Ga naar inhoud

Nieuw speeltje gehaald

Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Eindelijk na een weekje wachten was het vanmorgen zover. Na vorige week op E-bay ;) (jaja ik hou van een gok daarvoor ben je ondernemer) mijn porker alszijnde de hoogste bieder te hebben gewonnen was het vanochtend eindelijk zover om hem te halen. Volle goede moed en in afwachting van wat ik nou eigenlijk ongezien had gekocht met mijn broer samen om 7.00 uur naar Duitsland vertrokken om het lekkers op te halen. Vantevoren een export kenteken geregeld zodat wij lekker op de terugweg konden blazen tenminste 1 van ons de Voyager gaat niet zo hard :newblush: 2,5uur later en 350 km verder staan wij op de plaats van bestemming. Nou, mooie nieuwe loods en wij voor een gesloten poort. Even uitgestapt en verrek de poort ging voor ons open. De voyager het terrein opgereden en verder geen auto te zien. Gaat er een rolluik open waarna wij welkom worden geheten door een allervriendelijkste Duitser, gaf meteen een goed gevoel :thumbup: Maar dan gauw de loods binnen en daar sta je dan oog in oog met 2 wiessmanns en dan kom je in eens ogen tekort je werp snel een blik op het apparaat dat je hebt gekocht en loopt vervolgens door de loods van de ene naar de andere verbazing. Staan er nog ergens achteloos 2 Z1 in een hoekje wat rollsen en bently's verdwaalde maserati's enz. Gauw wat foto's geschoten die ik jullie niet wil onthouden.

afb000rh0.jpgafb001fv2.jpg

afb002nd1.jpgafb003cm8.jpg

afb004ta7.jpgafb005nx0.jpg

afb007wj0.jpgafb008tm1.jpg

afb019kb2.jpg

Vervolgens op de terugweg mijn 3 jaar oude Voyager naar een balanswaarde van 0 gejaagt :schater:

afb011ip5.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

:newblush: What the Fuck hey... :thumbup:

Ik wist het...Een Porsche, is het die met kenteken HH YG huppeldepup ?

En die Voch ? 200000 km ? Of wat Zie ik ?

Maak ons gek MAAK ONS GEK... :schater:

Link naar reactie

En uiteindelijk toch maar voor de wiesmann gegaan...? :wave:

Ben benieuwd hoe lang je deze weer gaat houden.... :newblush:

edit: bedenk me zojuist dat het maar eens tijd word om van mijn nachtrust te gaan genieten.

heb om 11uur een afspraak in Dedemsvaart.

trek daar nog eens 2uur rijden vanaf.... ;)

En dat allemaal om vervolgens helemaal zoekgereden te worden... :thumbup:

Link naar reactie

Roger, begrijp ik het nu goed uit de foto's in het "knallen met Porsche" topic dat je een Boxster hebt gehaald?!

Geeneens een 911er Coupe? Toch wel een 2.7 of 3.2 boxster. Explain?

Link naar reactie
Roger, begrijp ik het nu goed uit de foto's in het "knallen met Porsche" topic dat je een Boxster hebt gehaald?!

Geeneens een 911er Coupe? Toch wel een 2.7 of 3.2 boxster. Explain?

Ik heb een M en ben daar uiterst content mee ;) De Boxster is voor een huisgenote die niet met een M overweg kan :thumbup:
Link naar reactie
Met het knallen in duitsland even met de boxter gereden en moet zeggen wat rijd zo'n ding goed, zeer goede wegligging en stuurt strak door de bochten. en dat op winterbanden ;)

O ja Roger het is een 6 cil. op zeker :schater:

Heb net het BPM formulier ingevuld en kwam er ook achter, morgenochtend om 8.00 uur bij de keuring :thumbup: (das al over een paar uurtje's :) ) Ik heb de motor nog niet kunnen vinden alle deuren, kleppen en het dak al open gehad :schater:
Link naar reactie
Ik heb een M en ben daar uiterst content mee :thumbup: De Boxster is voor een huisgenote die niet met een M overweg kan ;)

Ooooh, da's lief! ;)

Was het niet zo dat jij eerst een Audi TT had en die ingeruild voor de M Roadster (onder luid protest van de genoemde huisgenote)?

