Ga naar inhoud

K&N filter gemonteerd

IvoZ3

Aanbevolen berichten

Vandaag K&N filter gemoneerd. Goede gebruiksaanwijzing en in 35 minuten klaar waarbij de meeste tijd ging zitten in het pas maken van het ophangbeugeltje naar het stuurbekrachtigingsoliereservoirhoudertje(3x woordwaarde)

Viel erg mee en pastte perfect zonder vaseline of i.d. te gebruiken. alleen beugeltje nog wat bijlakken.

Stuk gereden en weet niet of het iets uitmaakt eigenlijk behalve dat je een soort Dart Vader aanzuiggeluid hoort. Wel gaaf trouwens.

emanuelenreggie031we9.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ziet er goed uit. :thumbup:

Motor ruimte is trouwens ook nice clean en spik en span.

Ik heb trouwens al visite gehad van jolande en anton.

Ze zijn naar mijn nieuwe tweedehands Z3 komen kijken.

Jij moet ook alles verraden dat ik een Zzz heb aangeschaft.

En dat terwijl mijn nicht is. <_<:schater:

Maar geef een keer door of dit aanmerkelijk een verschil in pk's is.

Ik geloof zelf niet dat dit echt een groot verschil is.

Link naar reactie

Er wordt zelfs aangegeven dat er sprake is van vermogens vermindering.

Doordat je nu de warme lucht uit de motorruimte aanzuigt in plaats van de koelere buitenlucht. <_<

Maar de geluidsbeleving is natuurlijk heel gaaf :thumbup:

Link naar reactie
Er wordt zelfs aangegeven dat er sprake is van vermogens vermindering.

Doordat je nu de warme lucht uit de motorruimte aanzuigt in plaats van de koelere buitenlucht. ;)

Maar de geluidsbeleving is natuurlijk heel gaaf :nono:

Zal deels waar kunnen zijn. Het filter krijgt vanuit de opening van de oude luchtfilter al wel koele lucht maar r wordt geadviseerd een extra koele luchtaanvoer te plaatsen. ik zal dit de komende week doen. Of het verschil in PK's te merken is betwijfel ik daar het verschil volgens mij te marginaal is.

Link naar reactie

Eerder heb ik ook een K&N filter op mijn 2.8je gemonteerd.

Een aanzienlijke afname in vermogen. De K&N filter zit in een veel te warme ruimte, en zuigt direct de warme lucht vanachter de radiateur op, de warmte van het motorblok en de warme lucht die de dynamokoeling afgeeft.

Later heb ik een afscherming om de filter heen gemaakt zodat alleen de lucht uit de uitstroomopening achter de koplamp door de filter werd aangezogen -> een verbetering.

Daarna een carbon Simota filter gemonteerd, nog beter aanzuiggeluid, betere prestaties en dus alleen koude lucht vanachter de koplamp.

Nu rij ik tijdelijk met het originele filter omdat ik de Simota heb gedemonteerd om te reinigen en oliën. Nu is goed te merken dat de performance met de originele filter toch minder is.

Link naar reactie

Martin, jij hebt toch een ;) bumper op je coupe? Dan heb je toch de luchtgaten ipv mistlampen in bumper? Of is er nog een ander onderdeel nodig om de lucht van je "mistlampgat" bij het luchtfilter te krijgen?

Link naar reactie

Ruud,

Ik heb inderdaad een M-bumper op mijn auto. Dat betekent dat er door de gaten in de bumper lucht gaat om de remmen te koelen, aan de linkerkant zit er op die koelcollector nog een buis naar de koplamp.

Als je alleen de M-bumper hebt, heb je er niets aan. Je moet dan ook die "collectorbakken" achter de luchtgaten monteren en de buis naar de koplamp.

Bij een 2.8 zit er ook een gat achter de koplamp, daar zit ook je gewone filter op aangesloten. Deze ontvangt "rijlucht" via de "geulen" naast de koplamp, achter de nieren.

Dus: zowiezo een Simota op monteren ...

