Ga naar inhoud

olietemp.meter


aubrey

Aanbevolen berichten

:D wie van jullie heeft een olietemp.meter geplaatst in een Z3 roadster / coupe 2.8.

ik wou eigelijk wel een olietemp.meter plaatsen,maar ik zou niet weten waar ik hem moet plaatsen. ;)

ik vindt olietemp.belangrijker dan koelwatertemp. als de olie op temp. is kan je de 2.8 lekker intrappen je weet dat dit dan verantwoordt is.

als koelwater op temp. is wil natuurlijk niet zeggen dat je motor op temp is.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Ben het met je eens dat de olietemp en oliedruk de belangrijkste gegevens zijn die je eigenlijk wel zou moeten kunnen zien.

Een derde belangrijke is de AFR (lucht / brandstof verhouding), bij N/A motoren is deze iets minder belangrijk dan bij turbo motoren maar toch....

Ik ben nog niet heel erg thuis in de ZZZ motoren, vandaar dat ik hier alvast mee lees alvorens ik er straks 1 ga aanschaffen.

Er zal ergens op het blok vast wel een blind dop zitten waar je een sensor / opnemertje in kan draaien.

Wat ook vaak gedaan word is een ring tussen je oliefilter en blok waar 1 of twee sensoren in geschroeft kunnen worden.

Dit is echter alleen een ideale oplossing voor de oliedruk en niet voor de olie temperatuur.

Reden is de rij wind die er dan langs stroomt, hierdoor kan je foute waardes meten, dat is in ieder geval mijn ervaring met deze oplossing. Voor de oliedruk is dit wel een redelijke oplossing.

Feit blijft wel dat wanneer er op het blok twee blind doppen zitten je deze uiteraard beter kunt gebruiken voor nauwkeurigere waardes.

Er zal hier vast wel iemand zijn die antwoord kan geven op de overblijvende vraag;

Waar zitten de blind doppen, als ze aanwezig zijn op de ZZZ blokjes

Gr. Vincent

Link naar reactie

Goede avond,

Sensor type is afhankelijk van het merk meter setje dat je gaat aanschaffen.

Meestal koop je een meterset compleet (meter + sensor)

Sommige sensoren werken niet op de diverse meters.

Ik heb zelf een meterset van Sandler in mijn GTT, ben er tevreden over.

Prijs viel ook mee.

enkele meter fabrikanten zijn:

http://www.autometer.nl/

http://www.egauges.com/vd2_main.asp

http://www.nippon-seiki.co.jp/defishop/index.htm

Defi is een van de betere merken, maar ook redelijk aan de prijs.

Verder heb je nog Sandler, SLM, autostyle en de bekendere merken zoals HKS en Blitz (laatste twee zijn ook redelijk duur)

Kortom keuze genoeg.

Gr. Vincent

Link naar reactie

Ik heb daar ook niet heel veel goede verhalen over gehoord.

Zelf nooit gehad, dus kan er niet uit eigen ervaring wat over zeggen.

Naar mijn inziens werkt een sensor op je blok gewoon het beste.

- geen last van on nauwkeurigheden door bv. rijwind

- je meet in het blok, dus op de goede plaats.

(Subaru blokken lopen vak stuk door te hoge temperaturen op cilinder 3, daarom heb ik daar de sensor geplaats.

zat toevallig een blinddop)

gr. Vincent

Link naar reactie

Meen dat je bij sanituning die oliefilterkappen krijgt met een aansluiting voor de temperatuursensor. Aad heeft de aansluiting via de peilstok:

De olie temp. voeler fungeert eveneens als peilstok heb ik bij Brezan automaterialen gekocht. ( VDO). foto's volgen.

En nog een interessant linkje:

http://www.piozzz.de/z3/index.htm?/z3/upda...nsole/index.htm

Link naar reactie

Als ik ooit (wat ik nooit zou doen) meters in zou bouwen ... dan zou ik zeker voor die VDO-klokken in de link van Sledgehammer gaan!

Dat andere is allemaal van die tuning zooi .. (HONDA CRX-getest zullen we maar zeggen)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.