Als je de motor zoekt, kun je regels van mijn moeder gebruiken, is heel eenvoudig: achterwielaandrijving...dan motor achterin. Voorwielaandrijving....dan motor voorin. (Met de bagage gaat het net andersom) :)

Link naar reactie
Als je de motor zoekt, kun je regels van mijn moeder gebruiken, is heel eenvoudig: achterwielaandrijving...dan motor achterin. Voorwielaandrijving....dan motor voorin. (Met de bagage gaat het net andersom) :blink:
Daarom luisterde ik nooit naar mijn moeder die had er ook geen verstand van ;)

Maar goed vonochtend naar het RDW geweest. Gisteren gebelt met de vraag of het zin had vanochtend zonder afspraak binnen te komen antwoord ja hoor vakantietijd, rustig geen probleem. Ah das mooi dacht ik doe maar een 1 dags kenteken dan, schuif ik om 8 uur naar binnen kan nog mooi voor mijn afspraak van 10.00 uur. en dan begint het pas, sávonds even een BPM formuliertje downloaden en een verklaring appeltje eitje dacht ik :blink: Vul de netto prijs van de auto in :huh: ehhh zonder btw of zonder bpm of zonder beiden geen idee dus daar komt dan de eerste GVD. Zit er ook nog 1 op de bank, gaat het schat nee natuurlijk niet anders hoor je mij niet <_< Wat begrijp je niet nou ik moet de netto prijs invullen HTF kom ik daaraan, laat eens zien ach je kan ook een uitleg downloaden je moet eens leren lezen en wat meer geduld hebben dusss :wave: Hup hulp formuliertje gedownload waarop diverse links stonden vermeld waar je het e.e.a. vandaan kan halen. Alle gegevens van de Boxster gedownload van 2 verschillende sites en toen de optie lijst ingevuld. Traction controle? ehh er zit wel een schakelaar met trac. off maar heb geen flauw benul wat dat betekent dus maar nee. Cruisecontrol? weet ik veel er zitten 3 stangetjes aan het stuur waarvan ik er maar 2 gebruik 1 voor de richting en de andere voor o.a. groot licht en dat kleine handeltje gebruik ik niet dus een nee. Telefoon? ehh nou als je zo'n poolse handy als telefoon wil aanmerken ja, dus maar even verwijderen. Airco? NEE Porsche soundsysteem? staat wel porsche op de radio/cd maar volgens mij nep en is het gewoon een philips dus nee. Lich metalen velgen ehh, ik moet er naar toe rijden dus die heb ik wel nodig dus een ja. Leren bekleding? Die heb ik volgens een wel edele heer F te B uit een faillissement gekocht van een oost duits bordeel dus dat zal wel opvallen dus een ja. Goed alles ingevuld 3x nagekeken nachtje geslapen en daar stond ik dan de volgende ochtend om 7.50 uur als nummer 12 in de rij :muur: Rustig blijven Roger die afspraak gaat nog lukken geen paniek <_< Ik zit dus rustig te wachten kom ik een bekende van vroeger tegen moest zijn Mustang bj. 67 laten keuren. Vervolgens gaat hij mij aanwijzen welke ik beter niet als keurmeester kan hebben zijn erg jonge jochie's net allebei een contract en willen zich graag bewijzen Komt geen auto direct door de keuring bij hun. Nou die zal ik wel hebben dan. Wachten ging vrij snel een half uur die kennis was net geweest viel in de prijzen bij de 2 mennekes en had dus een afgekeurde auto <_< En toen Schuth, Schuth, Boxster heeee dat ben ik :newblush: Oh shit de 2 mennekes. Rij hem maar naar binnen mijnheer zal ik doen heren een goedemorgen trouwens. Ik denk hou je in Schuth hou je vooral in ga op een sigaar lopen kauwen ofzo maar hou vooral je bek eens voor 1 keertje. Goed de keuring verliep voorspoedig :thumbup: nog even een koplaamp check, machine ervoor hé das niet goed, hoe bedoel u? De linker lamp schijnt omhoog kijk