Ga naar inhoud

Supersprint kat vervanger

Michel#1

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om morgen een Supersprint katvervanger onder de :thumbup: te laten plaatsen maar ik las op een paar sites dat er het e.e.a. aangepast moet worden.

Maar wat die aanpassingen nou precies zijn staat er niet bij.

Met de Robknop kon ik hier ook niks daarover vinden.

Iemand ervaring of info hierover?

786002.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ken iemand die hem eronder had, moest flink aan gelast worden om hem passend te krijgen. Dus geen plug and play :thumbup: Beter ff bij iemand laten doen die een beetje handig is met het lasapparaat :wave:

Vreemd, want ik kan niet echt iets aan de pijp zien wat anders zou moeten zijn.

Mondstukken zijn hetzelfde als bij het origineel. Verder zitten er ook plekken voor de lamba sonde.

Ik zie het morgen wel.

Wat vond die bekende van je er eigenlijk van?

Link naar reactie
Wat ik mij kan voorstellen is dat deze alleen in combinate met een SS spruitstuk gebruikt kan worden, die qua lengte misschien verschilt, en de katvervanger dus inkort moet worden. :thumbup:

Poeh! :wave: Daar zeg je wat. Niet op gelet eerlijk gezegd.

Volgens de Supersprint site zou de spruitstuk gewoon op de originele kat gemonteerd kunnen worden. strver.gif

Dan neem ik aan dat ie niet langer is.

Link naar reactie
Dacht dat wij misschien nog iets hadden liggen, maar voor de M geeft het helemaal niks. Dealer zal het ook wel niets voorradig hebben zeker?

Was de oude kat versleten trouwens?

Inderdaad. De meeste spullen zijn wel voorradig maar voor de m moet er meestal besteld worden...

Nee hoor de oude kat is nog redelijk in orde.

De monteur die al het spul eronder gaat zetten zei wel dat hij niet zo snel zo'n katvervanger eronder zou zetten.

Niet origineel, verkeerde verbranding/gasvorming ofzoiets :wave: en nog meer monteurpraatjes.

Maar zo'n katvervanger kan eigenlijk toch geen kwaad?? :)

Link naar reactie
zijn er bij een M ook lambdasondes na de kat?

hoe zit dat daar mee? zou je een melding krijgen dat de verbranding niet meer in orde is?

Alleen in de spagetti/spruitstuk zitten twee lamdasondes. Daarna is er niks.

hoe zit het met de APK? Kat is toch verplicht? Of ga je hem voor iedere APK er weer onder hangen?

Klopt, is verplicht.

Ik breng de auto meestal naar de garage die gelijk naast het huis zit. En ken de eigenaar onderhand een beetje. Meestal doet ie niet zo moeilijk over dit soort dingetjes. :thumbup:

Link naar reactie
Ik breng de auto meestal naar de garage die gelijk naast het huis zit. En ken de eigenaar onderhand een beetje. Meestal doet ie niet zo moeilijk over dit soort dingetjes. :wave:

Oooooooooooo, dus jij vind de verpesting van ons dierbare milieu "een dingetje" !!!!???? <_<

.

.

.

.

.

Yucel, toch ! :schater:

Link naar reactie
Klopt, is verplicht.

Ik breng de auto meestal naar de garage die gelijk naast het huis zit. En ken de eigenaar onderhand een beetje. Meestal doet ie niet zo moeilijk over dit soort dingetjes. <_<

Totdat jouw auto na de APK keuring op extra controlle door een keurmeester moet wachten. Neem aan dat je niet binnen een half uurtje de oude troep terugzet.

Lijkt mij ook niet zo best voor de garagehouders apk vergunning

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in