Ga naar inhoud

Een ongeluk zit in een klein hoekje...

Aanbevolen berichten

Even heel iets anders. Gisteravond na een dag werken op weg naar huis. Vijf minuten voor aankomst nader ik een T-splitsing. Links zie ik met behoorlijke snelheid een Passat naderen. Ik denk eieren voor m'n geld te kiezen en besluit te stoppen om deze VW keurig voorrang te verlenen. (Zo als het ook gewoon hoort natuurlijk...) Ik kom dus netjes voor de haaientanden tot stilstand. Maar dan: Kaboem!! :thumbup:

Iemand achter mij had me volledig over het hoofd gezien en knalt met volle snelheid in mijn kofferbak. Ik schrok me echt wezenloos! Ik had mijn voet op de rem maar schoot desondanks door tot op de kruisende weg. De Passat kon gelukkig nog net om mij heen. Ik zag de bui al helemaal hangen!

De auto in z'n achteruit gezet en hortend en stotend toch nog de berm in kunnen komen (ondanks klapband en dubbel gevouwen velg). De chauffeur van de andere auto kwam al half in paniek naar mij: Ik zag je niet Ik zag je niet! Die verdomde laaghangende zon toch ook!

Zijn auto was mindere staat dan die van mij. De hele voorkant zat in elkaar. Hij vertelde me dat hij net 3 jaar aan die auto had zitten tunen en sleutelen. Hij was pas sinds drie weken af. Was zojuist helemaal gespoten Er zat veel plastic op :thumbup: Ik begon - ondanks dat het zijn schuld was - toch wel medelijden met hem te krijgen. De auto waar ik in reed was van mijn vriendin (leaseauto). Ik denk dus dat het voor mij minder pijn deed. Vandaag stond er al weer een vervanger voor de deur.

Annyways...na een paar minuten was de politie gearriveerd. Beide auto's waren in dusdanige staat dat de berger moest komen. Na een klein uurtje verscheen ook deze ten tonele. Is toch wel een triest gezicht als je twee auto's afgevoerd ziet worden. Maar ja...het is maar blik (in het geval van de tegenpartij polyester dan...) Zijn auto is waarschijnlijk total loss. Daar gaat dan je tuning project!

Vandaag maar een dagje thuis gebleven. Heb wel wat last van m'n nek en overal spierpijn maar voor de rest gaat het wel :thumbup: . Om een indruk te geven bijgaand nog wat foto's. Het is misschien cliché maar een ongeluk komt altijd zo onverwachts (en snel!) en zit ook echt in een klein hoekje. En je kunt er vaak ook helemaal niks aan doen. In mijn geval was de snelheid nog redelijk beperkt. Maar toch al zo'n klap! Wat een krachten komen er dan vrij. Dat zet me toch wel aan het denken als ik straks weer eens met de Z aan het knallen ga...

image033mb5.jpg

:D Blijf het een gekke naam vinden: PO-LO

image034cz4.jpg

image036hj2.jpg

image039ur0.jpg

image040ws7.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zo! 't is zeker hard gegaan!

gelukkig was je niet met de zzz.

Patrick,beterschap. ;)

Link naar reactie
Sneu voor de renault rijder, auto mag misschien niet uitzien, maar als je er een hoop tijd en energie in hebt gestoken komt dat wel ff hard aan. ;) Hopelijk hou je er zelf geen blijvend letsel aan over. :)

Helemaal mee eens. Ik denk dat hij net zo zuinig op zijn Renault is als ik op mijn ZZZ. Ik kan me dus heel goed in zijn situatie verplaatsen. Hij was ook nog eens alleen maar WA verzekerd...

Link naar reactie
In mijn geval was de snelheid nog redelijk beperkt. Maar toch al zo'n klap! Wat een krachten komen er dan vrij. Dat zet me toch wel aan het denken als ik straks weer eens met de Z aan het knallen ga...

Gelukkig - als je klachten over zijn - met de schrik vrij! ;)

Niet teveel aan denken, durf je nooit meer de weg op als je daarover gaat doordenken. Ik probeer vooral afstand te houden en alleen lekker hard te rijden daar waar het veilig kan!

Take care!

Groetjes, Harold :)

Link naar reactie
Gelukkig nog goed vanaf gekomen.

