Ga naar inhoud

Waar kun je nog je V-max uitproberen?


RvE

Aanbevolen berichten

Zaterdagmiddag nog op Autobahn 1 en 61 de coupe even laten lopen (niet tot aan V-max, maar evengoed erg :) ), kwam ik vandaag het artikel "waar mag u nog lekker hard?" tegen op Carros. Copy paste:

16-05-08 - 's Werelds enige wegennet zonder snelheidslimieten is voor ons weliswaar dichtbij, maar krimpt zienderogen. Daarom de vraag: waar mag u in Duitsland nog lekker hard? CARROS zet het voor u op een rij. Bewaren!

Hoe snel mag je op de Duitse Autobahnen zonder wettelijke limieten rijden? Dat heeft vooral te maken met rijvaardigheid en zelfvertrouwen, met het type auto, het weer en geografische omstandigheden. Bedenk dat met een snelheid van 300 km/h een scherp beeld slechts een fractie van een seconde blijft hangen. Maar laat u niet weerhouden om op een goede manier snel te rijden. Bedenk echter altijd: snelheid is niet dodelijk, misbruik ervan wel.

Onze Top Tien:

-A31 van Essen naar Embden. Kaarsrecht, zo plat als een dubbeltje en voorzien van ZOAB. Helaas tweebaans en soms best druk. Vroeg opstaan dus. Parallel aan de A31, maar minder relaxt, loopt de A1 van Osnabruck naar Oldenburg.

-A24/A19 van Berlijn naar Rostock. Geweldig, met uitzondering van een paar snelheidsbeperkingen tussendoor.

-A5 van Karlsruhe naar Basel. Bijna geen bochten, maar vrij veel verkeer. Ideaal voor beginners en op zondeagochtend.

-A38 van Gottingen naar Leipzig. Als de Nurburgring als Autobahn zou worden herboren, zou dit het zijn!

-A3 van Frankfurt naar Bonn. Druk overdag maar 's nachts verleidelijk. Het hele traject is driebaans!

-A62 van Landstuhl naar Nonnweiler. Klassiek geval voor het instellen van een 200 km/h-snelheidslimiet.

-A81 van Weinsberg naar Wurzburg. Hier doen Porsche en AMG veel van hun hogesnelheidstests.

-A92 van Munchen naar Deggendorf. Hardcore motormoordend traject door een saai landschap.

-A96 van Landsberg naar Bregenz. Er ontbreken nog stukken, maar wat er is is een 10 waard.

-A9 van Nurnberg naar Holledau. Even spectaculair als een leeg vliegveld. Maar heel snel en driebaans.

Wel en Niet

De beste maanden zijn mei/juni en september/oktober. Weinig vakantieverkeer, redelijk weer. De eventuele snelheidsbekeuringen zijn redelijk gematigd. Bij wegwerkzaamheden en dergelijke, worden de straffen zwaarder, daar kun je ter plekke worden gesommeerd je rijbewijs voor een tot drie maanden in te leveren. Bumperkleven wordt niet geapprecieerd, boetes van 100 tot 250 euro, inname rijbewijs mogelijk. Absoluut nooit rechts inhalen. In langzaam rijdend verkeer kunnen politiemensen rijden die sterk letten op niet-handsfree bellen. En er is geen vaste Autobahn-instructie. Je leert het door het te doen, door je spiegels te gebruiken en op de borden te letten, terwijl je je snelheid langzaam opvoert. Wie zich niet safe voelt dient onmiddellijk gas in te houden.

7,5 seconde...

Om een voertuig op te merken dat 300 kilometer per uur rijdt, moet een langzamere bestuurder op de rechter rijstrook elke 7,5 seconde in zijn spiegel kijken. Precies. Weinig kans dat ze u zien aankomen dus.

Wel voorzichtig doen he! :newblush:

Link naar reactie
  • Reacties 1
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.