Ga naar inhoud

Kia eruit Mitsubishi erin.

zzztje

Aanbevolen berichten

vanmorgen de nieuwe auto op gehaald,de Kia werd een beetje te gek.

€750,00 bijtelling per maand...........

dus bij deze onze nieuwe aanwinst;

HPIM0109.jpg

HPIM0108.jpg

HPIM0116.jpg

HPIM0113.jpg

HPIM0111.jpg

HPIM0110.jpg

groetjes Willy.

(diana heeft 't op haar naam gedaan,ik weet niet hoe 't werkt)

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nu mijn mening; ik mis alleen de vlaggetjes.

Marvin, leef je uit.

Link naar reactie

Wordt het eten nu ook tussen 6 planken rondgebracht?

Maar zonder gekheid, scheelt dit zoveel met de KIA?

Net nu je 'm eindelijk in orde had, wat tuningbox betreft tenminste.

Link naar reactie
Maar zonder gekheid, scheelt dit zoveel met de KIA?

het scheelt de helft,zowel als belasting en bijtelling.

Net nu je 'm eindelijk in orde had, wat tuningbox betreft tenminste.

de Kia was me gewoon niet gegund,2x een aanrijding en dan die storing elke keer.

maar met deze heb ik wel schik,met de Kia niet.

Link naar reactie

KIA

Klote Imbicielen Auto ... Toch???

Mooie lijkenbak heb je nu Willy!

Link naar reactie

dat is inderdaad een mooie wagen! :ok:

Uit nieuwsgierigheid: wat voor Kia had je dan, dat ie 68.000 euro kostte?? (11 euro bijtelling per 1000 euro cataloguswaarde, dan 750 bijtelling 68.000 euro cataloguswaarde) <_<

Link naar reactie

als hij geen ''ritjes'' heeft kan ie nog altijd als taxi doorgaan :schater: :schater:

ik heb ergens een keer een filmpie gezien van een begravenisondernemer die later als taxichauffeur is gaan werken.

de klant in de taxi zei iets en die chauffeur schrok zich kapot :schater: ik zie Wil al helemaal zitten.

Link naar reactie
we hadden eerst een Kia Sorento.

de bijtelling=22% van de cataloguswaarde.

de auto staat op de B.V.

22% was in 2007 (jammergenoeg 25% in 2008 <_< )

Als die Kia 68.000 EUR kost, ziet het er zo uit

68.000 * 0,25 = 17000 EUR per jaar bij je inkomen.

Daar 52% Inkomstenbelasting over: 17000 * 0,52 = 8840 EUR (wat je totaal van je netto inkomen inlevert per jaar :ok: )

en dat is 8840 EUR /12 = 736 EUR per maand.

Link naar reactie
waar blijven de vlaggetjes Marv........... :schater:

Geen vlaggetjes dit keer ! :ok:

Maar die Z-tjes in je nummer bord staan me wel aan ! <_<

Link naar reactie
22% was in 2007 (jammergenoeg 25% in 2008 :rant: )

Daar 52% Inkomstenbelasting over: 17000 * 0,52 = 8840 EUR (wat je totaal van je netto inkomen inlevert per jaar :muur: )

:ok: ben jij 't rekenwonder thuis? :schater:<_<

Link naar reactie
22% was in 2007 (jammergenoeg 25% in 2008 <_< )

Daar 52% Inkomstenbelasting over: 17000 * 0,52 = 8840 EUR (wat je totaal van je netto inkomen inlevert per jaar :ok: )

Nee Ruud, de wagen staat op de B.V.

Dus hij betaald geen 52% inkomstenbelasting (dat zou kunnen bij een firma, of als werknemer) maar betaald de DGA (Directeur Groot Aandeelhouder) slechts 25,5% inkomstenbelasting.

Link naar reactie
Nee Ruud, de wagen staat op de B.V.

Dus hij betaald geen 52% inkomstenbelasting (dat zou kunnen bij een firma, of als werknemer) maar betaald de DGA (Directeur Groot Aandeelhouder) slechts 25,5% inkomstenbelasting.

Haha, jij mag zo mijn accountant worden Martin! <_<

Ik kan natuurlijk niet voor de situaties van andere ondernemers spreken. Maar ik ben gewoon in loondienst van mijn BV (als DGA). Betaal gewoon netjes dezelfde inkomstenbelasting als iedere ander werknemer. Ik draag alleen geen sociale lasten af, omdat ik als ondernemer daar niet verplicht voor "Verzekerd" ben (dus geen WW en WAO), waardoor ik dus (uitgaand van hetzelfde bruto salaris voor een "niet ondernemer werknemer") meer netto overhoudt.

