Ga naar inhoud

Z3 roadster 3.0i en aankoopkeuring ANWB


Aanbevolen berichten

Ik wil een Z3 3.0i aanschaffen, maar heb zelf niet zo'n verstand van auto's. Heb al besloten dat ik niet bij een particulier wil kopen, maar bij een occasion dealer.

De meeste dealers vinden het ok als je een aankoopkeurng laat uitvoeren. Nu vraag ik me af of een ANWB aankoopkeuring voldoende zekerheid geeft over de gesteldheid van de auto. Is met zo'n keuring zeker alles in orde? Tevens zou ik willen weten hoeveel er te onderhandelen valt over de vraagprijs. Bv wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Heb er al echt veel zin in , maar wil niet dat mijn enthousiasme later problemen op gaat leveren.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

...heb zelf niet zo'n verstand van auto's...

met het verstand van auto's komt het wel goed, Z3 3.0 is een combi van heerlijke motor met een fijne auto (al zijn we niet helemaal objectief hier, dat begrijp je). Aankoopkeuring altijd verstandig, als je eea goed regelt afspreekt zou je dit ook bij een Z3 specialist kunnen doen. Ziet toch even wat meer dan een generieke keuring, kent de zwakke punten van de auto (al kan je hieromtrent op dit forum ook heel wat vinden, maar dan ben je nog wel even zoet). Hoeveel er 'te onderhandelen valt' is afhankelijk van veel factoren (de Z, wat je inruilt, de vraagprijs etc), wellicht is het een suggestie om de auto waar je concrete interesse naar uitgaat, te vermelden in dit topic dan regent het vanzelf reactie over 'te duur!' of juist 'scherp geprijsd'..

succes met je 3.0 jacht ;)

Link naar reactie

een ANWB keuringsrapport is aan te raden als je zelf geen verstand hebt van auto's

heb dit zelf 2 jaar geleden ook laten doen, de keuring is behoorlijk grondig, en het geeft toch een extra zekerheid.

Persoonlijk heb ik er geen problemen mee om particulier te koop.

Ik koop eigenlijk liever particulier dan bij een occasion-dealer cq. handel, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

De 3.0 lijkt mij een erg goede keus ;) al is het aanbod van 3liters een stuk beperkter dan van bijvoorbeeld de 2.8'jes.

Het prijsverschil tussen deze 2 is dan ook best fors.

Link naar reactie
wellicht is het een suggestie om de auto waar je concrete interesse naar uitgaat, te vermelden in dit topic dan regent het vanzelf reactie over 'te duur!' of juist 'scherp geprijsd'..

Ik heb de 3.0 van www.cabrioland.nl vandaag gezien. Hoewel er wel wat kleine krasjes op de deur zitten, ziet ie er verder op het oog goed uit. Ben van plan om zaterdag een proefritje te maken en eens kijken hoe die rijdt.

Link naar reactie

Persoonlijk zou ik ook liever van een particulier kopen.

De vraagprijs ligt bij particulieren zowiezo lager, en dan is er meestal ook nog een leuk deel van de prijs af te krijgen. Dit prijsverschil kun je vervolgens weer investeren in het "opleuken" van je auto. Kortom: meer auto voor hetzelfde geld.

Veel mensen denken dat wanneer ze een auto bij een occassiongarage kopen, ze een betere auto hebben. Maar verschilt het nou echt wanneer Piet zijn auto via marktplaats verkoopt of dat hij hem inruilt bij een occassiongarage en deze er vervolgens 2000,- EURO op de prijs bij doet??

Wil je een mooie 3.0 liter? Kijk dan ook bij particulieren, vooral wanneer ze de volledige onderhoudshistorie erbij hebben én ze een ANWB-keuring toestaan!!!

Succes met de zoektocht! (ik weet alleen een 2.8 voor je te koop, met slechts 35.000km, onderhoudshistorie én hardtop.)

Link naar reactie

Bedankt voor de tips. Ik zal inderdaad ook maar eens bij particulieren kijken.

Het valt me ook op dat het aanbod van 2.8's veel groter is dan 3.0's. Is het verschil tussen de twee zo groot, of rijdt de 2.8 niet zo heel veel verschillend van een 3.0?

