Ga naar inhoud

Banden Z3


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik heb al even rondgezocht hier en e.e.a. gelezen over de beste bandenkeuze, maar toch blijven er een paar vragen hangen:

Ik heb nu 225/45/17 en 245/40/17. Kan ik evt. breder op resp. 7,5J en 8,5J? Zo ja, wat is het maximum?

Momenteel liggen er vóór Michelin's PS2 onder en achter Uniroyal's, maar ik zit te denken aan Conti's deze keer. Heb er goede recenties over gelezen hier en daar, alleen kwam ik hier een opmerking tegen van Ruud meen ik, om de spanning op 2 bar te zetten. Hoeveel effect heeft dit op evt. slijtage en hoe zit het met de slijtage van de Conti's? De slijtage van de Michelin's is echt geweldig laag.

Gr. Rob

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Rob,

Achter kun je zowiezo naar 255 gaan. (heeft mijn broertje, zonder vermindering van rijgedrag)

Voor zal het ook wel breder kunnen, maar i.v.m. de spoorgevoeligheid zou ik dit bij 225 laten (het is niet voor niets af-fabriek zo geleverd).

Overigens ben ik erg tevreden met mijn Dunlop Sportmaxx banden, voorheen ook Michelin PS2's ... maar ben over Dunlop meer te spreken.

Link naar reactie
  • Administrator
Rob,

Achter kun je zowiezo naar 255 gaan. (heeft mijn broertje, zonder vermindering van rijgedrag)

Voor zal het ook wel breder kunnen, maar i.v.m. de spoorgevoeligheid zou ik dit bij 225 laten (het is niet voor niets af-fabriek zo geleverd).

Overigens ben ik erg tevreden met mijn Dunlop Sportmaxx banden, voorheen ook Michelin PS2's ... maar ben over Dunlop meer te spreken.

Dank voor je snelle reactie Martin.

En dat kan ook zonder spoorverbreders?

Mijn Winterbanden zijn ook van Dunlop, maar die kreeg ik er destijds al op de Z-stars gemonteerd bij, dus had niets te kiezen :thumbup:

Link naar reactie

Rob,

Die 255ers passen er zo op, zonder spoorverbreding.

(ik heb het over een 6cyl dus widebody, kan geen gegevens over jouw Z3 vinden)

Link naar reactie
  • Administrator
Rob,

Die 255ers passen er zo op, zonder spoorverbreding.

(ik heb het over een 6cyl dus widebody, kan geen gegevens over jouw Z3 vinden)

Widebody :thumbup:

Link naar reactie
Wellicht niet bij je bekend, de facelift 4 cylinders zijn ook "wide body"

Ik wist niet dat hij een facelift had...

Link naar reactie
Rob,

Achter kun je zowiezo naar 255 gaan. (heeft mijn broertje, zonder vermindering van rijgedrag)

Voor zal het ook wel breder kunnen, maar i.v.m. de spoorgevoeligheid zou ik dit bij 225 laten (het is niet voor niets af-fabriek zo geleverd).

Overigens ben ik erg tevreden met mijn Dunlop Sportmaxx banden, voorheen ook Michelin PS2's ... maar ben over Dunlop meer te spreken.

Idem hier. Ook 225 vooraan ivm stuurgedrag, achteraan 255. IMHO mag daar zelfs een spoorverbreder bij...

Ook Dunlop Sportmaxx gemonteerd, prima band (beter dan de Goodyears F1 voorheen)

Link naar reactie
Overigens ben ik erg tevreden met mijn Dunlop Sportmaxx banden, voorheen ook Michelin PS2's ... maar ben over Dunlop meer te spreken.

Martin, kun je aangeven op welk vlak je de Dunlops beter vindt tov de Michelins?

Mijn Passat staat 's zomers op de Continental Sportcontact's die erop zaten toen ik 'm kocht. Dat vind ik persoonlijk geen fijne band (piept heel gauw, terwijl er nog niks aan de hand is (volgens ESP dan) en is duidelijk hoorbaar).

Ik heb zelf altijd voor Michelin gekozen (heb ook Pilot Sport rondom op de Z3 en Pilot Exalto's op Simone's Fabia) en wilde de Conti's vervangen door Michelin Pilot Sports. Maar als de Dunlop Sportmaxx ook te overwegen is??

Link naar reactie
Ik wist niet dat hij een facelift had...

Als je goed leest zeg ik dat ook niet.

Overigens de Sport Maxx is idd een zeer goede band, op mijn oude 2.8 heb ik deze gemonteerd gehad in 235/18 en 255/18 heel tevreden over geweest.

Nu heb ik op de ///M 235/18 3n 285/18 van Falken, waar ik wederom heel happy mee ben, zeker gezien de prijs. :thumbup:

Link naar reactie
Martin, kun je aangeven op welk vlak je de Dunlops beter vindt tov de Michelins?

Mijn Passat staat 's zomers op de Continental Sportcontact's die erop zaten toen ik 'm kocht. Dat vind ik persoonlijk geen fijne band (piept heel gauw, terwijl er nog niks aan de hand is (volgens ESP dan) en is duidelijk hoorbaar).

