Ga naar inhoud

Clinic/Meeting Detailing/Poetsen

reinder

Carclean.nl BMW Clinic  

27 leden hebben gestemd

1. 1. Zou je komen?

• Ja, lijkt mij interessant/leuk!
      18
    • Nee kan al goed detailen
      9

Aanbevolen berichten

een hoop mensen van mequiars forum.

Ik heb het al eerder gezegd: ik ben een poets-nit-wit, maar is er een forum voor een merk van wax-producten? :blink:

Er gaat een wereld voor me open!

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het al eerder gezegd: ik ben een poets-nit-wit, maar is er een forum voor een merk van wax-producten? :blink:

Er gaat een wereld voor me open!

Hahahah, jaja. MEquiars is al een tijdje hét merk! En daar is ook een forum van. Ja voor mij is ook een hele wereld open gegaan. Ik kan nu leer weer in topconditie brengen, cabrio daken goed impregneren en zelfs op zwarte kleur terugbrengen, was-swirls uit de lak verwijderen, lichte krassen verwijderen en (mooiste) ik kan steenslagputjes (waar verf helemaal weg is, witte plekjes) weer in de staat terugbrengen. Er is echt in (in één jaar tijd) een wereld voor mij open gegaan. En nog best leuk ook! En je krijgt er spierballen van :ok:

Meguiars is goed, maar redelijk aan de prijs. Door Tim (van carclean) zijn we nu tegen andere producten aangelopen, zoals Poor Boy's World, en dat is veelal beter, tegen een betere prijs.

Link naar reactie

Heb neen gestemd en wel voor 't volgende :

de reden waarom ik mijn ZZZ kocht is om ermee te rijden, "show en shine" laat ik aan anderen over.

Let wel : je zal me zelden zien rijden met een vuile auto, na iedere toer- of circuitrit was ik 'm. Na de afgelopen Limborit heb ik 'm ook meteen met Sonax behandeld ( 1x per jaar moet voldoende zijn).

Maar vermits we hier spreken over een auto die weldra 10 jaar wordt, steenslagmarks heeft en links en rechts een krasje, vind ik kleien en waxen en dergelijke d'erover. Diegene die daar zijn opperste plezier uit haalt, be my guest.

Maar niet te enthousiast, we hebben al ooit de bemerking gekregen dat we een forum van "poetsers" waren (voor de oudjes onder ons :blink: ).

En als ik 'm ooit verkoop (het eeuwige "houdt mijn auto zijn waarde" argument) breng ik 'm wel naar Hoensbroek.

Volgens ik de laatste maanden zo zie, ben je 'm meteen daarna kwijt met een mooie marge :ok:

Link naar reactie

Tja ieder z'n meug. Voor de waardebepaling moet je het zeker niet doen. Detailen is uiteindelijk ook geen hobbie die niks kost.

Denk dat jaarlijks naar Hoensbroek nog wel goedkoper is. Maar dan sparkelt ie geen heel jaar nonstop :thumbup: En heb je ook geen eer van je eigen werk.

Link naar reactie

Ik krijg al mijn info van www.detailingworld.co.uk

Verschrikkelijk veel informatie, en heb daar ook met een aantal group buys meegedaan. Mijn foam lance komt er binnenkort aan :thumbup:

Link naar reactie
Tja ieder z'n meug. Voor de waardebepaling moet je het zeker niet doen. Detailen is uiteindelijk ook geen hobbie die niks kost.

Denk dat jaarlijks naar Hoensbroek nog wel goedkoper is. Maar dan sparkelt ie geen heel jaar nonstop :D En heb je ook geen eer van je eigen werk.

Als eerste wil ik ff vermelden dat de auto's die wij het afgelopen 2,5 jaar hebben gepoetst afgelopen limborit nog glanzend en Shiny bij stonden, onze behandeling houdt ongeveer 2 jaar stand, en je kan niet oordelen ;) voor je weet wat wij doen!!!! :thumbup:

Link naar reactie

Critisie zouden kunnen opmerken dat deze QP te veel gepoetst is !?! :thumbup:

2lvcjep.jpg

Maar die vind je niet op dit forum ! :schater:

:D

Link naar reactie

@ navigator

Het poetsen mag nooit het rijplezier wegdrukken.

Maar als je ff niet rijdt ( je kan niet elke vrije minuut onderweg zijn) kan het voldoening geven als je met je auto bezig bent.

In de vorm van onderhoud (olie .... ) en wassen / in de was zetten.

@ Marvin kijk dat is een mooie glans

Daarnaast het behoudt van de rode kleur. Ik heb zelf een rode auto gehad , als je die niet regelmatig in de was zet >>> verkleurt hij .

