Ga naar inhoud

Matte bedoeling?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Gelezen:

Wit is hip op het moment, maar een nieuwe trend zet zich al in: auto’s met matte lak. Een BMW-dealer in Apeldoorn heeft al een glansloze X5 afgeleverd.

De uitzinnige Lamborghini Reventón is voorzien van een matte laklaag. Daarmee is het een trendsetter want onlangs zagen we bij BMW Dealer Dusseldorp in Apeldoorn een fonkelnieuwe, matgrijze X5 3.0sd. Iets fout gegaan met poetsen? We deden navraag. De auto is voor een klant, die op speciaal verzoek de van oorsprong glanzende kleur Space Grau van zijn glanslaag heeft laten ontdoen. Een serieuze klus, zo blijkt als we de spuiter in kwestie even spreken. Eerst moest zo ongeveer de complete auto worden gedemonteerd, omdat natuurlijk ook alle sponningen mat moesten worden. Daarna is het lang en vooral heel voorzichtig schuren, waarmee een matte laklaag kan worden aangebracht. Ook dat is een secuur klusje, want je kunt je geen fouten veroorloven. Normaal gesproken zijn die achteraf weg te polijsten, maar met matlak kan dat niet. Nadelen heeft zo’n matte laklaag ook: het is lastig schoon te houden en poetsen kan ook niet meer. Volgens trendwatchers en kleurdeskundigen gaan we meer matte auto’s zien, net zoals witte. Het is weer eens wat anders…

Zeg het maar. Do or Don't?

Ik vind het wel wat hebben.

7ef759d261a1ff4d49ab4a8rv1.jpg

1162679613ru1.jpg

1310427861oj2.jpg

1306530231xa5.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

DONT

Ik vind een schone gepoetste auto

prachtig

Bij motoren is de matte lak al wat langer mode

Met name de zwarte apprila's

Een ramp om schoon te houden (poetsen gaat niet)

Ik vind het het eruit zien als goedkoop plastic

Link naar reactie
Op zich heeft matte lak wel wat; is een kwestie van wennen.

Maar ik denk dat een glanslak het model en de lijnen in de carrosserie toch veel mooier uit laten komen. En de kleur komt in glans toch veel intenser en mooier naar boven.

Donker en mat is een beetje stealthy.. :holiday:

klopt:

stealth20fightergq5.jpg

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

tegenwoordig hebben ze ook matte blake lak .

de glanzende laklaag mat schuren en daarna de matte laklaag aanbrengen.

Hierdoor krijg je dezelfde bescherming als een glanzende laklaag.

Als je alleen de glanzende laag mat schuurt en niet beschermd,dan kan alle weersinvloeden en vogelpoep je werk goed verpesten.

Eigenlijk hetzelfde idee,dat als je velgen polijst en deze niet beschermd met een laklaag.

Link naar reactie
Zwart kevlar lijkt mij wat. Licht en zeer sterk. En nooit meer poetsen.

Is Kevlar niet geel? Ik heb speakers met Kevlar middentoners en die zijn geel.

micro%20pod%20silver-45%20200.jpg

Of kunnen ze het in verschillende kleuren maken?

Link naar reactie
Is Kevlar niet geel? Ik heb speakers met Kevlar middentoners en die zijn geel.

Of kunnen ze het in verschillende kleuren maken?

Volgens mij maken ze kevlar in elke gewenste kleur. Zelf heb ik wat duikspul van zwart kevlar. En bij mijn weten zijn kogelvrije vesten ook van zwart kevlar.

Link naar reactie

[ :thumbup: AAN]

KEF installatie Ruud?

Nee, twee Scandyna Micropod SE's met een minibass. Gewoon aan een tweekanaals versterker.

Ik had een volledige 5.0 oplossing staan, maar die speakers overal stoorden me steeds meer. Deze speakers zijn lekker klein, geven loepzuiver geluid en met de sub ook nog voldoende bas.

[ :banaan: UIT]

Link naar reactie
Is Kevlar niet geel?

Of kunnen ze het in verschillende kleuren maken?

idd.

Kevlar is de door DuPont gebruikte handelsnaam voor een aramidevezel. (wiki)

In de zeilerij wordt het gebruikt voor lijnen en zeilen.Nadeel is dat het slecht tegen zonlicht kan. Dus niet echt handig voor een auto.. Als het veel in de zon komt kan je het al snel weggooien.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.