Ga naar inhoud

Bij Citroen worden ze ook eindelijk eens wakker...


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

De modellen zijn nog wel te pruimen, alleen de motoren waren een ramp.

Daar komt nu, helaas voor de chauvinistische Fransen, verandering in.

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6137&n=3

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De modellen zijn nog wel te pruimen, alleen de motoren waren een ramp.

Daar komt nu, helaas voor de chauvinistische Fransen, verandering in.

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6137&n=3

Serieus??

Welke vind jij "nog wel te pruimen"?

Ik ga voor de Kangoo.

Link naar reactie

Als ex Citroen rijder (25 jaar) vind ik de huidige modellen niet te pruimen, eigenlijk is het fout gegaan metde fusie met Peugeot.

De C6 met zijn Peugeot interieur vind ik spuuglelijk, om van de uitgezakte C4 serie maar te zwijgen.

btw een kangerou is Renault ;-)

Link naar reactie
Als ex Citroen rijder (25 jaar) vind ik de huidige modellen niet te pruimen, eigenlijk is het fout gegaan metde fusie met Peugeot.

De C6 met zijn Peugeot interieur vind ik spuuglelijk, om van de uitgezakte C4 serie maar te zwijgen.

btw een kangerou is Renault ;-)

Edit: Martin bedoelde natuurlijk: Berlingo

citroen-berlingo-break-2003-3948.jpg

Link naar reactie
Ik kocht mijn ZzZ bij een Citroen garage. Bel je op voor de aflevering krijg je als antwoord: "U bedoelt zeker de C3.." :schater:

Er blijft zo weinig franse techniek over daar.. de C1/107 zijn allebei volledig Toyota (Aygo).

En nu nog de Duitse invloed, kan misschien positief werken

Link naar reactie
De modellen zijn nog wel te pruimen, alleen de motoren waren een ramp.

Daar komt nu, helaas voor de chauvinistische Fransen, verandering in.

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6137&n=3

Dat valt nog wel mee. Ik rij zelf een C5 2.2 HDI naast de Z3, maar ik moet eerlijk zeggen dat deze motor (diesel) heel rustig is en nauwelijks lawaai maakt. Inmiddels 160000 km (bijna) probleemloos gereden. Ik ken niet de BMW diesel, maar als je kijkt naar VW, dat is toch echt een bak spijkers als je die hoort. Zeker als de motoren koud zijn.

Daarvoor ook veel Citroens gehad en ook met de benzinemotoren nooit problemen gehad.

Groeten

Harrie

Link naar reactie

Volkswagen is eigenwijs en heeft (had) zijn eigen injectie systeem, meen met pomp, en dat maakt een herrie, ooit in een oude jetta gereden, leek wel of je in een leeg vat zat bij stationair draaien, kreeg je hoofdpijn van :angry:

Link naar reactie

Eerst maar eens afwachten of ie niet met de franse slag is afgewerkt. Wanneer ik naar de C4 kijk, met die scheve strips onder de ramen, dan is er weinig veranderd de laatste jaren.

Link naar reactie
Eerst maar eens afwachten of ie niet met de franse slag is afgewerkt. Wanneer ik naar de C4 kijk, met die scheve strips onder de ramen, dan is er weinig veranderd de laatste jaren.
Ik ben van mening dat Citroën heel wat gedurfde modellen heeft gebracht ik begrijp die hele opmerking dan ook niet. Alsof de modellen van BMW en Mercedes zo vooruitstrevend zijn.

@ David, zou een goeie keus zijn van je vader ik vind hem wel fraai :angry:

Link naar reactie

ik heb een C5 break als lease bak en ben dik tevreden. comfort en ruimte! Motoren van Citroen zijn inerdaad niet zo bijzonder. Diesls zijn beter, maar zijn eigenlijk Peugeot diesels.

Oh ja, ik heb ook nog een Xantia Turbo CT gehad. 2.0 turbo benzine motor. 150 pk (is inderdaad niet zo veel), maar wel heel veel koppel. Reed erg lekker. Qua modellen vind ik vooral de kleine Citoens lelijk :angry: .

Maar voor echt lekker en sportief rijden stap ik natuurlijk in de Z3, daar kan qua rijplezier geen Citroen tegenop!

Link naar reactie
Ik ben van mening dat Citroën heel wat gedurfde modellen heeft gebracht ik begrijp die hele opmerking dan ook niet. Alsof de modellen van BMW en Mercedes zo vooruitstrevend zijn.

@ David, zou een goeie keus zijn van je vader ik vind hem wel fraai :unsure:

Goed lezen, heb het niet over de huidige modellen, ieder zijn eigen smaak. (daarom ben ik ex citroen rijder).

Ik had het over de afwerking, die nog steeds bedroevend is. Lees ook maar de diverse tests in de autobladen.

Hier wordt altijd de afwerking bekritiseerd. En zo goedkoop vind ik Citroen ook niet meer. Mijn laatste, C3 1.6 (2003) kostte bijna Eur 20,000 (dfl. 44000.00 !!!!) en wanneer ik de plastic kwaliteit bekijk etc, dan vind ik dit voor deze prijs bedroevend.

Maar gelukkig is dit een BMW forum, neem aan dat Citroen zijn eigen forum heeft

Link naar reactie
Kan hier geen slotje op? Dit is geen Citroen of Renault forum !!!!!

DeZe is toch ook wel gaaf, een lekker truttig wagentje iest meer opgemaakt:

car_photo_207928_7.jpg

car_photo_207930_5.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.