Ga naar inhoud

banden Z3 1.9 '98

Aanbevolen berichten

L.S.

Kan iemand mij adviseren over de banden die ik het beste op mijn Z3 kan leggen?

Ik weet dat hier al reeds vele topics over zijn.. maar ik zou graag een persoonlijk advies willen.

Nu is de situatie als volgt:

Voor: Ventus K102 205/50ZR16 87W

Achter: UniRoyal Rainsport 1 Raintire 225/50 R16

De banden voor zijn nog goed op dit moment!

De banden achter dienen direct te worden vervangen!

Welke banden kan ik het beste kiezen?

Ik hoop spoedig reactie te kunnen ontvangen.

Ik heb een Z3 1.9 '98 Roadster M-uitvoering special edition

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Valt me op dat je zegt alle bandenadviezen hier op het forum gelezen te hebben, maar dat je graag een persoonlijk advies wil. Ik zou dan ook iets verwachten waarom al die bandenadviezen op het forum geen betrekking op je hebben/niet voor jou passen. (je rijdt vaak off road :thumbup: of hebt een turbo waardoor je V-max boven de 270 km komt :wave: ). Maar nee, je hebt een 1.9 met twee sets verschillende (mij niet bekende) banden.

Maar okay persoonlijk advies:

Michelin Pilot Sport. Alhoewel ik niet zeker weet of die in 16" gemaakt worden. Als ze pas bij 17" beginnen: 16" Michelin Pilot Exalto, die zijn ook top! :wave:

En laat meteen rondom alles vervangen, rijdt dan meteen "rondom" goed!

Succes :D

Link naar reactie

Eerste regel bij de Z3, altijd rondom het zelfde merk band rijden.

Banden is iets heel persoonlijks, vooral omdat iemand die eenmaal een goede band gevonden heeft, niet meer zo snel zal overstappen op een ander merk. Banden vervang je niet iedere maand, en op iedere wagen zal een band weer anders reageren, dus een echte goede vergelijking kun je nooit maken.

Ik zou het vooral van je rijstijl en budget laten afhangen, in die volgorde.

Heb sinds een maandje Michelin PS'2s rondom erop liggen, echt super tevreden over. Weinig rolgeluid, goede stuurprecisie, en laten zich goed corrigeren op hun limiet. Heb daarvoor één dag op nieuwe GY assymmetrics gereden, minder stugge band dan de Michelin, dus meer comfort, minder spoorgevoeligheid, maar de stuurprecisie was totaal verdwenen. Vond ik niet prettig rijden, maar het is maar net wat je verwacht van een band.

Topmerken:

Michelin PS2

Bridgestone Potenza

Good Year Eagle Ass

Continental SportContact 3

Dunlop SportMaxx

Goede Budget banden:

Vredestein Ultrac

Toyo Proxes

Falken 452

Hankook

Link naar reactie
Michelin is trouwens droog wegdek meester. Inderdaad niet je eerste keus als je een regenband zoekt.

Mee eens! :thumbup: Daarom is mijn persoonlijk advies ook Michelin pilot sport, ik rijd namelijk alleen met droog weer in de coupe (in die zin dat als het regent de coupe thuis blijft).

Is er trouwens echt een Goodyear Eagle Ass? (kan alleen op een Lopez Z3 natuurlijk :blink: )

Link naar reactie
Is er trouwens echt een Goodyear Eagle Ass? (kan alleen op een Lopez Z3 natuurlijk :thumbup: )
Past dus nooit op een smallbody dus.
Ik heb Continental Premium Contact. Ik rij ook een 1.9 en rij over het algemeen niet krankzinnig hard.
Prima band dus blijkbaar; ik heb ze ook en ze doen het ook prima wanneer je wat pittiger rijdt (wanneer de situatie het toelaat natuurlijk...).
Link naar reactie

Ik heb rondom Dunlop Sportmaxx.

Hierover ben ik uitermate tevreden.

Voorheen zaten er Michelins Pilot Sport 2 onder, deze gaven aanzienlijk meer afrolgeluid en minder grip bij natte omstandigheden.

Ik heb een Z3 1.9 '98 Roadster M-uitvoering special edition
Wat moet ik met voorstellen bij een 1.9 M / special edition???
Link naar reactie
Volgens mij Dunlop SP Sport 9000

The SP Sport 9000 is Dunlop's Max Performance tire thanks to its "HydroMax" hydroplaning resistance capabilities in standing water...

Deze heb ik op de 2 achterwielen.

MEE EENS

ik heb op verschillende auto's goede ervaringen met dunlop sp 9000 :thumbup::blink:

sportmax van dunlop is ook een goede keuze maar de meeste kopers kiezen voor sp 9000 dus deze is vaker voor minder geld te vinden :m:

let wel op dat de banden voor de europese/westerse markt gemaakt is anders loop je kans op veel onbalans in de band zelf(niet mooi twee ons lood op je wiel)

en je zal vaker terug moeten om opnieuw te laten balanceren :m:

made in germany/japan/france/spain ed bvb en geen made in thailand etc...................dit geldt trouwens voor meer merken dan alleen dunlop

VEEL S6 MET JE KEUZE MAKEN :m:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in