Ga naar inhoud

bye bye zzz en zzzz's


GVfB

Aanbevolen berichten

Toen ik drie jaar geleden op uitnodiging van ChrisXL als 2de lid met een zzzz bij dit forum kwam was het nog de leuke tijd om de zzzz te verdedigen bij de zzz-rijders. :lol:

Als ik dan vandaag door een nieuw lid doodleuk wordt vergeleken met (letterlijk citaat) "Hitler, Stalin, Mussolini" dan hoeft het voor mij niet meer..., net zoals de eerste zzzz-member hier.

Ik wens jullie veel succes en misschien lopen we elkaar op een volgende rondrit nog tegen het lijf. Ik hoop dat dit knusse forum niet de toer opgaat waar wij destijds moeten hebben opgeven met z4um.com

Naar de persoon in kwestie: laat je 't me even weten wanneer ik je excuses verkeerd zou geïnterpreteerd hebben aub:

Ik bied mijn nederige en oprechte excuses aan het voor het feit dat ik jouw levensvreugde bederf met het niet communiceren op het niveau dat jij hanteert. Je kunt echter wel even bij jezelf te raden gaan: een dergelijke intollerante houding naar mensen die volgens jouw denkbeeld minderwaardig zijn is precies dezelfde houding die ene Hitler, Stalin, Mussolini aan de dag legde(n).

bye bye

Kristof

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Waar gaat dit nu over Kristof ?

Ik heb alle draadjes bekeken, maar kon niets vinden, laat je niet kennen man...

Link naar reactie
Waar gaat dit nu over Kristof ?

Ik heb alle draadjes bekeken, maar kon niets vinden, laat je niet kennen man...

ik had er eerst zelf ook over gekeken... ik heb het je gePMmed.

Link naar reactie

Heren, heren,

Ikzelf ben betrekkelijk nieuw op dit forum. Als ik de posts en reply's lees op het forum merk ik dat diverse members elkaar al wat langer (en persoonlijk) kennen. Dat is op te merken aan de toon waarop men met elkaar communiceerd. Desalniettemin meen ik dat in een aantal posts en reply's een ondertoon valt te bespeuren waarin het "op de persoon" wordt gespeeld. Ik heb geen moeite gedaan om het aangehaalde citaat te achterhalen, ik vind dit niet relevant. Wat wel ter zake doend is, is het feit dat iemand min of meer overweegt om niet meer deel te nemen aan dit forum vanwege een reactie van een ander forum-member. Dat de situatie is ontstaan op een forum waarin ik met plezier dagelijks inlog om te lezen wat er leeft en hoe men het rijden in een Z (3 of 4, is mij om het even) beleeft. Er wordt veel over belevenissen, ervaringen, problemen en oplossingen gepost. De regel binnen en buiten fora is: Hoe meer men communiceerd, hoe meer er geinterpreteerd wordt. Daarbij doel ik dan niet niet zozeer op de inhoud van de communicatie maar wel op de wijze waarop men met elkaar communiceerd: "C'est la ton qui fait la musique". (Voor de kenners van de Franse taal onder ons, bied ik op voorhand mijn excuses aan als ik dit niet correct hebt geschreven).

Om te voorkomen dat er members zijn die op een minder respectvolle wijze met elkaar omgaan zijn m.i. de 10 geboden opgesteld. Hierin staat duidelijk omschreven hoe we met elkaar omgaan, wat de normen en waarden zijn en op welke wijze eventuele onenigheden en conflicten opgelost kunnen worden.

Ik betreur het dan ook ten zeerste dat deze situatie is ontstaan. Ik doe hierbij dan ook een oproep aan de betrokkenen om in onderling overleg deze kwestie, na er een nachtje over te hebben geslapen, met elkaar te bespreken. Nadien kunnen ze dan een MOD of ADMIN verzoeken om het gehele topic te verwijderen

Het kan en mag m.i. niet de bedoeling zijn om op een zodanige wijze met elkaar om te gaan, dat members overwegen om afscheid te nemen van dit forum. Persoonlijke kwesties dienen gebracht te worden in een PB naar elkaar en niet in een topic.

Link naar reactie

@ Kristof: jammer dat je om zo'n belachelijke, ondoordachte en zeer ongewenste opmerking het forum verlaat. Ik kan me voorstellen dat je super kwaad bent, zou ik ook zijn, maar vergeet niet dat er naast die ene sukkel nog een hele hoop leuke mensen op dit forum vertoeven...

@ Reinder: Een dergelijke opmerking is zeer onwenselijk, niet alleen op dit forum maar in onze hele maatschappij. Je vergelijkt iemand op dit forum met personen die miljoenen mensen uitgemoord hebben. Ga daar maar eens overnadenken en over het feit of je met dergelijke opmerkingen wel op dit forum past...

