Ga naar inhoud

Aanschaf Z3 - met of zonder airco?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Yep, een airco zou ik ook op mijn "must have" optie-lijstje hebben.

Ik ben geen cabrio/roadster fan/liefhebber, maar ooit een keer op een snikhete dag in een 3-serie cabrio (met donkerblauwe stoffen kap) onderweg geweest (lijkt op wat Saskia hierboven beschrijft). Dan is de kap al dicht en nog steeds snikheet (deed me denken aan vroeger op de camping in Frankrijk 's morgens uit je tent gebrand worden). Toen waren we wel blij met airco!

Even gekeken op Autotrader, maar als ik daar "Z3, airco, <10.000EUR" invul, kom ik de door jou gevonden Z3 ook tegen. Er staat er ook een 1.9, met leer en airco, voor 10.000.

Tot slot: als je geen haast hebt, houd het rustig in de gaten. Ga vooral een paar keer kijken naar wat wagens, maak een proefrit en check van tevoren alle items in de Forum FAQ!

Succes!

Link naar reactie
Auto's koop je altijd met zo veel mogelijk optie's, dan kom je er ooit nog eens vanaf ..............

Behalve als je ze nieuw koop en je 45,2% BPM erover mag betalen, en je er vervolgens ook nog eens voor wordt aangeslagen in de bijtelling!!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hallo Wayne,

Ik zag dat je in een straal van 40 km zocht. Zoek liever landelijk, dan zie je bijvoorbeeld ook:

Z3 1.9

Moet je wel naar omgeving Arnhem...

Verder is er best een hoop aanbod rond 10.000 euro.

Als je de kans hebt dan liefst een 1.9 met 140 PK als het een 4-cylinder moet zijn en Airco is fijn in ieder jaargetijde. Enig aandachtpunt bij de motor is distributie en drijfstanglagerschalen tussen 170.000 en 200.000 km, een en ander afhankelijk van rijstijl van vorige eigenaar. Het preventief aandacht schenken hieraan bespaart je veel geld en je hoeft niet voorzichtig met het gaspedaal om te springen.

Vanuit Noord-Brabant kocht ik mijn Z3M bij de BMW-dealer in Heerenveen vanaf de 3 fotootjes en de omschrijving bij de advertentie na even met de verkoper aan de telefoon gepraat te hebben...

Link naar reactie
Enig aandachtpunt bij de motor is distributie en drijfstanglagerschalen tussen 170.000 en 200.000 km, een en ander afhankelijk van rijstijl van vorige eigenaar. Het preventief aandacht schenken hieraan bespaart je veel geld en je hoeft niet voorzichtig met het gaspedaal om te springen.

denk dat dit eerder specifiek voor de :blink: geld.

bij de 'normale' 4 & 6 cilinders heb ik nog nooit van deze problemen gehoord.

Link naar reactie

hallo,

Even een update. Ben vandaag naar de zilveren z3 gaan kijken die ik in mijn eerste post had gelinked. Helaas was dit geen succes. Allereerst had de auto itt de advertentie geen airco. Daarnaast zaten er ook itt tot de advertentie geen onderhoudsboekjes bij. De hele manier waarop die auto was opgesteld had veel weg van platte handel en de auto was ook niet goed onderhouden (er zaten gaten in het rubber rondom de achterkant van het dak, het leer was versleten en ook de rubbers aan de bovenkant van de voorruit waren beschadigd).

Ik weet dat deze Z3 scherp geprijst was dus verwachte ook niet een fantastisch exemplaar, maar wat mij vooral irriteerde was dat de advertentie niet klopte (ik had ook nog vooraf gebeld om te checken).

Gelukkig was de locatie waar de auto stond niet ver weg, maar dit werpt voor mij wel een drempel op om het ook eens verder weg te proberen.

Mijn vraag is, weet iemand een betrouwbaar adres waar de auto's ook 'as advertised' zijn? Helaas verkoopt de dealer de z3 niet meer (ze verkopen alleen auto's tot max 5 jaar oud), maar dat zou mij toch wat meer vertrouwen geven. Zou het uitmaken om het budget iets te verhogen? De resultaten op de auto sites lopen erg uiteen.