Nog even een laatste vraagje: Is een km stand van rond de 100.000 redelijk of is dit te veel?

Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Ik zal inderdaad ook maar eens bij particulieren kijken.

Het valt me ook op dat het aanbod van 2.8's veel groter is dan 3.0's. Is het verschil tussen de twee zo groot, of rijdt de 2.8 niet zo heel veel verschillend van een 3.0?

Nog even een laatste vraagje: Is een km stand van rond de 100.000 redelijk of is dit te veel?

T-master,

Naast particulieren hebben wij hier op het forum onze eigen Z-speciaalzaak in Reeuwijk, via dit bedrijf kan je regelmatig een gegarandeerd goed Z3 kopen

Het gaat hier om Autobedrijf van Vuren, op het forum beter bekend als Roodkapje. Hier kan je ook terecht voor al het onderhoud, keuringen, enz.

De 2,8 ltr's zijn meen ik gemaakt vanaf 1996 tot aan 2002, de 3,0 liters alleen de laatste jaren, daar zijn er dus minder van, in mijn ogen heeft de 2,8 meer dan voldoende paarden onder de kap om voor enorm veel plezier te zorgen, uiteraard heeft de 3,0 liter er meer en de M heeft er nog veel meer.

Een km stand van 100.000 is geen enkel probleem als de wagen goed onderhouden is, als de wagen slecht is onderhouden of slecht bereden kan een km stand van 40.000 al te veel zijn.

Succes,

Ad.

Link naar reactie

Ik heb nu al 2x 1 z3 gekocht met een dekra keuring, en ben daar erg tevreden over. Beide auto's zijn particulier gekocht .

De eerste keer kwam de auto er perfect door. De 2e keer waren er een aantal dingen mis en heeft de verkoper de reparaties laten verrichten.

Als je zo'n rapport wil inzien, kan ik je het wel toemailen. Zie ook www.dekra.nl

Groet

Martin

Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Ik zal inderdaad ook maar eens bij particulieren kijken.

Het valt me ook op dat het aanbod van 2.8's veel groter is dan 3.0's. Is het verschil tussen de twee zo groot, of rijdt de 2.8 niet zo heel veel verschillend van een 3.0?

Nog even een laatste vraagje: Is een km stand van rond de 100.000 redelijk of is dit te veel?

De 3.0 is idd maar twee jaar gemaakt in een uitlopend model dus veel minder verkocht dan de 2.8. De 3.0 is een zgn facelift en ziet er met name van achteren anders uit dan de 2.8. kwestie van smaak welke je mooier vindt. Wel is de 3.0 doorgaans wat luxer uitgerust en heeft een modernere motor. Ik zou persoonlijk voor de 3.0 kiezen en een exemplaar uit 2002 bijvoorbeeld zal zelden meer dan 100k hebben gelopen. Is dit wel zo, geen probleem natuurlijk want het is een ijzersterke motor. Overweeg ook eens om te importeren uit Duitsland. Daar is nog een redelijk aanbod in de 3.0 in soms mooie uitvoeringen. Als zo'n auto 40k op de teller heeft en geen schade heeft gehad (te controleren via de bijbehorende documenten) dan loop je weinig tot geen risico. Zeker niet als je bij een BMW dealer koopt. Denk dat een goede 3.0 uit 2002 op dit moment maximaal zo'n 18k kost plus een beetje BPM is 21k. Als motor, model etc. je niet uitmaakt dan zal de keuze voornamelijk worden ingegeven door prijs want een 2.8 met normaliter meer kilometers en wat ouder is gewoon goedkoper.

Link naar reactie
De 3.0 is idd maar twee jaar gemaakt in een uitlopend model dus veel minder verkocht dan de 2.8. De 3.0 is een zgn facelift en ziet er met name van achteren anders uit dan de 2.8. kwestie van smaak welke je mooier vindt.

