Ga naar inhoud

Verlies van vermogen


bram76

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben bram en heb nu 2 jaar een 2.8L Z3 roadster(duitse auto met alle opties en automaat. heeft de ronde achterlichten en aparte spiegels; plaatje om te zien). De Z3 bevalt uitsteken, maar sinds een paar weken merk ik dat hij vermogen mist. Normaal schiet ik op de snelweg overal snel langs, maar nu duurt het een eeuwigheid om te versnellen. Hij maakt gewoon voldoende toeren, maar trekt alleen een beetje tussen de 4000 en 5000 toeren, daarboven komt er helemaal geen beweging in. ook heb ik het idee dat hij meer verbruikt. dit probleem werd al eerder besproken op het forum, maar de oplossing is er nooit bijgezet en het betreffende lid reageert niet op mijn vraag. Mijn monteur heeft geen idee wat het kan zijn. Voordat ik hem naar een dure dealer breng heeft iemand dit probleem ook gehad? graag hoor ik jullie oplossing.

bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sowieso zou ik niet naar een dure dealer gaan, we hebben hier Roodkapje (Ruud) op het forum die vriendelijker prijzen heeft en (durf ik te stellen) aanmerkelijk beter werkt dan menige stealer.

Wat je vertelt is beslist niet normaal, ik heb 2.8 gereden en dat behoort te rijden als een tierelier. Een van de mooiste motoren die je kunt treffen! Snel naar laten kijken dus!

Bij de weg: dat plaatje willen dan graag zien hier. Maak in de Members Gallery een topic aan en plaats daar je foto's.

Link naar reactie
Hoort zich aan als een VANOS probleem. Heb je ook last van een ratelend geluid onder de kap?

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=3558

Ik ben geen autotechnicus, maar de motor klinkt inderdaad anders. je hoort niet meer zo mooi de cilinders tikken. echt rammelen valt nog mee. Hoe achterhaal ik of in mijn auto zo'n S50 motor zit (is uit 1997, duits)?

Ik zal binnenkort wat foto's in de gallerij zetten, de foto's die ik heb zijn niet echt goed en te groot om te uploaden.

alvast bedankt voor jullie tips. Ik heb roodkapje een bericht gestuurd, hoop dat hij reageert. Anders zal ik hem toch gewoon na de dealer brengen. wordt er niet goed van dat ik er niet in kan rijden.

Link naar reactie
Ik zal binnenkort wat foto's in de gallerij zetten, de foto's die ik heb zijn niet echt goed en te groot om te uploaden.

via imageshack kan je de fotos direct resizen naar fatsoenlijk formaat, zijn ook genoeg freeware tools voor te vinden via download.com.

alvast bedankt voor jullie tips. Ik heb roodkapje een bericht gestuurd, hoop dat hij reageert. Anders zal ik hem toch gewoon na de dealer brengen. wordt er niet goed van dat ik er niet in kan rijden.

gegevens Roodkapje vind je hier, bel anders even: gaat je geld schelen en kwaliteit opleveren. :kisstogether:

Link naar reactie
Ik ben geen autotechnicus, maar de motor klinkt inderdaad anders. je hoort niet meer zo mooi de cilinders tikken. echt rammelen valt nog mee. Hoe achterhaal ik of in mijn auto zo'n S50 motor zit (is uit 1997, duits)?

Ik zal binnenkort wat foto's in de gallerij zetten, de foto's die ik heb zijn niet echt goed en te groot om te uploaden.

alvast bedankt voor jullie tips. Ik heb roodkapje een bericht gestuurd, hoop dat hij reageert. Anders zal ik hem toch gewoon na de dealer brengen. wordt er niet goed van dat ik er niet in kan rijden.

Ik vermoed een probleem met de bobine, als de wagen alleen nog trekt bij hoog toerental en hij klinkt niet meer als een 6 cilinder lijkt het of er een of meer cilinders niet meer meedoen.

In ieder geval suc6

André

Link naar reactie
Ik vermoed een probleem met de bobine, als de wagen alleen nog trekt bij hoog toerental en hij klinkt niet meer als een 6 cilinder lijkt het of er een of meer cilinders niet meer meedoen.

