Ga naar inhoud

Speed pulse....

Killabee

Aanbevolen berichten

Ik ben mijn pioneer navigatie aan het aansluiten, maar nu moet ik weten waar ik de speed pulse kan vinden. Ik heb het een en ander gelezen, en wat ikzelf heb gevonden is dat er direct bij de radio stekker een zwart/witte kabel is (dat moet de speedpulse zijn). Ik heb een Z3 coupé 09-98.

Wie kan mij meer vertellen hierover?

alvast bedankt.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heb er nog nooit van gehoord.

pm Huub even die heeft een pioneer AVIC1 ingebouwd.

Fer-e kun je ook een berichtje sturen, heeft ook een klapscherm+navi ingebouwd dus die zal deze speedpulse ook wel nodig hebben gehad.

heb zelf een pioneer klapscherm zonder navi ingebouwd, hiervan heb ik alleen de iso stekkers erin hoeven klikken en klaar.

maar ik begrijp dat je voor de navi dus nog een stekkertje nodig hebt.

Link naar reactie

Volgens mij is 'm dat inderdaad, ik dacht deze namelijk ook nodig te hebben voor de GAL (Geschwindigkeitsabhängige Lautstärke) van de auto radio. Ik heb namelijk de indruk dat die GAL bij mij niet goed werkt, maar weet ook niet zeker of die draad wel is aangesloten (er heeft een niet-standaard radio in gezeten). Het is nu voor mij effe te koud om de radio eruit te trekken en op de plug te kijken, maar ergens op dit forum wordt deze zwart/witte draad genoemd voor de toepassing die jij hebt en daar staat ook bij dattie op pin 10 van de autoradioplug zit (of zou moeten zitten).

In het schema (van mijn april 98'er):

galhn4.png

Maar als een ervaringsdeskundige het even kan bevestigen, graag.

Link naar reactie

Nu het weer iets beter is (d.w.z. de temperatuur aangenamer) heb ik ook maar eens naar die draad zitten zoeken. Inderdaad zat de zwart/witte draad wel in de kabelboom, maar was hij niet aangesloten op de stekker. Die ziet er overigens uit alsof iemand 'm er ooit afgeknipt heeft, want het laatste stukje bedrading heeft andere kleuren. Er zat dan ook een andere radio (met een verloopstuk) in toen ik 'm kocht.

Draad aangesloten, radio er weer in.... Werkt natuurlijk de $#*#@! alarmschakelaar weer niet meer. Grrrr.

Radio er weer uit, schakelaar weer rechtgepriegeld, radio er weer in. Heb nu weer de krassen op mijn onderarm staan! Is toch een zwakke plek, die schakelaar.

Enfin. Even gereden... Het lijkt allemaal te werken, in ieder geval doet de snelheidsmeter het nog ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in