Ga naar inhoud

beperken van BPM bij douane bij invoer: hoe ?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je dan het S model opgegeven of heb je 1 optie genomen namelijk het S-pakket en dan het prijsverschil tussen de standaard en de S model genomen?
Ik heb het S model genomen was ik goedkoper uit dan alle accesoires los vernoemen B) . En het scheelde een hoop werk :huh:
Link naar reactie

Ik ben ook uitgegaan van de S en heb een en ander weggelaten.

Het ligt echt aan de vestiging waar je gaat keuren hoe er naar de auto wordt gekeken het is echt overal anders en eigenlijk kan niemand hier vertellen wat verstandig is te doen.

Moet je nog lang wachten eer hij een jaar ouder wordt?

Mijn Z is van april 2003 en is gekeurd april 2007 en ik heb 5300 EUR betaald, ik vind dat je best veel moet afdragen maar het is ook duurder geworden toch?

André

Link naar reactie

De mijne is van maart 2004, dus hij is net jarig geweest. De volgende stap is pas over 4 maanden... dus daar gaan we niet op wachten. Maar als ik de S versie invoer als prijs, kom ik nu ook op 5300. Iets weglaten is denk ik geen optie, met zo'n lange optielijst. Maar de S komt er in te staan voor 37k netto prijs t.o.v. 40k netto prijs als je uitgaat van de lijst van BMW. Dan kom je bij een korting van 63% ook op 5300 Eur.

Wie kan het nog lager maken?

Link naar reactie
De mijne is van maart 2004, dus hij is net jarig geweest. De volgende stap is pas over 4 maanden... dus daar gaan we niet op wachten. Maar als ik de S versie invoer als prijs, kom ik nu ook op 5300. Iets weglaten is denk ik geen optie, met zo'n lange optielijst. Maar de S komt er in te staan voor 37k netto prijs t.o.v. 40k netto prijs als je uitgaat van de lijst van BMW. Dan kom je bij een korting van 63% ook op 5300 Eur.

Wie kan het nog lager maken?

BPM is per maand.

elke maand gaat er in jou geval ik dacht 0.5% BPM er af.

Ik heb mijn auto gewoon als (vorige week ingevoerd) luxe versie ingevoerd.

3.0 Sportline ze hebben daar de prijs 54.500 van genomen en hierover BPM bepaald.

Extra's als metalic lak en koplampsproeiers ze hebben er nog niet eens naar gekeken.

Ik moest in mijn geval 3960 BPM afdragen.

En ik kreeg een compliment dat ik alles netjes had ingevuld.

Maar je moet toch afrekenen wat de belastingdienst uitrekend.

Als je wat wil weten geef maar een PM.

Link naar reactie
De mijne is van maart 2004, dus hij is net jarig geweest. De volgende stap is pas over 4 maanden... dus daar gaan we niet op wachten. Maar als ik de S versie invoer als prijs, kom ik nu ook op 5300. Iets weglaten is denk ik geen optie, met zo'n lange optielijst. Maar de S komt er in te staan voor 37k netto prijs t.o.v. 40k netto prijs als je uitgaat van de lijst van BMW. Dan kom je bij een korting van 63% ook op 5300 Eur.

Wie kan het nog lager maken?

Die van mij is van maart 2003 ik heb 4650 euro betaald. Dus die 5300 is een "normaal"bedrag gewoon even doorheen bijten en betalen :rolleyes:
Link naar reactie
Wie kan het nog lager maken?

niet kopen? :rolleyes:

Lijkt me haast net zoiets als je druk maken over de prijs van een liter Super 98. Gewoon aftikken :) it comes with the territory. Als je je een dergelijke prachtauto kan veroorloven, lijken die paar knaken me nou niet echt een probleem. Verder, dit soort topics zijn toegankelijk voor gasten zonder login dus ik zou de RDW keuringsfratsen die zich richting belastingontduiking bewegen, maar niet teveel aan de grote klok hangen. Je weet niet wie er meeleest.

