Ga naar inhoud

Z4 M coupe gereden


RvE

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik de Z3 coupe op gaan halen bij mijn BMW dealer ("De Maassche" in Echt), waar ie APK en onderhoudsbeurt heeft gehad. De Z3 had Simone donderdag daar afgeleverd en Jean-Paul, de verkoper van BMW, kwam me vanmorgen thuis ophalen (dat is nog eens service), zodat we niet het hele gezin hoefden te mobiliseren om de Z3 weer thuis te krijgen.

Jean-Paul probeert me al een tijd te overtuigen om zakelijk ook BMW te gaan rijden (en hij is nota bene de man die me mijn Passat verkocht heeft toen ie nog bij de VW/Audi dealer in Roermond werkte!). Dus we hebben gisteren gebeld, proefrit in een 118d, prijstechnisch zouden we daar uit komen en qua bijtelling ook nog te doen, zei hij. "bijtelling heb ik geen last meer van, ik rijd de Passat alleen nog maar zakelijk, dus dat maakt niks uit". "Oh, maar dan heb ik nog wel wat voor je. Een Z4 :fiew: coupe, net geen jaar oud, door ons verkocht en nu al weer ingeruild, rijden kan altijd, we kijken morgen even".

Dus eenmaal in de showroom stond ie daar te glimmen: een Z4 :) coupe. Zoals ik van de week al aangaf in Simone's "top 3" auto topic, is de Z4 :blink: coupe voor mij op het moment the holy grail in automobielland. (de Audi R8 even daargelaten, die krijgt dan de prijs van "the unobtainable holy grail").

Jean-Paul start de :blink: . Even klinkt een diepe grommende roffel door de enorme showroom hal. Eenmaal buiten stapt Jean-Paul uit, gaat naar de passagierskant en ik kan gaan zitten. Eerste indrukken zijn: wat een enorm dik stuur, wat een geweldig donkere grot, wat een minimaal zicht naar achteren (erg kleine binnenspiegel), wat gaaf die toerenteller die zijn rode gebied tot nabij 6000 toeren heeft dmv verlichte oranje blokjes. Rijden maar!

Ik laat de koppeling opkomen en ik rijd in de 1e versnelling weg als een 18 jarige op zijn eerste rijles. Dit is andere koek. Het stuur voelt zwaar aan, maar iedere kleine draai wordt meteen omgezet naar de voorwielen. De parkeerplaats af, hortend en stotend, Jean-Paul geeft begripvol aan dat hijzelf liever optrekt in de tweede versnelling. Eenmaal onderweg. Ik merk dat ik opschakel nog voor de toerenteller goed en wel de 3500 aantikt. Ik zit al in vier en rijdt met bijna 100 over het industrieterrein. Rustig, er zijn wegen in aanleg, je wil geen :blink: van €85.000 tegen het asfalt slaan. Door Echt gereden, naar de A2. Het rode gebied is geslonken tot nog maar 1 oranje blokje. Een of andere wagen zit voor me op de oprit (damn). Eindelijk kan ik invoegen, ik geef vol gas in 4. We worden net boven de 3000 toeren (denk ik, ik moest ook nog op andere dingen letten) echt ENORM naar voren gekatapulteerd. 5. gas erop. katapult. 6. Ik rijd met 170 over de A2, tussen caravans en vrachtwagens. De Überholprestige van de lage brede Z4 doet zijn werk: er wordt plaats gemaakt voor me. Gas los, terug naar 5. 120. time out.

Nu merk ik pas dat ik helemaal geen biet zie in de buitenspiegels (ik was schijnbaar too eager to get going). Verstel-paneel zoeken. Ah gevonden. Ok, de snelweg is weer vrij. De oranje blokjes zijn weg, er zijn alleen twee rode over. Hij is good to go. Terug naar 4, gas erop en weer die katapult. Heerlijk. Een audi A4 voegt in en neemt meteen plaats op de (voor hem schijnbaar standaard) linkerbaan, terwijl de vrachtwagen voor hem nog 500 meter weg is. Meteen duikt ie weer naar rechts. (ik snap nu de signature " ;) ag ik even langs", die een van de forumleden heeft). Perfect.