Link naar reactie

Ik post normaliter niet veel, maar mij is het ook opgevallen dat in sommige forum onderwerpen men te ver gaat met commentaar. Uiteraard kun je het zelf gewoon niet persoonlijk nemen, het zegt namelijk meer over de persoon die iets dergelijks schrijft. Wat mij wel zorgen baart is dat er andere mensen ook op dit forum aanwezig zijn en dergelijk commentaar en reacties daarop lezen. In plaats van dit openbaar forum vervuilen, doe dat dan via de PM. Anders als administrator gewoon mensen van dit forum weren. Er zijn toch ook zoiets als gedragsregels?

Groet,

Lucien

Link naar reactie

£$%!!! Waar zijn de Mods als je ze nodig hebt! Kristof, ik begrijp de frustratie, maar je weet ook heel goed dat dit op een gegeven moment op elk forum gebeurd (helaas) Je kent de vorige problemen van Z4Um nog wel.

Ik zou het zeer betreuren als je hier niet meer zou komen, je posts mbt tuning van de Z4 zijn altijd zeer informatief en tot nog toe ben jij de enige hier die het lef heeft om op deze (betrekkelijk) nieuwe wagen het nodige te "verbouwen".

Overweeg je keuze en wellicht is het een idee om als modderators eens meer de koppen bij elkaar te steken mbt het in de hand houden van het forum.

Link naar reactie
£$%!!! Waar zijn de Mods als je ze nodig hebt! Ik zou het zeer betreuren als je hier niet meer zou komen, je posts mbt tuning van de Z4 zijn altijd zeer informatief en tot nog toe ben jij de enige hier die het lef heeft om op deze (betrekkelijk) nieuwe wagen het nodige te "verbouwen".

Overweeg je keuze en wellicht is het een idee om als moderators eens meer de koppen bij elkaar te steken mbt het in de hand houden van het forum.

x2

droevig

Link naar reactie

Oh jee daar gaan we weer. Kristof ik ken je niet persoonlijk maar ik lees met veel plezier je verhalen over de Z4. Laat je niet opnaaien, ik denk dat ik mijn Z4 nog wel even heb dus geniet nog volop van jouw technische topic's.

Groet,

Roger

Link naar reactie

Ik neem aan dat de wrijving is ontstaan in dit draadje, waar vrij heftig gediscusieerd werd.

Heftige discussie of niet, de teksten zoals jij die (waarschijnlijk via PM) hebt ontvangen zijn gewoon niet okay. Niet op dit forum. Niet IRL. Ik ben het dan ook eens met Saskia.

Kristof, van het forum weggaan is mijn ogen niet nodig. Tegen dat ene member die je uitscheldt staan er tientallen die je wel respecteren en waarderen. Waarvan ik er 1 ben. Zou goed zijn als je gewoon blijft!

Groet, Ruud

Link naar reactie

De gedane vergelijking is haast te schandelijk om op te reageren, maar samenvattend geldt voor mij dat mensen die dergelijke uitingen doen, simpelweg onder het kopje 'personae non gratae' (mv) vallen.

@GvfB: ik hoop dat je wilt overwegen de bui te laten overtrekken, ik geniet regelmatig van je bijdragen op het forum! De Z4 verhalen komen me vast nog wel eens van pas :lol:

Link naar reactie

GV - dat is nu zeker jammer, ik ken je nu al jaren en hebben veel plezier gehad op de cruisen waar we bij zijn geweest. Jij en ChrisXL hebben me ook bij dit forum geintroduceerd (waarschijnlijk als Z4 nummer 3 dan :lol: ).

We blijven in ieder geval via email contact houden - volgend jaar is er weer een Harz run waar je weer bij moet zijn :thumbup:

Link naar reactie
£$%!!! Waar zijn de Mods als je ze nodig hebt!

Ho, ho, ho!

Ik zit veel op het forum, Chris, heel veel. Probeer alles te lezen. In de posten in het bewuste draadje (die ik allemaal gelezen heb) was het soms ietwat heftig, maar beslist niet onacceptabel te noemen.

De bewuste post waarin het foute trio werd genoemd is IMHO nooit op het forum verschenen, het zal inderdaad een PM zijn geweest (kan dat bevestigd worden?). De mod-macht gaat gelukkig niet zo ver dat we PM kunnen volgen.

"Waar zijn de Mods als je ze nodig hebt!" vind ik dan ook geen relevante reactie.

Wat dit topic aangaat: ik ga er nog steeds van uit dat Reinder inziet dat zijn post een volledig foute was. Met zijn (gemeende!) excuus zou voor mij de zaak zijn afgedaan, immers, wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

Link naar reactie
Ho, ho, ho!