In ieder geval suc6

André

Hoi andre,

Daar dacht een vriend van mij ook aan, hij doet altijd de beurten, maar is niet instaat de computer uit te lezen. Ik ga straks roodkapje bellen. Ik heb er goede hoop op dat het wel weer opgelost wordt.

bedankt

Link naar reactie
gun die man wat rust op zondag :smart:

Je hebt gelijk. Soms is het moeilijk om iets los te laten! Maar ik had wel even tijd om een paar foto's in de gallerij te zetten. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. zal ook een keer foto's met hardtop erop zetten, ziet er ook wel gaaf uit.

Link naar reactie

Vorige week had ik een onderwerp op het forum over het velies van vermogen van mijn Z3. Als hij harder dan 100 reedt trok hij bijna niet meer door. Ik had al langer het idee dat de motor minder pittig was. hierbij de oplossing van mijn probleem.

Gisteren ben ik bij roodkapje geweest, hij heeft de computer uitgelezen. deze bleek in een soort veilige modus te staan, maar een echt probleem vond hij niet. Uiteindelijk heeft hij het probleem gevonden, de katalysator bleek geheel dicht te zitten. het probleem is opgelost en hij rijdt weer super. Tevens xenonverlichting laten plaatsen en de auto gechiptuned. nu schiet hij vooruit en zie ik ook nog waar ik heen ga!

Mogelijk ligt het dichtslibben aan de soort benzine die ik tank (Tango) want hij kende nog een forumlid uit Nijmegen met hetzelfde probleem, hij zal dit nagaan. Ik ga voortaan BP tanken.

Roodkapje bedankt! :rolleyes::blink:<_<

Link naar reactie

Benzine is toch benzine? :blink:

Ik tank zelf ook altijd bij Tango, en heb sinds een aantal weken ook het idee dat ik wat power verlies.

kan ook dat dit gewoon tussen de oren zit, rijd nu ook met hardtop, dus daardoor klinkt/voelt de auto ook al anders

Gisteren uitlezen gaf geen enkele foutmelding, maar de katalisator word natuurlijk niet als storing aangegeven.... :m:

Link naar reactie
Gisteren ben ik bij roodkapje geweest ... de katalysator bleek geheel dicht te zitten. het probleem is opgelost en hij rijdt weer super. Tevens xenonverlichting laten plaatsen en de auto gechiptuned. nu schiet hij vooruit en zie ik ook nog waar ik heen ga!

haha langsgaan voor een probleem en met twee serieuze mods (chip en xenon), Reeuwijk verlaten. :schater: goed geregeld!

Link naar reactie
Benzine is toch benzine? :rolleyes:

Ik tank zelf ook altijd bij Tango, en heb sinds een aantal weken ook het idee dat ik wat power verlies.

kan ook dat dit gewoon tussen de oren zit, rijd nu ook met hardtop, dus daardoor klinkt/voelt de auto ook al anders

Gisteren uitlezen gaf geen enkele foutmelding, maar de katalisator word natuurlijk niet als storing aangegeven.... :thumbup:

Dat dacht ik ook. Ruud tankt zijn M-etjes alleen bij BP aangezien die eerder problemen geven. Mijn auto gaf op de computer ook geen foutmelding, dus wie weet zit jouw kat ook dicht. ik weet niet of er een makkelijke manier is om dit te testen.

Ik ga niet meer naar de tango, you never know!

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo,

Ik ben bram en heb nu 2 jaar een 2.8L Z3 roadster(duitse auto met alle opties en automaat. heeft de ronde achterlichten en aparte spiegels; plaatje om te zien). De Z3 bevalt uitsteken, maar sinds een paar weken merk ik dat hij vermogen mist. Normaal schiet ik op de snelweg overal snel langs, maar nu duurt het een eeuwigheid om te versnellen. Hij maakt gewoon voldoende toeren, maar trekt alleen een beetje tussen de 4000 en 5000 toeren, daarboven komt er helemaal geen beweging in. ook heb ik het idee dat hij meer verbruikt. dit probleem werd al eerder besproken op het forum, maar de oplossing is er nooit bijgezet en het betreffende lid reageert niet op mijn vraag. Mijn monteur heeft geen idee wat het kan zijn. Voordat ik hem naar een dure dealer breng heeft iemand dit probleem ook gehad? graag hoor ik jullie oplossing.

bedankt!