Link naar reactie
lichte krassen verwijderen en (mooiste) ik kan steenslagputjes (waar verf helemaal weg is, witte plekjes) weer in de staat terugbrengen.

He Reinder

Ik heb nog een donkerblauwe BMW touring met behoorlijk wat witte steenslag op de motorkap...

Als je een tijd hebt ........

Link naar reactie
Als eerste wil ik ff vermelden dat de auto's die wij het afgelopen 2,5 jaar hebben gepoetst afgelopen limborit nog glanzend en Shiny bij stonden, onze behandelijk houdt ongeveer 2 jaar stand, en je kan niet oordelen :D voor je weet wat wij doen!!!! :thumbup:

`

Terecht opgemerkt Emanuel .

Laten we wel bij het onderwerp blijven . Niet een produkt aanprijzen door een ander produkt af te kraken. Is niet fair. Prijs gewoon een methode aan en laat het ervaren .

Link naar reactie
@ Marvin kijk dat is een mooie glans

Daarnaast het behoudt van de rode kleur. Ik heb zelf een rode auto gehad , als je die niet regelmatig in de was zet >>> verkleurt hij .

Dat is de Imolarot II flank van Emanuels :banaan: coupe :thumbup:

Ik weet nog dat ik bij Emanueal kwam de dag nadat hij zijn coupe terug had van de spuiter, de dag erna gingen ze "slip & grip" cursus doen in Lelystad. De wagen is toen eerst nog voorzien van een mooie laag permaguard!

Emanuel heeft mijn eigen Z3 coupe en mijn Passat gedaan met permaguard. Beide zijn donkergroen en dus gauw stoffig/vies. Even afsproeien + nawrijven met spons en klaar. Rijden maar! Check deze foto. De rode coupe linksonder is van Emanuel, die Oxford Grün ernaast van Robert-Jan, daarnaast mijn Boston Grün coupe. Alledrie Permaguard. :D

IMG_0931.JPG

Maar ik denk niet dat Reinder dit topic bedoeld heeft om klandizie weg te kapen bij Emanuel. Het is denk ik meer voor de mensen die, zoals hierboven ook al genoemd, ook niet rijdend met hun auto bezig willen zijn. Ikzelf denk er net zo over als Navigator-Frank hierboven: rijden en daarna gewoon mooi poetsen. ;)

Link naar reactie
Als eerste wil ik ff vermelden dat de auto's die wij het afgelopen 2,5 jaar hebben gepoetst afgelopen limborit nog glanzend en Shiny bij stonden, onze behandelijk houdt ongeveer 2 jaar stand, en je kan niet oordelen ;) voor je weet wat wij doen!!!! :thumbup:

Waar zie jij een oordeel dan over jullie dan? Ik noem maar even wat met een jaar. Nog mooier dan: 2 jaar. Dan is zelf detailen helemaal duur he? :D

Link naar reactie

Ho ho ho: laat deze topic gewoon blijven wat het is: een peiling óf mensen hun auto laten poetsen óf zelf poetsen.

En voor de laatste mensen is het hardstikke leuk om een clinic te doen. En dat merk ik dus ook wel aan de reacties. Laten we niemand op zijn 'keuze' aanspreken.

P.S.: Als je het bericht van jacqueline even goed leest (ik moest ook paar keer lezen :D ) dan zegt ze eigenlijk dat als je zelf je auto detailt dat het dan nog weleens duurder kan zijn, dan laten doen. Het gaat er in dat bericht dus niet om dat ze zegt dat zo'n laag maar een jaar houdt, maar ze zinspeelt op het feit dat laten doen misschien nog wel goedkoper is. Maar dat is een discussie die we beter maar niet kunnen voeren, want dat dat is van zoveel factoren afhankelijk. Het gaat er gewoon om: doe je het zelf of laat je het doen.

P.P.S.: Wat RvE zegt klopt precies en ik hoop dat de professionele poetsers dit ook inzien: dit topic is niet bedoeld om poetsdiensten o.i.d. aan de man te brengen. Het is niet bedoeld om aan te geven of zelf poetsen beter is, of laten poetsen beter is. Dit is allemaal een persoonlijke keuze en hopelijk respecteert iedereen die keuze.

ONTOPIC: ik zie dat er al een leuk clubje is die naar een clinic zou willen. Dus ik ga een datum prikken. Als het allemaal uitkomt wil ik inzetten op 6 juli. Alhoewel er dan 2 clinicdagen achter elkaar zijn, is het misschien wel handig voor mensen die niet op za/zo kunnen.

Link naar reactie

Ik denk overigens dat dit topic gesloten kan worden: de verhouding is duidelijk en het is gebleken dat er ook aardig wat animo is :newblush:

Om vervuiling van topics tegen te gaan start ik vandaag/morgen een nieuw topic met de datum :kewl:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.