Ga naar inhoud

Banden slijten schuin

Helly12

Aanbevolen berichten

Hallo ben nieuw op forum.

Sinds een paar jaar rij ik z3. In de winter heb ik winterbanden van continetal en in zomer Nankan NS-2. (225/45/R17)

Nu vind ik persoonlijk dat mijn banden echt behoorlijk schuin afslijten. Bij Kwikfit en een andere garage is de auto al een keer uitgelijnd. Nu zegt die kerel van de Kwikfit dat BMW altijd last heeft van een negatief Chamber waardoor de banden altijd iets schuin afslijten. Klopt dit?

Als ik naar mijn zomerbanden kijk dan zie ik dat de binnenzijde van de band helemaal kaal is terwijl er aan de buitenzijde (zo lijkt het) geen slijtage is.

Is dit te verhelpen?

Vraag 2:

Ik zit te denken om geen winterbanden meer te nemen maar gewoon all-seasons. Op autobandenmarkt.nl zie ik de volgende banden:

* federal WS1 (82,50)

*Toyo Proxes 4 (118,-)

*Nokian all weather plus (122,-)

*Vredesteijn Quatrac 3 (130,-)

Welke keus is het beste en is het slim om all- seasons te nemen of gewoon weer winterbanden en zomerbanden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Vredestein doen het altijd goed in de test bladen, en je koopt een Nederlands product, wat wil je nog meer. <_<

Bedenk wel dat je met all weather banden altijd een compromis maakt. Als je geen sportieve rijder bent, en laat de Z3 met ECHTE sneeuw (niet die paar lullige volkjes die we deze winter gezien hebben) thuis staan, is het een prima keus. <_<

Banden andersom op de velg laten leggen eens in de zoveel tijd, helpt met het gelijkmatig slijten van de band.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in