Ga naar inhoud

Welke winterbanden


Huub

Aanbevolen berichten

Heb nog een set style 47 liggen en wil daar de winter mee gaan rijden maar daar moeten nog een paar winterbanden omheen nu de vraag welk merk en welke breedte en eventueel ook spoorverbreders voor de look want van 19" nar 16"lijkt mij niet zo fraai ^_^ .

Groet Huub

T'is geen porum die 16 inches er weer onder :lol: heb er Toyo snowprox S950 onder laten zetten heb gelukkig niet het idee dat mijn qp sneller optrekt dan met de 19".

Maar snel weer op mooi weer hopen. B)

Groet Huub

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 maand later...

Hmmm, ik kreeg net telefoon: de hankooks zijn (dit seizoen) niet meer leverbaar, fout van de groothandel :D heb ik daar op zitten wachten ...

Afijn ik kreeg wel een setje van een 911 aangeboden;

Goodyear Ultra Grip GW3

215/45/17 met 255/40/17

Dus van voor een maatje te klein naar mijn zin. Aan de andere kant, ze zijn 99% goed en voor EUR 500,- (vraagprijs) voor zo'n merksetje is het natuurlijk niet gek ...

Wat denken jullie ervan?

Link naar reactie
Hmmm, ik kreeg net telefoon: de hankooks zijn (dit seizoen) niet meer leverbaar, fout van de groothandel :D heb ik daar op zitten wachten ...

Afijn ik kreeg wel een setje van een 911 aangeboden;

Goodyear Ultra Grip GW3

215/45/17 met 255/40/17

Dus van voor een maatje te klein naar mijn zin. Aan de andere kant, ze zijn 99% goed en voor EUR 500,- (vraagprijs) voor zo'n merksetje is het natuurlijk niet gek ...

Wat denken jullie ervan?

Mocht je ze niet afnemen en passen ze op een Z3 3.0l 2001? Dan wil ik ze wel van je overnemen!

Edit: helaas, past niet voor. stomstom

Link naar reactie

Ze komen van een Porsche 911, en de 255 is alleen in V code te koop, dus dat zit wel snor. Ik ga ervan uit dat ze uit 2003 ofzo komen, zal eens navragen...

Maar goed, ik denk dat ik er wel voor ga, zal eens een tegenbod doen ^_^

Bedankt mannen B)

Link naar reactie
Ze komen van een Porsche 911, en de 255 is alleen in V code te koop, dus dat zit wel snor. Ik ga ervan uit dat ze uit 2003 ofzo komen, zal eens navragen...

Maar goed, ik denk dat ik er wel voor ga, zal eens een tegenbod doen B)

Bedankt mannen :sadder:

dot codes 2903 en 2502

heb deal voor EUR 750,- voor de set + 2 nieuwe GSD3's 225/45ZR17 + montage 8 banden (zomer en winterset) + koffie

:D

Link naar reactie

Trap ik ook altijd in: je verheugen dat je minder geld hebt uitgegeven.......................maar uitgegeven heb je toch :m::)

Goed deal Ivo, veel plezier ermee, morgen begint de winter maar heb hier bij deze temperaturen toch al een maandje of zo profijt van mijn winterbandjes B)

groet,

Pierre

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 jaren later...

Heb niet zoveel verstand van velgen en maten.

Wil graag wintervelgen (+banden) gaan kopen.

Volgens mij moet je in de winter niet hele brede sloffen hebben. ?

Zijn de volgend velgen te breed voor winterbanden?

Te koop:

Voorbanden: 225/45/17 Bridgestone Potenza RE50E 7 mm profiel! (7,5J)

Achterbanden: 245/40/17 Firestone Firehawk (by Bridgestone) 4 mm profiel (8J)

Steek 5 X 120

ET waarde 41

Het gaat mij hierboven om de velgen en niet om de banden. Heb al e.e.a. opgezocht op het forum maar begrijp niet alles.

Graag jullie advies?

Link naar reactie

Geen commentaar..., Oké..., Neen..., Ja...!

Oftewel...:

-> Ik weet niet of je verstand hebt van winterbanden, maar je kan je altijd laten informeren (zoals bij deze...).

-> Goed dat je winterbanden wil kopen. Ik heb het ook gedaan en heb er al veel profijt van gehad.

-> Neen, je moet in de winter zeker geen brede sloffen hebben. Smalle banden hebben meer oppervlakte druk op het wegdek.

-> Ja, je achtervelgen zijn te breed voor winterbanden. Winterbanden voor een M zijn 225/45/17 rondom !!! (De maten staan trouwens ook op het bandenspannings-stickertje in de binnenzijde van het portier.) Je kan winterbanden om je standaard velgen laten leggen, maar dan kom je uit op een hele moeilijke maat banden die verschrikkelijk duur zijn. Ook krijg je dan achter een afwijkende wielomtrek waardoor je snelheidsmeter gaat afwijken.

De goedkoopste en beste oplossing is om een setje velgen met banden te kopen.

Ik was voor een set banden en lichtmetalen velgen (replica's) rond de 1100 Euro kwijt.

Hierbij waren de banden geloof ik rond de 600 Euro (Vredestijn Wintrack??? - Ik weet het niet zeker meer) en de velgen rond de 500 Euro.

Ik was erg tevreden over de firma 'Reedijk' in Strijen (Onder Rotterdam).

Bij het horen van het type auto (Z3M) kwamen zij als enige met een aanbieding met velgen van verschillende ET waarden voor de voorwielen en de achterwielen. Ze zijn heel groot, weten waar over ze praten, hebben goede service en zijn vrij goedkoop. Ik heb mijn wielen daar ook altijd opgeslagen liggen. Kost me per jaar 35 Euro (incl. wisselen) en dan maken ze ook altijd nog even netjes het aandrukvlak van de naven schoon.

Moet je eens even kijken op www.redijk-banden.nl

Het is een hele grote zaak

Link naar reactie

Met een half uurtje tot drie kwartier moet je er kunnen zijn.

Misschien ben ik er dan ook wel.

Ik moet er nogsteeds de 5 serie velgen ophalen. (De auto is n.l. al 3 maanden geleden verkocht dus het wordt wel tijd.)

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 5 jaren later...

In de zomer heb ik hem op Michelin Pilot Sport 3 in de maat 225/45R17 staan en rijdt het met name op mooi strak asfalt super. Als ik in de winter de Michelin Alpin3 in de maat 195/65R15 eronder heb moet ik wel zeggen dat het voor dagelijks gebruik eigenlijk lekkerder rijdt...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.