Daaaaaaaaaaaaar zijn ze weeeeeeeeeeeeeeer ! :holiday:

2nr0lg9.png

:smart:

Link naar reactie

Uiteindelijk toch voor een 2.8 gegaan. Vooral vanwege het prijsverschil met de 3.0, wat ik niet te rechtvaardigen vind. De 2.8 heeft inderdaad meer dan voldoende vermogen voor een heerlijk rijplezier. Als ik dan toch ooit voor het ultime vermogen wil gaan, is de M een beter alternatief.

De wensen die ik had waren:

2.8 (of 3.0)

Airco

Automaat

Zwart metallic

Rood met zwart leer interieur

Niet te veel KM's (max 100k)

Nieuwe Facelift model

Onderhoudsgeschiedenis

Sportstoelen

Uiteraard optisch en technisch in goede staat

Eentje gevonden met al het bovenstaande. Volgende week zaterdag is het zo ver en kan ik hem op komen halen. Nu maar hopen op het mooie weer.

Link naar reactie

Toch snel gegaan. gefeliciteerd. Even voor de duidelijkheid, in de specs staat "Het nieuwe facelift model" Dat kan dus niet bij de 2.8. Je hebt een pre-facelift widebody. Niets mis mee. Heb deze motor in een 328QP gehad en elke dag weer feest om erin te rijden. Veel plezier ermee

Link naar reactie

hoho afhankelijk van bouwmaand kan dat hoor. Er zijn 2.8 facelift modellen. De 3.0 was er volgens mij vanaf 2000 of 2001 en tot die tijd zijn er 2.8 facelifts gemaakt.

gefeliciteerd met de aanschaf trouwens.

Link naar reactie
hoho afhankelijk van bouwmaand kan dat hoor. Er zijn 2.8 facelift modellen. De 3.0 was er volgens mij vanaf 2000 of 2001 en tot die tijd zijn er 2.8 facelifts gemaakt.

Klopt inderdaad in 1999 en 2000 zijn er 2.8 facelifts gemaakt. De 3.0 opvolger is ergens in 2000 gekomen.

Persoonlijk vind ik de facelift mooier, daarom specificiek gezocht naar de wat latere 2.8 modellen.

Link naar reactie

Gefeliciteerd!

Op dit forum zijn we nogal suckers for photographs, heb je fotootjes van je nieuwe wagen? :foto: :foto:

Link naar reactie

Zodra ik hem binnen heb, zal ik wat foto's posten. Bij deze alvast een optielijst opgevraagd:

Typ-Code CH31

Typ Z3 2.8 (EUR)

E-Baureihe E36 (7)

Baureihe 3

Bauart ROADST

Lenkung LL

Türen 2

Motor M52/TU

Hubraum 2.80

Leistung 142

Antrieb HECK

Getriebe AUT

Farbe COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Polsterung LEDER OREGON/TANINROT (Q2TD)

205 AUTOMATIC GETRIEBE (Automaat)

243 AIRBAG FUER BEIFAHRER (Airbag passagierszijde)

260 SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER (Zij-airbags)

299 LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG (Lichtmetalen velgen)

305 FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG (Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening)

388 VERDECK SCHWARZ (Zwarte Cabriokap)

395 UEBERROLLSCHUTZSYSTEM (Rolbeugels)

398 VERDECKBETAETIGUNG ELEKTRO-HYDR. (Elektrisch cabriodak)

423 FUSSMATTEN IN VELOURS (Velourse vloermatten)

428 WARNDREIECK (Gevarendriehoek)

441 RAUCHERPAKET (Rookpakket)

481 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER (Sportstoelen)

494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER (Stoelverwarming)

530 KLIMAANLAGE (Airco)

550 BORDCOMPUTER (Boordcomputer)

658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS (Radio CD speler BMW business)

704 M SPORTFAHRWERK (M onderstel)

863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA

879 DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT (Duitse handleiding en onderhoudsboekje)

209 SPERRDIFFERENTIAL 25% (sperdifferentieel 25%)

255 SPORT-LEDERLENKRAD (Leder sportstuur)

345 CHROME LINE INTERIEUR (Chrome line interieur)

520 NEBELSCHEINWERFER (Lichtmisten voor)

548 KILOMETERTACHO

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.