Link naar reactie
niet kopen? :rolleyes:

Lijkt me haast net zoiets als je druk maken over de prijs van een liter Super 98. It comes with the territory. Als je je een dergelijke prachtauto kan veroorloven, lijken die paar knaken me nou niet echt een probleem. Gewoon aftikken :) . Verder, dit soort topics zijn toegankelijk voor gasten zonder login dus ik zou de RDW keuringsfratsen die zich richting belastingontduiking bewegen, maar niet teveel aan de grote klok hangen. Je weet niet wie er meeleest.

Heb je gelijk in. Maar te veel betalen is nooit leuk.

Link naar reactie

Het enigste wat je zou kunnen doen denk ik, is gewone uitvoering invullen (je hebt overigens geen memoryseats dus is het vermoedelijk ook geen s uitvoering.

Hier en daar nog een optie erbij zetten ook 1 tje die iets duurder is alles goed invullen en netjes alles meenemen en zielig doen van ik heb alles zo goed mogelijk ingevuld en dan naar de douane wanneer het erg druk is.

Dan heb je kans dat ze niet kijken en denken het is druk dit ziet er netjes uit ik neem het over.

Maar goed we hebben het hier misschien over 500 piek op een auto van ....vul maar in.

Suc6 die 500 ben je allang vergeten wanneer je daar het terrein afrijdt.

Ps let wel op dat je een COC brief hebt om teleurstellingen te voorkomen van opnieuw wegen etc..

André

Link naar reactie

Over het gewicht is er ook nog wel een 'issue'

BMW geeft 1275 Kg aan en het CVO 1365 Kg

Die laatste is natuurlijk omdat er 18" wielen opliggen en zo. Maar het scheelt wel een gewichtsklasse voor de mrb. En dat is 20 eur in de maand meer. Dus die CVO is niet alles maar ja als ze gaan wegen zal het daar ook wel op uitkomen.

Link naar reactie
Over het gewicht is er ook nog wel een 'issue'

BMW geeft 1275 Kg aan en het CVO 1365 Kg

Die laatste is natuurlijk omdat er 18" wielen opliggen en zo. Maar het scheelt wel een gewichtsklasse voor de mrb. En dat is 20 eur in de maand meer. Dus die CVO is niet alles maar ja als ze gaan wegen zal het daar ook wel op uitkomen.

Ja kijk maar bij mij in de mijn members... je kunt hem het beste meenemen en nog niet geven alleen als ze erom vragen en ze willen gaan wegen geef je hem af.

Ik betaal iedere maand in ieder geval teveel omdat ik hem er niet bij had.

André

Link naar reactie
Over het gewicht is er ook nog wel een 'issue'

BMW geeft 1275 Kg aan en het CVO 1365 Kg

Die laatste is natuurlijk omdat er 18" wielen opliggen en zo. Maar het scheelt wel een gewichtsklasse voor de mrb. En dat is 20 eur in de maand meer. Dus die CVO is niet alles maar ja als ze gaan wegen zal het daar ook wel op uitkomen.

In het Cvo staan meerdere gewichten, de laagste is geldend voor de wegenbelasting.

Ik zorg altijd dat ik er een Cvo bij heb, er is dan geen discussie mogelijk en al moet je opnieuw wegen dan ben je de L*L :thumbup:

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Even een vraagje wat bij me opkomt, ik ben niet van plan iets eruit te gaan slopen.

Maar stel dat de auto ooit is afgeleverd met dure hifi. Dat kan er toch tussen aflevering en heden ooit uitgejat zijn?

En velgen, stel dat je 18" hebt en die zijn inmiddels vervangen voor goedkoper. Of staalvelgen omdat de velgen gestolen zijn.

Ik zou 18" niet opgeven, het zijn de standaard velgen niet en ik vind het waardevermindering tegenover de originele fabrieksvelgen. Of ze daar intrappen, geen idee. Misschien dat ik maar een rokje aantrek als ik ga :smart:

Link naar reactie

Ik heb inmiddels de BPM ingevuld. Ga alles opgeven, zelfs de verbandtrommel. Hou het mezelf lekker makkelijk, heb ergens weinig zin in extra gestres.

En heb nog nooit de belasting geflest dus laten we het maar zo houden, ben daar toch te schijterig voor :thumbup:

Doe de optielijst van BMW er nog bij, hoop dat ik dan beetje snel weg ben in Venlo.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.