Ga naar inhoud

Foam uit soundgenerator = veel mooier geluid?


socrates69

Aanbevolen berichten

Op een ander Z4 forum (www.z4-forum.com) hebben ze het over een "sound generator" en als je daar dan foam uithaalt, dat ie dan nog beter klinkt. Nou dat deel van dat "nog beter klinken", klinkt mij als muziek in de oren. :thumbup:

a) Heeft iedere Z4 zo'n sound generator?

:thumbup: Wat is het eigenlijk? En waar zit zo'n ding? :rolleyes:

c) iemand ervaringen?

Dank, dank

PJ

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Alleen de 3.0 heeft de soundgenerator.

Dat komt goed uit, ik heb een 3.0 :thumbup: Dus als ik het goed heb begrepen (dank Rob) is het de "buis" tussen de luchtinlaatbox en het interieur. Even loshalen en foam ietsje afknippen? :nono:

Is het eventuele effect alleen voor de bestuurder te horen of kan de buitenwereld ook meegenieten?

Dank

Pieter

Link naar reactie

Alleen voor bestuurder, buiten hoor je niets.

Er zitten twee foam stukken in. Een kleine en een grote, je hoeft dus niets te knippen. Haal bijv eerst de grote eruit, zie hoe je het vindt - indien teveel, dan haal je de kleine eruit en zet de grote terug.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Andre's toetsenbord geeft soms een k waar bij iemand anders een g verschijnt. :thumbup:

dat is dan zwaar gut

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Vanmiddag hebben we onze soundgenerator ook maar eens aangepast, het dikke stuk schuim eruit en de leeuw is los ! :unsure: Als je rustig rijdt hoor je weinig maar zo gauw je het gas intrapt komt er een machtige brul uit het vooronder.

Tip voor diegene die het nog van plan is, als je de boel gedemonteerd hebt haal dan het rubber van de buis die in het schutbord gaat ervoor het terugplaatsen af en smeer er een beetje vaseline op en zet het rubber eerst terug en smeer op de buis ook een beetje en de boel glijdt makkelijk op zijn plaats.

Denk ook even aan het geniepige clipje onder het huis van de soundgenerator. :foto:

Deze lijst met benodigheden kwam ik tegen op een engels forum;

1Z4 3.0 of hoger

een schroevendraaier

een pleister voor als je uit geschoten bent met je schroevendraaier :)

Link naar reactie
  • Administrator
smeer er een beetje vaseline op en zet het rubber eerst terug en smeer op de buis ook een beetje en de boel glijdt makkelijk op zijn plaats.

Dat is toch algemeen bekend van rubber en vaseline :)

Ik krijg opeens een geheel andere voorstelling van bovenstaande :unsure:

Link naar reactie

hmm

ik heb t stukje foam eigenlijk een tijdje geleden alweer terug geplaatst.

het is namelijk zo dat wanneer je op wat hogere snelheid rijdt de brul vrij prominent aanwezig is en na een uurtje of wat autobahnracen zelfs behoorlijk vervelend begint te worden.

enne :clapping: t werkt ook wel wat verslavend,een dat is vrij slecht voor het benzineverbruik en de pakkans van oom agent.

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Afgelopen weekend de sound generator ook maar eens aangepakt op mijn 3 liter.

Buis er uit en daar zitten inderdaad 2 stukken foam in. Een grote die dicht bij het schutbord zit en een kleine dicht aan het inlaatmanifold deel.

De grote van circa 8cm verwijderd en de buis teruggezet.

Proefrit gemaakt waarbij de motor nog in koude toestand was.

Dat betekent dus rustig rijden.

Dus eerste indruk, maakt niets uit...

Na de motor netjes even te hebben opgewarmd wat meer snelheid...

En op gegeven moment vol gas in lagere versnellingen en automaat in sportstand.

WAUW WAT EEN GELUID!!

Boven de 4.000 rpm trekt de beer los.

Machtig inlaatgeluid en de motor zet een behoorlijke keel op.

Geluid is mooi te doseren met de gaspedaalstand.

In feite komt het geluid onder vollast en als je het gaspedaal iets terughaalt verdwijnt het weer.

Werkt inderdaad zeer verslavend zeker in combinatie mede sportknop.

Dus wat mij betreft een blijvertje.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.