Ik heb zelf altijd voor Michelin gekozen (heb ook Pilot Sport rondom op de Z3 en Pilot Exalto's op Simone's Fabia) en wilde de Conti's vervangen door Michelin Pilot Sports. Maar als de Dunlop Sportmaxx ook te overwegen is??

Grip, rolgeluid maar vooral grip bij regen!!!

Volgens mij is de slijtage van de band iets hoger dan de Michelins, maar dat heb ik over voor meer veiligheid en minder afrolgeluid.

Link naar reactie

Het is bij mij ook tijd voor nieuwe bandjes. Twee jaar op Michelin Pilot Sport rubber rond gereden, en niks anders dan lof. Twijfel nu nog tussen de Michelin PS2, en de Falken 452.

Heeft 255 nog negatieve invloeden op rolomtrek of wegligging?

Owja, looks is ook belangrijk, en ik vind de dunlops nu niet echt aantrekkelijk. PS2 hebben ook een mooie doffe zijwang. :thumbup:

Link naar reactie
Het is bij mij ook tijd voor nieuwe bandjes. Twee jaar op Michelin Pilot Sport rubber rond gereden, en niks anders dan lof. Twijfel nu nog tussen de Michelin PS2, en de Falken 452.

Heeft 255 nog negatieve invloeden op rolomtrek of wegligging?

Owja, looks is ook belangrijk, en ik vind de dunlops nu niet echt aantrekkelijk. PS2 hebben ook een mooie doffe zijwang. ;)

de falken heeft goede reviews.

is in america 1 van de topmerken.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Rij nu op Michelin pilot sport :smart: rondom: zeer tevreden! Als op rails.

Kreeg de zzz met voor Chinese Wanli ;) banden voor. Waardeloze band. Gevaarlijk, geen enkele grip!

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb er nu al weer enige tijd Conti's onderliggen, maar ik weet nu al dat de volgende set weer Michelin's worden. De Conti's maken veel te veel lawaai tijdens het rijden, om over het comfort maar niet te spreken... Last van spoorvorming is overigens wel minimaal en de grip is fantastisch. Maar de Michelin's blijven toch de beste optie IMHO.

Link naar reactie
Martin, kun je aangeven op welk vlak je de Dunlops beter vindt tov de Michelins?

Mijn Passat staat 's zomers op de Continental Sportcontact's die erop zaten toen ik 'm kocht. Dat vind ik persoonlijk geen fijne band (piept heel gauw, terwijl er nog niks aan de hand is (volgens ESP dan) en is duidelijk hoorbaar).

Ik heb zelf altijd voor Michelin gekozen (heb ook Pilot Sport rondom op de Z3 en Pilot Exalto's op Simone's Fabia) en wilde de Conti's vervangen door Michelin Pilot Sports. Maar als de Dunlop Sportmaxx ook te overwegen is??

Ruud

Ik heb de dunlops met het V profiel onder mijn 5 touring gehad

Hele fijne band > stil , veel grip , heel veel direct stuur contact.

Ik heb deze nu vervangen door Pirelli P zero

maar het is net of de P zero gladder is en wegglijd in de bochten (gevoel van speling in het stuur)

Kortom wat indirecter stuurgedrag.

Ik heb Michelin sport op de Z3 >> voelt ook gladder aan.

Mijn voorkeur >> de Dunlop

Link naar reactie

En wat zou een juiste keuze zijn voor een alle seizoenenband? Ik doe nooit aan zomer/winterbanden eigenlijk. Rij maar 1 tot 2 per week met de auto.

Dan lijkt het me wel een beetje gedoe om steeds te wisselen.

Weet niet wat er nu op zit en welke maat, is dat te zien op deze foto?

Neem aan dat voorband dan minder moeilijk te raden is. Ben geen expert maar vrees dat er nieuwe banden onder moeten als dit onze Z wordt.

En wil dat direct in Duitsland doen vrijdag.

Edit: Geloof dat er op staat: 232 39/R18 Bridgestone Potenza. Vreemde maat toch?

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Weet niet wat jouw ervaring is met bridgestone banden maar hier zitten er nu bridgestone turanza's onder en moet zeggen ze sturen lekker maar slijten ook behoorlijk hard.

Ook schijnen ze vrij bekent te staan om het krijgen van platte kanten bij langer stilstaan of dit ook geldt voor de potenza serie weet ik niet, alhoewel me dit niet geheel onwaarschijnlijk lijkt.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator
Even een kickje:

Wat raden jullie aan? Achter komen 2 nieuwe bandjes, Potenza of Pzero doen of toch iets anders?

In iedergeval geen Continental's meer.

Ik ben inmiddels volledig overgestapt op Uniroyals Rainsport (I) rondom. Fijne band en supergrip, met name in de regen. 1 nadeel: ze moeten rondom liggen. Ga je er vóór wat anders onder gooien, dan is het doffe ellende (weet niet of het dan de voorbanden of de achterbanden zijn die de ellende veroorzaken).

Michelin's zijn ook goed, alleen bijna 2x zo duur als de Uniroyals en die prijs voel ik er niet aan af met rijden...

Link naar reactie

Dunlop Sportmaxx wellicht. Een vriend van mij heeft trouwens een bandenbedrijf en kan zeer goedkoop banden leveren. Als je het merk en maat doorgeeft kan ik altijd een prijsje opvragen. Succes!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.