Komt mij bekend voor:probeer eens ;voorzover eea nog niet is opgelost,een reiniger voor benzine -injectie motoren.€10.=Bij mijn 2.8 gaf dit een geweldig resultaat!
Link naar reactie

Probleem bij Bram is al opgelost.

Bij mij was er niets aan de hand :party: . Door de hardtop klonk het motorgeluid helemaal anders (heel hol binnen in de auto..) en heb je een hele andere rijbeleving... :newblush:

Link naar reactie

Nog even over de benzine :

Bij merk pompen (BP , Esso , Shell etc) heb je gegarandeerd "goede"benzine.

Die hebben een kwaliteits systeem van het produceren tot en met de verkoop.

En alle motor brandstoffen moeten aan de specifikaties voldoen. Daar worden ze op getest bij levering en aan de pomp.

Alle B-merk pompen ( Tango etc ) kopen de "overproductie" van de markt.

En ja , dit kan merkbenzine zijn.

Alleen wat is er mee gebeurd , hoe lang gestaan , laatste restjes uit de tanks ......

Meer onzekerheid dus .

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Gast Z3-Widebody

Niet dat ik nou echt vermogens verlies heb, maar heb toch het gevoel dat het allemaal net even iets minder als de brandweer gaat dan voorheen..

Kan ook gewenning zijn, :unsure: ik ben er nog niet helemaal achter.. :muur:

Als ik bijvoorbeeld 80 in zijn 4 rijd.. dan maakt het weinig uit of ik volgas geef of halfgas.. geeft bij beide ongeveer de zelfde versnelling.. of is dit gewoon normaal??

Echter hier lees ik iets over een:

....de katalysator bleek geheel dicht te zitten. het probleem is opgelost en hij rijdt weer super....

Hoe kom je er achter of je dat hebt? een katalysator die dicht zit?

Kan je trouwens je katalysator laten verwijderen, of kom je dan niet meer door de APK heen..?

ps.

Ik tank overigens wel altijd Shell of BP.. :m:

Link naar reactie
Alle B-merk pompen ( Tango etc ) kopen de "overproductie" van de markt.

Volgens mij toch echt een fabeltje. Goedkope pompen zitten meestal op een goedkopere lokatie en hebben geen duur personeel, daarom zijn ze goedkoper. Shell heeft zelf bv ook goedkope onbemande stations, die mi gewoon door de zelfde tankwagen bevoorraad wordt als de bemande pomp.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Helder, zonder katalysator kan dus niet..

Maar hoe kom je er achter of hij dicht zit?

Binnenkort heb ik toch weer de APK, zal dan wel direct vragen of ze er naar willen kijken+

alle filters (olie en brandstof) willen vervangen.. kijken of het daarna anders aan voelt..

't Zou namelijk ook weleens kunnen dat het gewoon tussen mijn oren zit.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Hallo,

Ik ben bram en heb nu 2 jaar een 2.8L Z3 NU MET EEN PROBLEEM.

beste bram, en forum leden:

Vrijwel zeker het double vanios systeem dat weigert. er gaan hardnekkige verhalen rond in de US dat dit (mooie ) dubbele systeem na 30 of 40.000km al niet meer werkt. Onzin maar als je perongeluk de verkeerde olie gebruikt, dwz olie die de vanos seals doen zwellen, dan is het mis. Er wordt door bmw namelijk een verkeerd soort rubber in de seals gebruikt. Is helemaal bekend. kijk even op deze site voor alle informatie : http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

ik heb de nieuwe seals en druk ringen gekocht maar liggen op de plank omdat de juiste olie weer heb gebruikt, mazzeltje........

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.