Ga naar inhoud

Z4 : 2003 of 2004

Aanbevolen berichten

• Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Meen je dit nu serieus ??? ;) of ben je nu bladvulling aant maken ??
Ik begrijp dit ook niet. Heb de meeste horror verhalen over de 996 gehoord dat de motoren van de bouwjaren 98 en 99 ronduit slecht waren. Voor mij een reden geweest af te zien van de aanschaf hiervan. Alhoewel een motortje maar 15,5 k kost :party: Ik begin mij dus lichterlijk zorgen te maken als ik dit soort topic's lees :kisstogether:
Link naar reactie
Een zeer gewaardeerd lid op dit forum adviseerde om een Z4 uit 2004 te kopen in plaats van 2003.

Jullie snappen het al... om het boekje: How to Buy a Z4 te volmaken graag jullie meningen/ervaringen.

Het zal wel te maken hebben met de stoelen, die in het 2004 model meer steun aan de zijkanten hebben :kisstogether:

Link naar reactie

:kisstogether: Ik weet niet meer precies waarover het ging, alleen dat het advies voor 2004 gold. Ik meen overigens dat het o.a. ook met de stoelen te maken had. Maar als dat het enige is.... Ik wil er toch M stoelen in zetten dus dan zou dat geen belemmering zijn.

Dus vandaar nog even peilen of er nog meer dingen zijn om rekening mee te houden. Als die er niet zijn dan is dat natuurlijk geen probleem. Het boek hoeft niet kunstmatig dik gemaakt te worden :party:

Link naar reactie

Ok, de volgende zaken waren veranderd in 2004 tov 2003:

- De 2003 modellen hadden last van de benzine klep die eraf viel. In 2004 werden deze beter vastgezet

- 2003 modellen hebben veel gebroken veren aan de achterkant.

- 2003 hadden meer rammels dan de 2004 modellen

In 2004 was ook het volgende gewijzigd:

- Adaptive brake display (april 2004)

- Remote open van dak (april 2004)

Er zijn nog wat andere zaken, maar in het algemeen waren de kinderziektes van het 2003 model verholpen in 2004.

Link naar reactie

Hoe kom ik er achter wanneer een auto een model 2004 is? Kan ik uit gaan van de meldig eerste inschrijving of zijn er andere zaken om naar te kijken/vragen. Want via Internet is het natuurlijk moeiljk na te gaan welke model het nu precies betreft. En is er een site zoals de RDW om duitse auto's te controleren?

Link naar reactie
Kan ik uit gaan van de meldig eerste inschrijving of zijn er andere zaken om naar te kijken/vragen.

Zeker niet uitgaan van eerste inschrijving. Auto kan wel na een jaar in de showroom, pas in 2004 op kenteken gezet zijn.

Link naar reactie
Het zal wel te maken hebben met de stoelen, die in het 2004 model meer steun aan de zijkanten hebben B)

Klopt, voornamelijk de stoelen. alhoewel ik er af en toe ook inzit en de stoel in de juiste positie zet moet ik zeggen dat de standaart stoel ook wel aardig zit, neemt niet weg dat de sportstoelen een betere steun geeft.

Link naar reactie

In 2003 waren de M stoelen niet beschikbaar. Deze kwamen laat 2003 als zwart alleen beschikbaar, en in April 2004 in de andere kleuren.

De "standaard" stoelen heten trouwens sport stoelen, de andere stoelen heten de M sport stoelen (zonder M embleem in de stoelen, want alleen de M's hebben dat)

Link naar reactie
In 2003 waren de M stoelen niet beschikbaar. Deze kwamen laat 2003 als zwart alleen beschikbaar, en in April 2004 in de andere kleuren.

De "standaard" stoelen heten trouwens sport stoelen, de andere stoelen heten de M sport stoelen (zonder M embleem in de stoelen, want alleen de M's hebben dat)

aha, dat van die data wist ik niet.

Link naar reactie
aha, dat van die data wist ik niet.

hier moet ik toch ff op reageren. Dit is een voor mij uniek moment. GVfB die het niet wist.

p.s. ff voor de duidelijkheid. Dit is zonder sarcasme. De Man weet echt heel veel.

Link naar reactie
Een zeer gewaardeerd lid op dit forum adviseerde om een Z4 uit 2004 te kopen in plaats van 2003.

Jullie snappen het al... om het boekje: How to Buy a Z4 te volmaken graag jullie meningen/ervaringen.

Raar dat gewaardeerde lid heeft nu zelf ook een Z4 uit 2003! :kisstogether: zou wel een prutser zijn dan :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in