Link naar reactie
Dus: zowiezo een Simota op monteren ...

maar dan is ie niet meer originalo! :nono: Onze coupe is (op de spiegels na) nog 100% originalo.

dus om meer non-originalo te gaan worden heb ik toch wel een minimaal 10 tot 15 pk nodig en niet alleen "het voelt als wel drie pk en het klinkt als Darth Vader" ;)

Link naar reactie
Jij moet duidelijk een keer met een Simota rijden ... :schater:

Net even de deelnemerslijst van de Limborit gechecked: geen Martin, dus dan kan ik niet in je Darth Vader mobiel rijden.

Als ik nu ergens in juni of juli een "Limbo Meet & Greet" organiseer (gewoon ergens gezellig kletsen/drankje/hapje :newblush: , wat :newblush: schieten, geen rit of zo), kom je dan met je Simota? (je mag je zo vaak als je wil aan- en afmelden, als je je uiteindelijk maar weer aanmeldt ;) )

Link naar reactie

Vanavond de aanvoer koele lucht verbeterd. Koellucht vanuit andere plaats is m.i. geen optie. Redelijk volgebouwd in die hoek.

Gewoon een simpel stuk aluflex buis(tot +250 C)Beetje bijknippen en vastmaken.

Vermogen zal ik alleen maar kunnen bepalen door een keer op een vermogensbank te gaan staan. (misschien iets voor een gezamelijke actie?) meten is weten.

emanuelenreggie035gh2.jpg

Link naar reactie

Ivo

Ik heb een paar weken terug een topic gelezen vande Z4 over "koele lucht"

Daar hebben zij wel een standaartd oplossing .

Luchthapper > soort ram-air

Ik weet niet of zo iets te koop is voor de Z3

Dan pers je nog veel meer koelere lucht de motor ruimte in.

Link naar reactie
Ivo

Ik heb een paar weken terug een topic gelezen vande Z4 over "koele lucht"

Daar hebben zij wel een standaartd oplossing .

Luchthapper > soort ram-air

Ik weet niet of zo iets te koop is voor de Z3

Dan pers je nog veel meer koelere lucht de motor ruimte in.

Even gezocht en gevonden. Is de oplossing alleen nog niet echt een koopje.

coldair intake Z3

mc2bb5.jpg

Link naar reactie

Inderdaad vette prijs maar als ik zover moet gaan dan koop ik eerst wel een :newblush::newblush:

Ik laat hier even bij en evt. zal ik de optie van eric overwegen door het oude filterhuis als warmteschild te gebruiken.

Link naar reactie

ook hier alleen positieve ervaringen met de simota Airbox

dsc00296dm1.jpg

Auto krijgt een mooi diep geluid, zeer zeker niet 'ik wil wel maar ik kan niet'

Of het werkelijk scheelt in de prestaties zoals is opgegeven weet ik niet, voor mijn gevoel is de gasresponse beter.

Gemeten topsnelheid op de autobahn ging omhoog, maar dat is natuurlijk van meerdere factoren afhankelijk.

Het lijkt mij in ieder geval beter dan een normaal sportfilter, doordat de carbon kap de motorwarmte grotendeels tegen houdt en z'n koude lucht vooraan pakt.

voor de prijs hoef je het IMHO niet te laten. ik had 'm voor 99euro via Ebay.

Link naar reactie

nee het is een complete box van Simota.

deze koop je compleet: carbon kap met daarin het filter.

zal wel een keer een duidelijke foto maken als ik in de gelegenheid ben.

Link naar reactie

Deze foto moet een en ander verduidelijken hoe de Simota Airbox in elkaar steekt:

dsc00620sh7.jpg

Ik had deze eerst gemonteerd op een 2.0 liter en nu op een 2.8

vreemde is dat deze op de 2.0 liter kwa geluid veel meer effect had dan op de 2.8.

waarschijnlijk doordat de 2.8 van zichzelf al veel ruiger draaid, dan het fijne 2.0 motortje.

conclusie: Voor het diepe geluid is de simota wat mij betreft een must op iedere 2.0 liter. Op de 2.8 is het leuk maar niet perse nodig.

Link naar reactie
conclusie: Voor het diepe geluid is de simota wat mij betreft een must op iedere 2.0 liter. Op de 2.8 is het leuk maar niet perse nodig.

Ik ben meest voor het Orginalo, maar je brengt me nu toch aan het twijfelen Maik !?! :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in