Hoor graag jullie reacties en bij voorbaat dank daarvoor.

Gr.

Wayne

Link naar reactie

Er staan inderdaad drie erg nette exemplaren ... eentje met zelfs hele mooie velgen :rolleyes: :offtopic: :newblush:

Link naar reactie
denk dat dit eerder specifiek voor de :rolleyes: geld.

bij de 'normale' 4 & 6 cilinders heb ik nog nooit van deze problemen gehoord.

Dat geldt voor alle BMW-motoren. Lees je eens in op Motorenforum van bijvoorbeeld www.e30.de

Link naar reactie

Thomas,

Ik weet niet de details van alle drie.

Maar er is er eentje van "ZZZtje" geweest, hebben ze ingeruild op een M.

Een ander is van "IvoZ3" geweest, ingeruild op een 2.8.

Je zou kunnen overwegen om een PM (mailtje) naar Roodkapje te sturen, maar je kan natuurlijk ook aan bovenstaande het één en ander vragen!

Link naar reactie
heb geprobeerd een PM etje te sturen, maar kreeg het bericht dat de inbox vol was....vandaar dat ik maar via de thread geprobeerd heb.

Wayne

Thomas,

Ik stuur je een PM-tje met het telefoonnummer van Ruud "Roodkapje". Probeer hem na de feestdagen eens te bellen!!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

heb ooit die fout gemaakt met een audi A3 te kopen zonder airco, hele mooie auto maar toen ik hem verkocht was het altijd daar waar de mensen hem voor lieten staan <_< , koop dus altijd met airco als je van plan bent om later weer te verkopen, als je hem voor altijd blijft koesteren is dit natuurlijk niet van tel. :wave:

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

haI,

Moet eerlijk zeggen zag 2 Z3's 1 met arico andere met nieuwe cap. Ik heb gekozen voor cap waarom?

Omdat airco in zo'n oude auto in dit geval van 1997 er veel storingen zijn met de airco.

Mijn vader heeft een 3 serie met airco van 1996 en vorig jaar 600 kwijt en 2 jaar daarvoor 800,-.

1 x wegens lek met de airco en andere keer weet ik niet meer en onderhoud is duur.

Als ik nu een nieuwe auto zou kopen dan zeker met airco is al veel verbeterd in de afgelopen jaren

maar met zo'n oude auto zou ik er zelf niet voor kiezen behalve als je het niet erg vind om er extra voor uit te geven elk jaar.

groetjes Krissie

en succes met kiezen

Link naar reactie
Moet eerlijk zeggen zag 2 Z3's 1 met arico andere met nieuwe cap. Ik heb gekozen voor cap waarom?

Omdat airco in zo'n oude auto in dit geval van 1997 er veel storingen zijn met de airco.

leuke algemene stelling, nou ben ik even benieuwd of de 97-98 Z3-rijders veel storingen ondervinden aan hun airco. :thumbup:

Link naar reactie

Rij nu 1½ jaar in een Z3 2.8 uit 1998 met airco (nu over de ton op de teller) en tot nu toe met veel plezier en zonder problemen.

Ik zou NOOIT meer een auto willen zonder airco, ook geen cabrio...

Want met 30° in de file met een zwarte stofe kap (open of dicht)... laat maar...

En, een kap kun je altijd vervangen, achteraf een airco erin is een kostbare (zo niet onmogelijke?) aanpassing...

Link naar reactie
Rij nu 1½ jaar in een Z3 2.8 uit 1998 met airco (nu over de ton op de teller) en tot nu toe met veel plezier en zonder problemen.

Ik zou NOOIT meer een auto willen zonder airco, ook geen cabrio...

Want met 30° in de file met een zwarte stofe kap (open of dicht)... laat maar...

En, een kap kun je altijd vervangen, achteraf een airco erin is een kostbare (zo niet onmogelijke?) aanpassing...

ben blij dat je weinig problemen hebt met de airco hoop dat dat voor je blijft!

Maar ik rij al zo lang zonder airco dat ik het ook niet echt mis en wil geen gezeik met airco hebben vandaar

je NOOIT is erg duidelijk :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.