment feature is available.

What will they do for my car?

Improve the road-holding characteristics: Better tracking, no pitching or nose-diving when braking; increase cornering stability and reduce stopping distance; reduce wind-wander; increase tire-surface contact, and provide marked improvement in control. The life of steering and suspension components and tires may also be increased. Driving fatigue is reduced because your car is easier to handle and to control with BILSTEINS. BILSTEINS will soften the bumps by aiding the tires to cling to the road regardless of the size or roughness of the surface irregularity. The "seasick ride" so often associated with larger vehicles is tamed and eliminated.

What is the difference between Comfort©, Heavy Duty(HD), Sport(SP), Touring (TC), Rallye, and 5100 settings?

Comfort © and Touring (TC) - original equipment shocks that came with your vehicle - will provide the same ride that the vehicle had when it was new.

Heavy Duty (HD) - MOST POPULAR CHOICE, Designed to work with your factory springs these will provide a firmer, more controlled ride in cars and a more stable ride in Trucks and SUV's.

Sport - Designed for use with an aftermarket lowering spring (H&R, Eibach, etc.) The Sport will be firm and actually made to work with a lowered aftermarket suspension (springs).

Link naar reactie

Waarom zo ver gaan zoeken :blink: :

Volgende komt uit een Bilstein topic vanop het duitse Z-forum, bedrijf heet Blackert&Schacht :

http://shop.k3-netsolutions.net/website/

Hab dort letzten Herbst auch meine Bilstein dort bestellt, incl Versand 458€!

Ikzelf heb mijn Bilstein set bij D&W in Aken gekocht (begin 2007) voor ong. 440€. Wel zelf afgehaald in Aken, maar dat is in de zelfde gebouwen als BMW Kohl (AC Schnitzer voor de vrienden) dus niet echt een straf om daar eens rond te lopen.

Link naar reactie

Merci!

Kon nergens een prijs vinden...

Dan heeft het idd weinig zin om ze van verre te laten overkomen...

Kijk nog ff hoe ver ik 't bedrag naar beneden kan krijgen,

anders wordt 't een (vakantie) tripje naar Aken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.