Ga naar inhoud

Brits voetbal!

bling

Aanbevolen berichten

In 1981 heb ik mijn 1e wedstrijd gezien in Engeland; hier was ik als 8-jarige aanwezig bij Forest wat toen nog een Europese topploeg was.

Mijn liefde voor Engels voetbal was geboren maar ik kon er verder weinig mee voor ruim 20 jaar want hoe moest je toch in godsnaam daar naar toe en met wie?

Een 4 jaar terug kwam ik via internet in contact met jongens/mannen die dezelfde passie hadden en waarvan een aantal ook regelmatig richting het eiland gingen.

Doordat ik vrij lui ben en ook nog eens de pest heb aan het OV kwam ik met het idee om gewoon lekker met de eigen auto te gaan en zodoende ook voor bijna hetzelfde geld veel meer ontspanning te krijgen.

Mijn 1e wedstrijd hiermee was gelijk een superkraker – op het 4e niveau – namelijk Swansea – Bristol. Burenruzie, Engeland – Wales, supersfeer etc. etc. Sindsdien bezoek ik wedstrijden op alle prof-niveaus van Arsenal tot Yeovil.

Afgelopen weekend was weer een klein hoogtepuntje want als forumgroepje hadden we Workington omarmd en we waren daar Matchsponsor wat o.a. betekende dat we gratis konden pilsen, de man of the match mochten kiezen en we een rondje stadion kregen.

De laatste jaren heb ik inmiddels een stuk of 50 stadions bezocht en heb ik van de meeste bezoeken aan het eiland een verslag beschikbaar.

Ik weet dat dit niets te maken heeft met het Z3-forum maar laat maar eens weten of er interesse is om dit soort verhalen hier in de Praatgroep te lezen.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat een bijzondere hobby Shayman. Ook grappig dat er kennelijk "man zoekt man" rubrieken op internet zijn waar je gelijkgestemde zielen tegenkomt. Ik ben zelf eenmaal bij een "Engelse wedstrijd" geweest en dat was de afscheidswedstrijd van Dennis Bergkamp in het nieuwe Emirates Stadium van Arsenal. Een hele belevenis (vooral het zuipen in Soho) maar natuurlijk niet echt een Engelse match. Wat is er eigenlijk in jouw beleving zo bijzonder aan dit soort wedstrijden, het voetbal, de sfeer? Van mij mag je je verhalen hier posten :blink: . Over de ZZZ(Z) zijn we wel een beetje uitgepraat toch? :kisstogether: We gaan het hier alleen nog maar hebben over voetbal en vrouwen. :blink:

Link naar reactie

Shayman,

Prachtig om te lezen dat je je andere passie kan delen met je ZZZ.

Helaas zegt voetbal mij niets dus aan mij zijn je verslagen niet besteed maar leuk om te lezen wat iemand bezighoudt. :kisstogether:

Link naar reactie

Jouw entousiasme over engels voetbal was me bekend. Ik denk dat engels voetbal vele malen leuker geworden is dan het nederlandse voetbal.

Ik was vroeger wel enthousiast over voetbal maar dat is sterk tanende.

Sinds de commerciele tv zich er mee is gaan bemoeien, kijk eigenlijk nooit meer.

Erger me bijzonder sterk aan de maatschappelijk positie die deze sport(bobo's) zich aanmeten.

Politie is gek, burgemeesters zijn gek etc. want een wedstrijd wordt verzet vanwege de openbare orde: competitievervalsing. TV avond weer gevuld met presentatoren en Bobo's die schande spreken. Ooooh help de wereld vergaat.

Of bedrijven die hun personeel miljoenen per jaar als loon aanbieden, vervolgens de exploitatie niet sluitend krijgen en vervolgens weer deze miljoenen gaan vragen aan gemeentes die gewoon weer schuiven.

Dat moet ik eens met mijn bedrijf doen. Ze sturen je gelijk naar het UVW en vragen aan mij of ik wel helemaal goed bij mijn hoofd ben.

We vinden toch allemaal dat je beter een paar miljoen aan een speler van een voetbalclub kan geven dan aan het onderwijs of de zorg. Dan komt ons geld in ieder geval op een maatschappelijk verantwoorde plaats terecht.

Zo deze frustratie is er weer uit op de vroege ochtend.

Laat dit vooral niet je humeur en je passie voor het engelse voetbal verstoren want volgens mij spelen ze daar veel leuker en hebben ze hun huishouding daar beter op orde.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Aangezien er niet veel animo lijkt te zijn zal ik er verder geen energie in steken om de uitgebreide verhalen accessible te maken maar toch even een korte toelichting. Aangezien ik vrij fanatiek voetbal volg op diverse niveaus en dus ook op voetbalfora actief was werd ik gevraagd voor een gesloten forum waar groundhoppers zich bewegen.

Groundhoppers willen graag zo veel mogelijk stadions zien all over the planet; oa in Duitsland en Engeland zijn ze hier heel fanatiek in. Zelf ben ik al 20 jaar een bijzonder fanatieke PSV-er maar daar valt weinig meer te halen aangezien we elk seizoen kampioen worden en met Engeland heb ik een leuke uitlaatklep aangezien ik eerst als speler en later als fan al een 50-60 stadions in Nederland had gezien.

Door een Nederlander die de 92 (alle profclubs in Engeland) had gedaan kwam ik ook in aanraking met Halifax; de bijnaam van de club is de Shaymen (vanwege de plek waar ze spelen) en dat verklaart ook mijn nickname hier.

Sinds een aantal jaar volg ik ze vrij fanatiek met als voorlopig hoogtepunt de (verloren) play-off-finale tegen Hereford; we praten dan over 5e niveau waarbij wel 16.000 fanatieke gekken een stadion bevolkten.

Door dit gekloot in de marge met de bijbehorende charme ben ik inmiddels zover dat ik twijfel tussen een seizoenskaart voor komend seizoen of het volgen van de uitwedstrijden om weer een aantal bakken af te kunnen vinken.

schreef (S)toploss:
Wat een bijzondere hobby Shayman. Ook grappig dat er kennelijk "man zoekt man" rubrieken op internet zijn waar je gelijkgestemde zielen tegenkomt.

PS: Het zuipen voor de wedstrijd is uiteraard een groot onderdeel van het voetbal op het eiland; 10 minuten voor ko is een stadion leeg en zit iedereen nog lekker in de kroeg en dat is een absoluut pluspunt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in