Ga naar inhoud

Vraag over geluid 3.0i automaat

andriol

Aanbevolen berichten

hoi allemaal, de 3.0i is nu al 3 weken in m'n bezit en het is een heeeeeeeerlijke auto. Die 231 pk's zijn echt een enorme kick. Het is een prima auto met wat kleine dingen die volgens mij wel snel te fixen zijn. Ja dat heb je met een auto die bijna 8 jaar oud is he.

Wat ik alvast even aan jullie wil voorleggen; ik krijg elke keer als ik bijna stil sta een soort doffe *TIK* te horen. Dat gebeurt op het moment dat ik afrem en de automaat vanzelf terugschakeld naar de allereerste stand. Een paar meter voor stilstand hoor ik dan een doffe *TIK* of meer *GLIK* :unsure:. het lijkt van achter/onderaan in de buurt van de kofferbak te komen. Heb geen idee wat het is en het gebeurt dus alleen bij het stoppen/stilstaan, niet bij het optrekken/accelereren of iets dergelijks.

Weet iemand wat het is/zou kunnen zijn? Ik ga binnenkort weer naar Ruud zodat hij ernaar kan kijken, maar hoor graag jullie mening. Ik heb namelijk 6 maanden bovag garantie en als dit iets is wat binnen de garantie valt wil ik wel even terug naar het autobedrijf.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik heb namelijk 6 maanden bovag garantie en als dit iets is wat binnen de garantie valt wil ik wel even terug naar het autobedrijf.

Alvast bedankt!

:unsure: Als je het niet vertrouwd ga je toch zowiezo terug naar de garage laat ze het maar oplossen met die garantie.
Link naar reactie

Ja, dat wil ik ook doen. Maar ik vind het moeilijk om ze de *GLIK* te laten horen. Je hoort het ook niet meteen maar als je net zoals ik op elk geluid in de zzz let, dan gaat het opvallen. Als ik ongeveer weet wat het kan zijn dan kan ik gerichter naar ze toe met het probleem... Snap je.

Link naar reactie

Net als Roger meldt terug naar je BOVAG. Zij moeten a.d.h.v. jouw verhaal een analyse maken en het oplossen. Als je het telkens hoort moeten zei dit met de proefrit ook horen.

Succes.

Link naar reactie

Ik heb ook een 3.0i automaat. :thumbup::thumbup::thumbup:

Maar glik of klik of tik heb ik nooit gehoord.

Heb vandaag er speciaal op gelet.

Dus het lijkt mij slim om effe alles te checke.

Voordat de garantie termijn over is.

Want automaatjes zijn dure investeringen. :m:

Link naar reactie
ik krijg elke keer als ik bijna stil sta een soort doffe *TIK* te horen. Dat gebeurt op het moment dat ik afrem en de automaat vanzelf terugschakeld naar de allereerste stand. Een paar meter voor stilstand hoor ik dan een doffe *TIK* of meer *GLIK* :m:.

Zo nu en dan schakelt die van mij ook wel eens op een 'botte' manier terug naar Zijn een, net Zoals jij omschrijft een paar meter voordat ik stilsta.

Ik kan me voorstellen dat dat het geluid geeft wat voor jou onduidelijk is.

Bij twijfel Zeker laten controleren.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Mijn zzz brengt komende nacht door bij het BMW servicecentrum Bergwerff in Gorinchem, waar ik 'm heb gekocht. Daar gaan ze na wat er aan de hand is en komen ze (hopelijk) met een oplossing. Handig zo een garantie...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in