Ga naar inhoud

Nieuwe tarieven van de (r)overheid per 1 april 2008

(S)toploss

Aanbevolen berichten

Rijontzegging geldt alleen in Duitsland.

Boete gaat sinds kort via het nederlandse CJIB. :unsure:

Punten in Flensburg zullen weinig problemen geven zolang je in de komende jaren in Duitsland van overtredingen geen gewoonte maakt; ze vervallen na enkele jaren (meestal 2j, maar bij ernstigere delicten 5 of 10 jaar).

Als je er genoeg opbouwt (14) moet je op cursus, bij 18 krijg je een permanente rijontzegging in Duitsland, met als enige uitweg de zogenaamde Idiotentest, via de psychiater! :schater:

Duitse gründlichkeit.

Aanvechten heeft zeker zin.

Volgens het Duitse Autobild lukt het een advocaat in de meeste gevallen inderdaad er wat af te krijgen.

Ze moeten bijv een foto hebben met jouw gezicht erop (vandaar die flitspalen van voren in Duitsland).

De apparatuur moet recent geijkt zijn en weet ik niet wat meer.

In Nederland heeft een bezwaarschrift ook vaak zin. Leidt in toch in een behoorlijk aantal gevallen tot seponeren, soms gewoon omdat ze te laat zijn met reageren.

Bon heb je, mazzel kan je krijgen. :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Maakt me weinig uit de boetes, heb toch nooit een prent.

Flitspaaltjes abo bij Tomtom, werkt perfect, verkeersinfo en de kastjes update ie ook realtime per GPRS.

@ Shayman, de rijontzegging is dacht ik alleen in Duitsland van kracht.

Jacq dat helpt niet tegen de mobiele controle en mobile radar opstellingen

Ik ben woensdag met 20 km te hard op de foto gezet ( vermoed ik )

Zij stonden direct na de Botlek tunnel.

Normaal staat daar file en rijdt je max stapvoets.

Nu op deze autosnelweg ( waar je normaal 100km/u mag rijden) stond 70 op de matrix borden

Tja hier reed ik ongeveer 95 .... , eigenlijk met het verkeer mee .

Afwachten maar .... wordt ca 100€

PS weet je dat de wegenbelasting ca 15% gestegen is tov vorig jaar..

Dat is veel meer dan de inflatie :blink: dieven zijn het

Link naar reactie
Jacq dat helpt niet tegen de mobiele controle en mobile radar opstellingen

Ik ben woensdag met 20 km te hard op de foto gezet ( vermoed ik )

Zij stonden direct na de Botlek tunnel.

Normaal staat daar file en rijdt je max stapvoets.

Nu op deze autosnelweg ( waar je normaal 100km/u mag rijden) stond 70 op de matrix borden

Tja hier reed ik ongeveer 95 .... , eigenlijk met het verkeer mee .

Afwachten maar .... wordt ca 100€

PS weet je dat de wegenbelasting ca 15% gestegen is tov vorig jaar..

Dat is veel meer dan de inflatie :wave: dieven zijn het

Mijn oprechte deelneming :blink:

Als ik al te hard rij doe ik het ook nog eens op "open" stukken waar ik beetje meer zicht heb op andere controles. Sinds Tomtom geen boetes (okay sinds ik autorij heb ik er 3 gehad in 16 jaar tijd, dus zegt nog weinig).

Had niet eens gemerkt dat de wegenbelasting gestegen was. Betaal dat altijd per automatische incasso, voel ik het niet zo.

Nouja, bestolen worden we sowieso als autobezitter. Via de tank, de bumper en de onderkant van de auto (de wegenbelasting).

Link naar reactie
Is het "en-en-en" of "of-of-of"?
En-en-en maar wanneer die ontzegging alleen geldt in Mofrika dan vind ik het prima; mijn vrouw vraagt morgen even haar Duitse collega hoe het exact zit.

Alleen maar voordelen muv die "fooi" als boete, we zouden in september nog eens een wedstrijdje kijken in Duitsland en dan gebruik ik dit als excuus om een pintje te pakken en niet te hoeven rijden. :thumbup:

Overigens ben ik geen notoir scheurijzer, de laatste in NL dateert van 3 jaar terug toen ik 's ochtends om 4 uur 104 reed waar 100 was toegestaan. In het buitenland loop ik vaker tegen de spreekwoordelijke lamp.

In Polen een paar keer aangehouden omdat we een beetje vlot op de plaats van bestemming wilden komen, België is een kutland, na correctie 1 km (!) te hard en direct € 50,= en in Engeland het minimum moeten dokken (15 pound) omdat de diender ook een voetballiefhebber was en begrip had voor het feit dat we op tijd wilden zijn voor de aftrap.

Wel een jaar of 7 terug eens goed zitten zweten, de nieuwe groene kaart niet ontvangen en in the middle of nowhere aangehouden ter controle. Juut die niet goed was in vreemde talen en ik sprak nog niet zo goed Pools, mijn - toen nog - vriendin wist niet dat ik een weekend langs zou komen voor haar verjaardag dus was ik aardig verloren. Boete is officieel daarvoor: auto inleveren en zien dat je een verzekering krijgt voor 2 weken + ong. ƒ 1.500 aftikken, te verkrijgen bij de grens en dat was 100 km daarvandaan.

Gelukkig was de diender een fijne vent en mocht ik met m'n eigen auto terug om de verzekering te halen. Boete van een kleine 100 euri en zonder bon dus hij heeft een mooie dag gehad (weeksalaris was toen nog geen 200 gulden voor een agent).

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

beschikking.jpg

Vandaag de officiële mededeling in de bus dat mijn opgelegde boete van EUR 282,= voor een kleine snelheidsovertreding is geseponeerd! -_-

Bezwaar aantekenen heeft dus wel degelijk zin.

cjib-seponering.jpg

Ik stuur een bedankbriefje naar het CJIB voor mijn eerste verjaardagscadeau van dit jaar. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in