Ga naar inhoud

Handrem bochtjes

Aanbevolen berichten

Pakkende titel, doet het altijd goed dacht ik. :drank:

Stel je rijdt ongeveer 50km/h, en trekt vol aan de handrem. Behoren de wielen dan te blokkeren? Niemand kan me hier een definitief antwoord geven.

De mijne remt dus wel af, maar verre van het blokkeren van de wielen. :smart:

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Sledge

Bij 50 niet geprobeerd

Maar bij stapvoets rijden blokkeren ze wel.

PS ik gebruik de handrem niet voor bochies >> heb ik een stuur voor. :rolleyes:

En willen we een stoer bochhie of kleiner dan de draaicirkel

Knopje DSC ff uit

Gaspedaaltje in en rukje aan het stuur ....

Link naar reactie
Pakkende titel, doet het altijd goed dacht ik. :rolleyes:

Stel je rijdt ongeveer 50km/h, en trekt vol aan de handrem. Behoren de wielen dan te blokkeren? Niemand kan me hier een definitief antwoord geven.

De mijne remt dus wel af, maar verre van het blokkeren van de wielen. :rolleyes:

Ligt er volgens mij aan of je trommels hebt op de achteras. Dan wil het nog wel lukken (mijn oude R11 kon je zo fijn afremmen), maar volgens mij niet met schijven. Zoveel kracht krijg je niet via een kabel op die schijven overgebracht. Bij een Saab wordt het nog lastiger die hebben (of hadden, weet niet of dat nu nog zo is?) de handrem op de voorwielen.

Link naar reactie
kan het wel. Ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik neem aan dat er tijdens de slipcursus wel mee gespeeld wordt. Lennart en Rob zijn daar met enkelen naar toe geweest, dus misschien dat zij iets weten.
Link naar reactie
Ik neem aan dat er tijdens de slipcursus wel mee gespeeld wordt

Lijkt me inderdaad wel een voorwaarde voor goed blokkeren: de achterwielen hebben geen grip, dan staan ze idd zo stil.

Link naar reactie

De vraag heeft niks met handrem bochtjes te maken jongens, dat was ik tenminste niet van plan te gaan doen. :rolleyes:

De vraag kwam voort uit het feit dat ik nieuwe kabels had gemonteerd. Ruud, jou antwoord komt heel dicht bij hetgene dat ik al gehoord hebt. De kabels zouden die krachten idd nooit over kunnen brengen, en voor de APK hoeft de handrem er alleen maar voor te zorgen dat de auto stil blijft staan, op een hellingshoek van 15% of zoiets.

Link naar reactie

Sledge

Ik heb nog niet gekeken hoe de handrem van de Z3 werkt.

Ik heb wel ervaring met de 5 serie

De schijfrem achter heeft een klein trommeltje voor de handrem.

Bij mij werkt deze maar zozo

Als eens opnieuw laten afstellen > gaf wel verbetering maar geen wonderen.

Deze krijg ik echt niet blokkerend op snelheid.

Het type met trommeltje stel je niet af met de kabel , maar met de remschoenen.

Misschien is dit bij de Z3 ook zo ( ben ff te lui om de partslist bekijken)

maar jij zal het ongetwijfeld weten na het vervangen van je kabel.

Dus trommeltje >> afstellen met de schoentjes

Link naar reactie

Klopt, gewoon met een tandkransje waarmee je de schoentjes uit elkaar drukt. Kun je weinig fout aan doen. Maar vroeg mij gewoon af hoe het bij andere zat, wellicht dat de schoentjes aan vervanging toe zijn, of dat er vervuiling in de schijven zit. Is weer anders zo'n werk om de klauwen en schijven te demonteren voor geen reden. :rolleyes:

Link naar reactie

De remschoenen moeten wel goed parallel aangrijpen (volgens mij ook instelbaar)

Het manual van de 5 zegt , vrij vertaald, > regelmatig de handrem bij reringe snelheid ff gebruiken om roest etc weg te halen.

misschien toch een keertje met 50 .......

Of dat heb je al gedaan > kans op verharding van het rem materiaal ..

Link naar reactie

let wel goed op dat deze afstelling niet te strak komt te staan want deze kan aan blijven lopen

heb dit gehad na het laten vervangen van de remschijven

de voering blijft dan tegen de trommel aan staan ...verbrand en laat stukje voor stukje los

resultaat ? een gekrijs waar de honden in een kilometer omtrek voor weglopen ;)

los gekomen stukjes komen klem te zitten en slijten er als het ware tussen uit

ik heb ze toen laten vervangen kost wel 131 euries bij de stealer <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in