Als je een auto ter beschikking krijgt van de BV (of die eigendom is of geleased, maakt niets uit) betaal je daarover gewoon bijtelling als DGA. Dat is in 2008 25% van de cataloguswaarde. Die tel je bij je inkomen op en daar betaal je belasting over. Om snel te rekenen kun je bij 52% belasting uitgaan van 11 euro per maand per 1000 euro die een auto kost. Precies berekend: ((1000*,25)*,52)/12 = 10,83 EUR per maand.

Wat jij bedoelt is waarschijnlijk de vennootschapsbelasting en die betaalt de BV over de winst na aftrek van alle kosten. Die is 25,5%. Maar ik kan je uit ervaring dat je als DGA dat ook ervaart als "ik moet dat betalen". :ok:

Link naar reactie

Volgens mij heb ik op school toch écht goed opgelet hoor :schater:

Bovenstaande situatie is natuurlijk alleen het geval als je bij onze belastingvrienden aangeeft dat je de auto meer dan 500km per jaar prive gebruikt.

Overigens hangt alles samen met hoeveel je de BV van de winst laat uitkeren aan jou als prive-persoon. Als dit inderdaad meer dan 53.860 euro is, zit je op de 52%.

Maar zo moet je de bijtelling niet bekijken, doordat je de auto zakelijk in de boeken hebt. Kun je ook onderhoud, brandstof, btw etc. etc. aftrekken.

Uiteindelijk is het voor een BV overigens niet veel voordeliger als je een auto zakelijk ipv prive hanteert. Voor een firma is dit een ander verhaal...

Link naar reactie

Het is maar goed dat je bij je vader in de zaak bent gegaan Martin. Ik hoop voor hem dat je niets met belastingen doet maar gewoon een beetje de kapitein uithangt op een Love Boat. :schater:

RvE heeft helemaal gelijk. Alle kosten van de auto komen ten laste van de BV en verlagen de winst. Je betaalt dus minder VpB. De fiscale waarde van de auto wordt echter als inkomen van de werknemer/DGA gezien en hiervan komt 25% bij het loon. De belastingheffing vindt dus plaats volgens het progressieve LB tarief wat bij een beetje DGA dus inderdaad 52% betekent (en de BTW natuurlijk niet te vergeten)

Link naar reactie

Heb ik al verteld dat ik Z4 M-roadsters bekras als ik m'n zin/gelijk niet krijg???

Link naar reactie

:schater::schater::schater:

Binnenkort een afspraak met de financieel adviseur van de ABN-AMRO m.b.t. mijn praktijk, maar kan geloof ik beter een keer een Z-meeting regelen... :ok:.

@ Willy en Diana: nog nooit zo'n lelijke auto gezien :rant:. Desalniettemin in ieder geval heel veel plezier ermee <_< .

Link naar reactie
:huh::huh: Ik wou mij onthouden van commentaar maar moet het toch kwijt :ok: Wat een ongelofelijke lelijke auto en totaal geen vergelijk met de Sorento. Hebben ze jullie bij de mastrubatie dealer bedreigt met een pan hete frituurolie of zo. Ik kan mij niet voorstellen dat je vrijwillig een koopcontact voor zo'n auto tekent :rant: Desalnietemin hoop ik wel dat je hiervan meer plezier zal hebben dan van de Sorento. Hij is i.i.g. economisch verantwoord :muur:<_<
Link naar reactie
:schater::schater::schater:

Binnenkort een afspraak met de financieel adviseur van de ABN-AMRO m.b.t. mijn praktijk, maar kan geloof ik beter een keer een Z-meeting regelen... :huh:.

@ Willy en Diana: nog nooit zo'n lelijke auto gezien :huh:. Desalniettemin in ieder geval heel veel plezier ermee :ok: .

Je kunt beter een afspraak met mij maken. Ik heb er echt verstand van. Of met Martin natuurlijk <_<

Wat een eerlijke reactie op de Smikkelbishi. :muur: Zal ik nog iets zeggen over de afschrijving........... Nee soms kun je beter je mond houden (wel moeilijk voor mij) :rant:

Link naar reactie

opmerking van mijn zijde: Kijk uit dat Diana niet altijd alles op haar naam laat zetten......daar zou je wel eens heeeeeeeeel veel spijt :muur: van kunnen krijgen. Hoeft niet natuurlijk :sleepy:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in