Bij afslag Wessem er weer af. Onderaan de afslag is het leeg. Ik ga in de tweede versnelling de bocht om. Gas er vol op tot aan het rode blokje en in no time tik ik 100kmu aan. Jean-Paul gniffelt als ik opschakel van 2 naar 5 en de :m: terug laat zakken naar 80. "tja, dat was het dan. jammer dat je het echte vermogen maar altijd heel kort kan benutten", zegt hij. We rijden weer de A2 op (voor de kenners/limbo's: oprit Wessem naar het zuiden, bergop (de maasbrug op), met aan het einde van de invoegstrook een betonnen muur van de brug). Zonder moeite rijd ik in een keer door naar de linkerbaan. Een Volvo S60 tikt op de rem, ik zit iets te dicht op hem, naar zijn gevoel. (de keerzijde van Überholprestige). Ik neem wat afstand, S60 naar rechts (uiteindelijk) en er langs. Nog een paar maal kan ik de :m: laten brullen, maar tot 120kmh is het "speelgebied" echt heel erg klein. We rollen de :m: het terrein van De Maassche op. Gelukkig vele malen soepeler dan eerder.

Als we uitstappen en ik wat foto's schiet (ik had Jean-Paul verteld van het forum). Komt er een Audi R8 voorbij. "die verkopen we voor een klant van ons". Hij wordt netjes naast de Z4 :m: gezet. Dit is nu nog meer een topdag: mijn beide nummer 1's, mooi naast elkaar. Nog even wat foto's. Wat is die R8 een prachtige wagen. Deze had het carbon pakket, dat ziet echt helemaal top uit. Maar de foto's van Z4 :m: en R8 spreken voor zich:

IMG_0710.JPG

Z4%20forum%201.JPG

Z4%20en%20R8%20forum.JPG

IMG_0708.JPG

IMG_0705.JPG

Conclusie van deze geweldige rit is dat de Z4 :m: coupe een geweldige auto is. De Z3 coupe 2.8 is ook snel, en ook wel sneller dan je echt (legaal) kunt benutten, maar die katapult in alle versnellingen tot 6 zoals de Z4 :m: heeft, dat heeft de 2.8 toch echt alleen maar tot de derde versnelling. De sound is heel anders, als je in de auto zit. De Z3 klinkt veel mechanischer. Je hoort veel meer van de machinerie in de auto. Bij de Z4 was het toch meer windgeruis, geroffel (bij vol gas) en uitlaat, veel uitlaat. Maar okay, onze Z3 is tien jaar oud, de Z4 was net een jaar. Dat scheelt natuurlijk ook.

De terugrit in de eigen vertrouwde Z3 coupe was ook weer heerlijk, ook daar weer van genoten. Maar voor mij staat nu, nog meer dan ooit, vast dat ik ooit een Z4 Coupe ga rijden. Of het een :m: gaat zijn of een "gewone" 3.0si, weet ik niet. Dan zou ik nog eerst eens in een 3.0si moeten rijden. Maar dat komt nog wel, dat is zeker!

Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tjaaaa, een :) zet je toch aan het denken, welke van de 2 is het geworden :blink:

haha. nog geen :blink: nu. Hebben ze de Z4 :blink: ook in imolarot II? :fiew:

Link naar reactie

Ruud,

Wat een verhaal man. Prachtig. Ademloos gelezen van je belevenis.

Ik herken dit precies zo toen ik mijn eerste Porsche ging rijden. Vooral wat je schrijft over het versnellen als een katapult is het mooiste wat er is. Ik kan er nu nog steeds niet genoeg van krijgen. Toeren op laten komen tot max koppel en dan je voet als een bonk lood op het gaspedaal en pret verzekerd.

Jij gaat echt je financiele positie nog eens bekijken naar de mogelijkheden.

De rit met de :fiew: pakken ze je niet meer af.