Lighten up Rob................... ook ik ben (nog) een Mod :lol:

Wat ik aan wil geven is dat wij gezamelijk eens moeten overleggen hoe nu verder te gaan. Het forum is groter en groter aan het worden en, zonder met vingers te wijzen, de hoeveelheid "rotte appels" wordt ook groter en groter.

Dit is geen persoonlijk aanval op iemand, maar wie zich hierdoor aangesproken voelt............ too bad. :thumbup:

Om nu het forum gelijk heel strak te gaan "rulen" gaat me ook te ver, maar het forum eens goed aan een aantal gedragsregels houden lijkt me geen overbodige luxe.

just my 2 cnts.

Link naar reactie

Geen probleem mee, integendeel. Maar ik constateer wél dat alles wat (bijvoorbeeld ik) als mod vriendelijk vraag in het belachelijke wordt getrokken. Ik ben daar dus al mee gestopt. Veel hoop op het volgen van de weinige regels hier heb ik dus niet. Off topic, I know.

Link naar reactie
  • Administrator

Hmm... ik zit ook op een Engelstalig forum (muziekgeoriënteerd) en als je ziet wat daar soms allemaal wordt uitgekraamd... Daar is dit forum echt heilig bij.

Grote nadeel van online reageren is dat je er geen expressie bij ziet (tenzij men met HELE GROTE LETTERS gaat werken enzo).

Als iemand denkt dat hij persoonlijk wordt aangevallen, doe dan een PB naar de desbetreffende persoon en vraag om opheldering ipv en public vol er tegenin te gaan. Misschien was het helemaal niet zo bedoeld en ontstaat er onvrede door onbegrip en misverstand.

Als iedereen eerst nadenkt voordat hij/zij op "reactie toevoegen" klikt, zouden er niet eens mods nodig zijn op de diverse fora.

Gr. Rob

Link naar reactie

Ach laat ik dan de mindere zijn in deze en dan mijn excuses aanbieden.

Ik ben er mij bewust van dat mijn opmerking in totaal het verkeerde verband wordt gezien.

Uitleg: ik gebruikte de hyperbolische vergelijking om aan te geven dat het niet proper is wanneer de één met de kennis een denigrerende houding aanneemt tegen de ander, welke in zijn ogen minder kennis is.

Door enkel deze zin te posten gebeurt er mijns inziens hetzelfde.

Deze opmerking is dus niet direct des persoons bedoeld. Ik vroeg de betreffende persoon wat respectvoller te reageren en niet zo'n AIR aan te nemen. De persoon in kwestie gaf mij aan dat ik derhalve geen 'onzin' moest posten. Hierop reageerde ik met deze hyperbolische vergelijking om aan te geven dat intollerantie al voor een hoop narigheid in de wereld heeft gezorgd. Het is dus geen vergelijking in personen, maar in mate van tolerantie van mensen die in zijn ogen 'minder' zijn.

Nogmaals mijn excuses als dit verkeerd over gekomen is. Misschien oordelen jullie anders, wanneer jullie bemerken dat dit ontstaan is vanuit een initiatief om om respect en tollerantie te vragen. Ik had mij niet uit moeten laten dagen.

P.S.: hyperbolisch = overdreven vergelijking om een punt kracht bij te zetten.

Link naar reactie

Derhalve laat ik nu duidelijk zien dat mijn reactie wel degelijk doordacht was: ik vraag om wat rustiger reageren. De boodschap komt op een nette wijze niet aan, dus ondersteun ik mijn vraag met een hyperbolische vergelijking. Redelijk doordacht, alleen begrijp ik dat dit via een forum anders over kan komen.

Link naar reactie

En uiteindelijk houden :thumbup: we nog allemaal van elkaar en gaan we er een stevige op drinken... :lol: (Belgiesche pint, Irisch Cream)

Als we nu nog een Zoepah Zonnig week-end krijgen ga ook ík hyperbolische, megavrolijke uitspattingen maken.

lUv yAh aLL...dAh frEEtZZZ...

Link naar reactie
Dat je je gemeende excuses maakt, ook al is het met enige tegenzin, siert je.

Wat mij betreft is de zaak hiermee afgedaan.

Mwah, met tegenzin is het niet. Ik bied graag mijn excuses aan. Al is het voornamelijk vanwege het beeld wat nu ontstaan is en het feit dat dit een reden zou zijn om niet aan het forum deel te nemen. Dat is niet mijn intentie.

Wat blijft staan is de achterliggende gedachte: ik vind het hoogst irritant dat er een bepaalde intollerantie heerst, wanneer men vindt dat een post van de ander "dom/onzin/niet waardevol" zou zijn. Dit hoort niet op een forum. En daardoor liet ik mij uit de tent lokken. Sorry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.