Ga naar inhoud

2e cabrio er bij


Aanbevolen berichten

ik ben is aan het rond kijken voor een 2ecabrio.

het vrouwtje rijd de zzzzz.

ik zit te denken aan een honda s2000

vanaf bj2003.

schijnt een zeer goede auto te zijn.

en je ziet ze niet veel

2liter

240pk v-tec

iemand ervaring met dit type?

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen ervaring, ik weet wel dat degene die mijn Boxster heeft gekocht daarvoor een S2000 had. Zijn "vrouwtje" kon er niet mee overweg en stond om de haveklap achterstevoren. Verder schijnt het een erge kale auto te zijn. Voor de rest betrouwbaar ;)

Link naar reactie

Ik heb één keer met zo'n ding meegereden.

De acceleratie: dat komt inderdaad in één keer los bij ca. 4500rpm ... maar dan gaat het goed ook!!!

Het geluid: bizar, kijk je wel eens motorracen??!

Het interieur: doet zeer aan je ogen!

Link naar reactie

Bijzonder leuke auto de Honda. Heeft echter in het lage toeren gebied weinig vermogen, om die 240 pk-tjes los te krijgen zal je vaak hoog in de toeren moetn kruipen, verder is de koppel niet echt indrukwekkend, maar dat kun je ook niet verwachten van een 2 liter.

Door het (relatieve) lage vermogen in de lage toeren een ideale auto om aan je vrouw te geven (ik zal hier voor wel door de dames afgeschoten worden ;) ), maar aangezien zij in de regel de toeren lager houden dan wij mannen zal de auto aanmerkelijk minder verbruiken.

Het interieur is zoals bovengenoemd zeer ...... bijzonder...., maar ja........... de Z3 heeft ook niet een van de meest opwindende interieur designs.

Link naar reactie

ik vind de binnenkant wel mooi.

ik denk dat hij wel zuinig rijd.

als je maar onder de 4500 blijft.

zou toch niet misstaan naast de zzzzzzzzz

hij schijnt in de regen wel is zijn kont te laten uitbreken.

maar dat doen veel cabrio,s.

toch?

Link naar reactie

Ligt eraan waar je van houdt, wil je onderin veel koppel en een smeuig toerenverloop dan niet doen is een 2.8 of 3.0 beemer veel meer op zijn plaats. De Honda is idd meer een aan/uit auto waarbij het vermogen en koppel er pas heel laat en vrij kort inkomt.

Maakt dat niet uit dan is Honda natuurlijk een van de betrouwbaarste jappen en een mooie en aparte auto zowel van binnen als van buiten ;)

Link naar reactie

Ik heb vroeger Mazda RX8 gereden die qua toeren (10K rpm) en weining koppel beneden de 5K rpm veel overeenkomsten heeft met de Honda S2000.

Alhoewel het echt kicken is om boven de 6K rpm nog eens aan een tweede gas response te beginnen vond mijn vrouw het maar helemaal niks. De Mazda en Honda zijn zogenaamde screamers en niet iedereen vind dat een mooi geluid (herrie volgens mijn vrouw) daarnaast slaat de motor af als je te weinig gas geeft bij het weg rijden (wegens het geringe koppel moet je meer gas geven als bij een normale auto) wat bij de wankelmotor van de Mazda regelmatig een verzopen motor opleverde die je zonder kennis van zaken niet meer gestart krijgt (ipv van zonder gas blijven doorstarten moet je juist het gaspedaal vol in blijven houden).

Nadat mijn vrouw een paar keer zo stil was blijven staan heeft ze nooit meer een KM in de Mazda gereden terwijl ze nu regelmatig de ZZZ even leent.

Ik vind de Mazda en Honda meer geschikt voor trackdays dan voor dagelijks gebruik. Heb je er al aan gedacht een tweede ZZZ te kopen?

Link naar reactie
Ik heb vroeger Mazda RX8 gereden die qua toeren (10K rpm) en weining koppel beneden de 5K rpm veel overeenkomsten heeft met de Honda S2000.

Alhoewel het echt kicken is om boven de 6K rpm nog eens aan een tweede gas response te beginnen vond mijn vrouw het maar helemaal niks. De Mazda en Honda zijn zogenaamde screamers en niet iedereen vind dat een mooi geluid (herrie volgens mijn vrouw) daarnaast slaat de motor af als je te weinig gas geeft bij het weg rijden (wegens het geringe koppel moet je meer gas geven als bij een normale auto) wat bij de wankelmotor van de Mazda regelmatig een verzopen motor opleverde die je zonder kennis van zaken niet meer gestart krijgt (ipv van zonder gas blijven doorstarten moet je juist het gaspedaal vol in blijven houden).

Nadat mijn vrouw een paar keer zo stil was blijven staan heeft ze nooit meer een KM in de Mazda gereden terwijl ze nu regelmatig de ZZZ even leent.

Ik vind de Mazda en Honda meer geschikt voor trackdays dan voor dagelijks gebruik. Heb je er al aan gedacht een tweede ZZZ te kopen?

hmm een z4

of een Pontiac Solstice

is echt waanzinnig.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik ben ook serieus geinteresseerd geweest in de S2000, juist vanwege het ''betrouwbaarheidsimago'' en de hoge kosten die ik met m'n BMW heb gehad.

Ben lid van vele auto-forums [zo is de sfeer op het maserati forum weer heel anders dan op het usa of mopar forum] en heb me toen ook aangemeldt bij het S2000 forum en ben zelfs mee wezen toeren op de posbank, wat blijkt:

-de techniek is zo gecompliceerd dat de gewone Honda-dealer er eigenlijk geen raad mee weet, je moet dus een specialist zoeken

-itt het imago van japanners zijn er wel degelijk problemen met de S2000 en zo om en nabij de 100dkm liggen er dure reparaties in het verschiet.

-daarbij komt nog het ''eerst warmrijden en tot die tijd geen vermogen'' verhaal wat mij deed besluiten maar weer geld in de ZZZ te steken omdat dat ondanks alle auto's waar ik in [proef]rij toch nog steeds dé auto voor mij is; elke keer als ik instap na in een andere [dure] auto gereden te hebben is het alsof ik in een warm bad stap: het is voor mij de perfecte auto en daarom gaat 'ie ook niet weg ondanks het imago van BMW en de personen die er in rijden [mijzelf incluis ;) ].

Link naar reactie

Toevallig heb ik afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een S2000. In het begin moet je even wennen aan het 4cil. geluid todat............totdat je de magische grens van 6000rpm bereikt...dan gaat het 4 cil gepruttel over in een gehuil dat doorgaat tot zo'n 9000 toeren......in 1 woord WAAANZINNIG !!!!!! Nog het best te vergelijken met een motorfiets...lang geleden dat een auto zo'n kick gaf !

Ook de lederen Reccaro stoelen zitten als gegoten en de wagen stuurt werkelijk waar als een kart.

Ik ben in ieder geval laaiend enthousiast over de S2000 ;)

Zo klinkt ie....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.