maar. Ikke zie het niet lamp scheen op het plfond maar ikke niet snappe. Bent u handelaar? :blink: Ehh nee hoezo, nee gewoon een vraag dan kijk ik even of ik het goed krijg. Dus voor kofferbak omhoog en gauw weer dicht was 1 2 3 niet even te stellen. En nu? eigenlijk moeten wij hem afkeuren mijnheer. GVD hou je in Schuth don't panic. Mijn meest onnozele gezicht opgezet (niet zo moeilijk) als ik het nou volgende week laat repareren kun je mij dan niet matsen, ik moet toch naar Theo Jansen om mijn banden om te wisselen voor de zomerbanden laat ik het meteen nakijken. Doet u dat niet zelf? Mijnheer ik heb erg lang gespaart om zo'n exemplaar aan te schaffen en een half jaar gezocht en vond hem ten slotte bij Porsche centrum Bremen (staat op de kentekenplat houders). Ik begrijp het dan ook niet ze hebben hem daar nog helemaal nagekeken voor de keuring en hij was goed volgens hun. Hmmmmmm, hij is wel van de eerste eigenaar u hebt inderdaad een erg fraai exemplaar als u belooft het te laten maken is het OK. Dat is mooi. Op naar de volgende hobbel, inmiddels was het 9.45 dus mijn afspraak kon ik vergeten. Nou loketje douane lekker rustig niemand voor mij even betalen en klaar... dacht ik. Zooooo, u hebt alles ingevuld? Ja mijnheer. Waar heeft u de gegevens vandaan de prijzen van de optie's e.d.? Gewoon van een aantal sites op internet. Hmmm, heeft u daarvan bewijs had ik toevallig uitgedraaid en meegenomen dus dat had ik ja. Dat was dus ook een verplichting om dat bij je te hebben. Nou zit u hem maar even binnen kan ik hem nakijken ik ga niet buiten in de regen staan. Tuurlijk mijnheer geen probleem ;) Fuck, fuck, fuck, die auto staat voor de deur staat wel lullig als die mij een schakelaar, een cruisecontrol handeltje, een radio cd speler en de boordcomputer eruit ziet slopen. Dus maar weer dat onnozele gezicht. Even kijken leer lijkt mij duidelijk heeft u ook aangegeven, Traction controle, geen idee waar moet dat zitten dan nou daar die schakelaar ah juist ja ;) Cruisecontrole? (hou verder maar je mond Schuth je maakt het alleen maar erger waarschijnlijk) ehh geen idee. Stereo, ehh ja meer niet standaard. LM velgen lijkt mij duidelijk. Boordcomputer? even de sleutel graag alstublieft, ja zit er ook op dat geeft weer een korting op de BPM oh oke. Goed loopt u weer mee? Tuurlijk mijnheer, en klopt mijn berekening een beetje mijnheer de douane beambte :unsure: NEE, klopt niet u bent iets wezenlijks vergeten en dat zal u niet leuk vinden OHHHHHHHHH :blink: U bedoelt dat ik meer moet betalen? Ja veel meer. Nou das lekker hij viel al duurder uit met mijn berekening voordat ik hem kocht en nou dit ook nog. Weer wat uit te leggen thuis :newblush: De beste man vult de rest in print het uit kijkt mij aan en vraagt wilt u pinnen? Ehhh laten wij dat maar doen ja er moet toch een kenteken op. U mag hem ook achterlaten maken wij er een nieuwe dienst auto van, ach wat grappic een ambtenaar met humor. Nou ik gooi er denk ik thuis maar plantjes in ofzo met wat goud vissen. Ondertussen mijn ehh nee Nicole haar pinpas erdoor heen gehaald en wachten op het bedrag. Ik kijken ik zie de beide heren een beetje gniffelen kijk eens naar het bedrag en zeg vervolgens maarre dat is bijna 400 euri minder dan ik had uitgerekent. Dat klopt mijnheer voortaan even de juiste eerste toelatingsdatum invullen. :schater::schater::schater: Ik heb nog nooit zo gelachen <_< En nu maar wachten op het kenteken ik geloof vrijdag :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in