Ga naar inhoud

Nieuwe vraag voor Z4

Aanbevolen berichten

Nu is de keus voor mij wel gevormd richting een Z4 3.0

Altijd in een handgeschakelde auto gereden (ook mijn Z3). Maar nu zie ik een hele mooie Z4 3.0 staan met een automaat met SMG. Tja geen ervaring mee. Dus maar weer even wat meningen peilen....

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

de eerste SMG's zijn onbetrouwbaar gebleken. Na de zgn. "blue dot" softwareupdate waren de elektronische problemen al opgelost, maar de mechanische bleven.

Een vriend van me heeft na 2 nieuwe SMG bakken en 3x ECU vervangen zijn zzzz verkocht... toen gaf de drukpomp die de SMG onder druk houdt problemen.

En ik kan me voorstellen dat het niet leuk moet zijn dat iedereen naar je kijkt als de drukpomp activeert wanneer je de bestuurdersdeur opent...

Ik kan me voorstellen dat dit kinderziekten van het systeem waren. Als ik me goed herinner hebben ze vanaf 09/2003 ook de koppelingsplaten vergroot omdat de SMG in berggebied de koppeling wel heel erg liet slippen.

Had pvr op zijn vorige zzzz ook geen SMG?

Gemiste kans van BMW dat ze nooit een SMG II systeem zoals op de M3 hebben uitgebracht op de Z4.

Het moet ook een reden hebben waarom BMW na 3 jaar gestopt is met de SMG in de Z4 aan te bieden...

IMHO allemaal he.

Link naar reactie

Het is bij Audi niet veel anders. Ook hier waren de eerste tiptronic's/automaten van een bedroefende kwaliteit. Ik zal voor een schakel gaan hoort ook een beetje in zo'n auto :newblush:

Ik vond het tiptronic systeem in de boxster in het begin geweldig, maar na verloop van tijd ( 2 weken :schater: ) begint het saai te worden. Alhoewel voor dagelijks gebruik niets boven een automaat gaat :wub:

Link naar reactie

Nee - ik had a hand bak in mijn 3.0. Ik had wel een proefrit gemaakt in de SMG voordat ik mijn eerste Z4 bestelde, maar vond het rijden niet plezierig ermee. Het was een duur extra, en het rij plezier werd er minder door - dus was blij dat ik het niet gedaan had.

Link naar reactie
Nee - ik had a hand bak in mijn 3.0. Ik had wel een proefrit gemaakt in de SMG voordat ik mijn eerste Z4 bestelde, maar vond het rijden niet plezierig ermee. Het was een duur extra, en het rij plezier werd er minder door - dus was blij dat ik het niet gedaan had.

mmm, ik herinner me wel dat ik dacht dat je remlichten stuk waren de eerste keer dat ik je ontmoette in Harz... :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in