Houd je nekklachten scherp in de gaten. Bij blijvende klachten of wiplash denk dan wel aan de letselschade e.d.

Sterkte verder.

Altijd naar een huisarts gaan met nekklachten. Mocht je er last van blijven houden wordt het verzekering matig een heel lastig verhaal. Succes en sterkte ;)
Link naar reactie

Allereerst: beterschap. Hopelijk houden jullie er (lichamelijk dan) niets blijvends aan over!

In mijn geval was de snelheid nog redelijk beperkt. Maar toch al zo'n klap! Wat een krachten komen er dan vrij. Dat zet me toch wel aan het denken als ik straks weer eens met de Z aan het knallen ga...

Rambo mode on :) Ik ben er nog steeds een voorstander van dat iedereen bij z'n rijopleiding tenminste éénmaal met een (sloop-)auto een botsing meemaakt. Hoeft niet zo hard hoor, zeg 40 km/uur tegen een betonnen muur....

Dat brengt je wel respect bij voor snelheid.

Want wij rijden allemaal vlotjes die 120 per uur (sommigen wel eens meer :)). En op een tweebaansweg met 80 km/uur in tegengestelde richting, is toch alweer 160 km/uur als je elkaar raakt...

;) En 160 km/uur is maar vier keer zo snel als die 40 van dat betonblok, maar wel ZESTIEN keer zoveel energie volgens E=1/2 mV2! Absorberen maar, die klap.

Rambo mode off :wave:

(Rommel, stommel, uggepuf, waar heb ik m'n flame-suit gelaten...)

Link naar reactie
Daar ga ik wel van uit. Voelt nu alleen maar stijf aan. Alsof ik flink gesport heb
Allereerst gefeliciteerd dat je het er heel vanaf hebt gebracht.

Maar ik wil je even één tip geven: Hou alles bij wat je voelt vanaf de klap; gewoon een word-documentje waarin je je mening kwijt kan plus de bezoeken aan doc/fysio, pijnstillers, gemiste werkdagen etc.etc.

Je hebt nl. altijd recht op letselschade wat het volgende inhoudt: de daadwerkelijke schade (een snipperdag vanwege het ongemak wordt betaald door de tegenpartij) t/m de indirecte schade (een beetje last is minimaal € 200).

Link naar reactie

Goed dat de fysieke schade bij alle betrokkenen meevalt. Verder kan ik er alleen maar van zeggen dat een gepimpte Megane of wat het dan ook is niet verdient om zich op 's-Herenwegen te vertonen. Het zijn al wanstaltige producten en met dikke uitlaten etc. is het helemaal verschrikkelijk. Afvoeren dus :party::kisstogether:

Link naar reactie

@ ZZZ-Woudsend.. Balen van je de auto.. Maar nog meer van jezelf..!

Ik werd via iemand naar dit topic gelinkt (ik rij zelf een andere auto zodoende)..

Ik wil wel even een kleine rectificatie geven.. Ik heb namelijk de Megane een 2 jaar terug zo gebouwd met CUP verbredingsschermen en alle andere polyester dingen eraan.. En heb hem in dezelfde staat zoals hij daar staat aan hem verkocht.. Dus helaas voor jou heeft hij je een leugentje voorgehouden..

Buiten dat is het niet een beste piloot.. Ikzelf heb nooit iets met de auto gehad echter dit is na de verkoop nu al de 2e keer dat er een ongeval met de auto is.. De vorige keer lag hij op de rotonde van Joure half in een kanaal..

Zie hier 2 foto's die destijds in de krant stonden..

coupetewaterwg0.png

coupetewater2ey6.png

Zo zag hij er uit in z'n tijd bij mij..

jochemmeganeblauwschroepi4.jpg

Dit gewoon ter info.. Verder hoop ik dat je zelf er lichamelijk niets aan over houdt..!

Link naar reactie

Hallo RS50Jochem. Thanks voor je bericht. Wat een scherpte! Mijn eerste reactie overigens bij het lezen van dit bericht: :kisstogether:

De berijder van de Megane riep overigens al zo iets dat ie niks dan ellende met deze wagen heeft gehad. Nu begrijp ik het! Ongelooflijk zeg!

Tot slot: Het is dan wel niet mijn smaak maar complimenten voor de wijze waarop je de Megane hebt verbouwt :newblush: Daar heb ik zeker bewondering voor.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in