Link naar reactie
De terugrit in de eigen vertrouwde Z3 coupe was ook weer heerlijk, ook daar weer van genoten. Maar voor mij staat nu, nog meer dan ooit, vast dat ik ooit een Z4 Coupe ga rijden. Of het een :m: gaat zijn of een "gewone" 3.0si, weet ik niet. Dan zou ik nog eerst eens in een 3.0si moeten rijden. Maar dat komt nog wel, dat is zeker!

Ruud, prachtig geschreven .. dit zijn toch wel de krenten uit de pap, deze motorsport_icon.gifooie ervaring neemt niemand meer af.

Link naar reactie
Niet dat ik aan het zoeken ben of zo :m:weliswaar geen QPe maar wel erg fraai!!! :thumbup:

Roger, dank voor het meedenken. Maar ik ben definately een 100% Coupe-boy. Dus ik zou meer naar deze Alpinweiß :m:

neigen. (waar is de "drooling all over" smilie, wanneer je hem nodig hebt!).

0130882613001.jpg

EDIT: even de rest BPM (nou ja "rest", noem het maar "rest") berekend van dit witte monster hierboven: €13.200 euro. (daar hebben we de juiste smilie voor: :sick: :sick: :sick: :sick:)

Link naar reactie

Een heel herkenbaar verhaal. De eerste proefrit die ik in de :thumbup: maakte bracht bij mij een "Wow gevoel" teweeg. De combinatie van power en geluid was iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt. Nu na een maand of twee heb ik nog steeds bij elke keer dat ik instap een speciaal gevoel wat ik tot op heden alleen bij mijn 328 QP had. Van de :sick: , een echte supercar, nog geen seconde spijt gehad. Een minpuntje is het verbruik, gemiddeld 1 op 7 ongeveer. Maar dat komt voornamelijk doordat je rechtervoet maar een stand kent en dat is zo diep mogelijk naar beneden. Ook ik heb vanwege de prijs lang getwijfeld over deze auto. Gelukkig heb ik een vrouw die zegt "doe het maar, we hoeven er toch niets minder om te eten' Het blijft natuurlijk ook als occasion een berg geld maar je krijgt er zoveel voor terug dat het het dik waard is. Dus ik zeg: Go for it : :m:

Link naar reactie

@Ruud; wat een machine......... :thumbup:

waarschijnlijk is de vorige eigenaar een ZZZZ uit Haelen, zat de tomtom nog in het plafond ingebouwd? Meen dat Bridders hier eens een foto van heeft gepost. Ik zoek het even op.

Vorig jaar zijn we mee geweest met een rit van De Maassche, deze Z4m QP reed ook mee (voorop :schater: )

Edit: eerdere Post gevonden : hier

Link naar reactie

Mooi avontuur Ruud!!

Als je de volgende keer weer gaat, bel mij ook even! :thumbup:

Link naar reactie
Vorig jaar zijn we mee geweest met een rit van De Maassche, deze Z4m QP reed ook mee (voorop :schater: )

Jep, dat is 'm! Wat leuk dat die auto op deze manier nog eens langs komt op het forum.

De TomTom zat er niet meer. De vorige eigenaar was een man die voor de pure wagen ging, zonder fratsen (voor zover dat mogelijk is bij een :thumbup: want die zit echt onnozel goed in de standaard uitrusting...idee: Z4M CSL zonder al die kraam, lichter en goedkoper!). Hij had bijvoorbeeld ook geen navi meebesteld. Het was voor mij de eerste keer dat ik het dash van een Z4 gezien heb, zonder die kantelbare monitor. Erg strak.

Ik zal Jean-Paul eens vragen of er nog een toerrit georganiseerd wordt dit jaar. Lijkt me erg leuk om hier in de regio iets te doen.

Link naar reactie
Als je de volgende keer weer gaat, bel mij ook even! :thumbup:

Kan ik doen Martin, maar denk je dat je me bij kan houden als ik er in een 340pk :huh: vandoor ga!! (nadat ik eenmaal geleerd heb hoe te koppelen <_< )

Link naar reactie

Net even aan het dromen van een Z4 coupe op bmw.nl en bmw.de. Zie ik de bovenstaande wagen bij De Maassche op de site. Hij moet 64.880 kosten ;) Ondanks dat dat een enorm bedrag is, is het wel de goedkoopste Z4 :blink: van Nederland (bij BMW dealers dan).

Ontnuchterend, zo'n rondje browsen :nono:

Link naar reactie
Jep, dat is 'm! Wat leuk dat die auto op deze manier nog eens langs komt op het forum.

De TomTom zat er niet meer. De vorige eigenaar was een man die voor de pure wagen ging, zonder fratsen (voor zover dat mogelijk is bij een ;) want die zit echt onnozel goed in de standaard uitrusting...idee: Z4M CSL zonder al die kraam, lichter en goedkoper!). Hij had bijvoorbeeld ook geen navi meebesteld. Het was voor mij de eerste keer dat ik het dash van een Z4 gezien heb, zonder die kantelbare monitor. Erg strak.

Ik zal Jean-Paul eens vragen of er nog een toerrit georganiseerd wordt dit jaar. Lijkt me erg leuk om hier in de regio iets te doen.

Grappig, ik heb inderdaad de vorige eigenaar van deze Z4M gesproken. Hij had inderdaad een TomTom in het dak verwerkt. Hij reed voor deze M een Lotus Elise en die stond bij De Maassche toen te koop (whaw, wat een gaaf ding was dat).

Iets valt me wel op.... die auto was zo gaaf met de CSL-velgen maar die zijn plots verdwenen?

EDIT: hmmm, op de site heeft deze wel de CSL velgen. Verwarrend.

Link naar reactie

De wielen die erop zaten toen ik hem ben gaan rijden waren de winterwielen. Of die inbegrepen is in de prijs weet ik niet.

Link naar reactie
Als dat je enigste twijfel is gewoon doen.

was wel de dealmaker or breaker voor mij. ;) setje winterwielen mogen er wel bij zitten voor die centen, toch?

Link naar reactie
Hij moet 64.880 kosten ;) Ondanks dat dat een enorm bedrag is, is het wel de goedkoopste Z4 :nono: van Nederland (bij BMW dealers dan).

misschien reken ik helemaal mis hoor maar in dld staan ze vanaf 39k. Reken er een beetje bij voor een goede met garantie dus zeg 43k.

Dan komt er natuurlijk nog een sloot BPM bij maar dat is vlg mij ook iets van 13k.

Dan heb je voor 56k een dijk van een auto staan die hier zo'n 10k meer kost.

Los van het moeten kunnen ophoesten van het geld vind ik het verschil nog altijd aanzienlijk tussen hier kopen of importeren.

Link naar reactie
misschien reken ik helemaal mis hoor maar in dld staan ze vanaf 39k. Reken er een beetje bij voor een goede met garantie dus zeg 43k.

Dan komt er natuurlijk nog een sloot BPM bij maar dat is vlg mij ook iets van 13k.

Dan heb je voor 56k een dijk van een auto staan die hier zo'n 10k meer kost.

Los van het moeten kunnen ophoesten van het geld vind ik het verschil nog altijd aanzienlijk tussen hier kopen of importeren.

Edwin je hebt helemaal gelijk. Z4 ;) 's kun je bij BMW dealers in Duitsland krijgen voor rond de 40.000 euro.

Mijn rit in de Z4 :nono: was ook geen "proefrit" maar meer een "rit om te proeven aan een :blink: ". Jean-Paul wist dat ook, aangezien ik eigenlijk daar was om een proefrit in een 118d te maken (ter vervanging van mijn Passat). Tegen de tijd dat het voor mij zover is om een Z4 coupe te gaan kopen, ga ik trouwens voor een "gewone" 3.0si. Die zitten nu al rond de 30K + 8K BPM.

Link naar reactie
Mijn rit in de Z4 ;) was ook geen "proefrit" maar meer een "rit om te proeven aan een :nono: ".

dat was mij ook duidelijk hoor uit je verhaal, maar zat even te rekenen en vond het verschil nog opvallend groot. Zal dus niet lang meer duren denk ik voordat een behoorlijke instroom aan Z4 :blink: 's uit Dld op gang komt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.