Ga naar inhoud

Zoekfunctie beter gebruiken.

Tja

Aanbevolen berichten

Ik zit nog niet zo lang op dit forum, dus ik pobeer nogal eens dingen te vinden met behulpvan de knop Zoeken rechtsboven (de Rob-knop). Maar ik zit met twee prangende vragen.

Als ik zoek op een sleutelwoord, krijg ik vaak een te lange lijst met berichten. Gebruik ik twee sleutelwoorden, dan krijg ik altijd de melding "Sorry, maar we konden niets vinden. Probeer opnieuw en breidt je zoek keuze uit."

Vraag 1: Hoe zoek ik op meerdere sleutelwoorden?

Stel: ik lees een interessante bijdrage en daarin wordt verwezen naar een tweede bijdrage (zie dit bericht). Die tweede bijdrage is http://www.digitalediensten.nl/z3forum//index.php?showtopic=252. Dat is niet op dit forum (een oude versie misschien?) en de link werkt niet. Ik gok erop dat dit bericht misschien nog wel in het huidige forum te vinden is onder hetzelfde berichtnummer en wil zoeken op topicnummer (topic 252).

Vraag 2: hoe zoek je een topic op nummer?

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik, eenvoudige mod, heb helaas geen antwoord. Ivo, Sledgehammer en/of Superduper hopelijk wel.

Voor de toekomst: de beoogde wiki zal hierin aanmerkelijke verbetering brengen, begrijp ik.

aangepast door Rob
Link naar reactie

Toch bedankt voor je antwoord, Rob.

Voor de toekomst: de beoogde wiki zal hierin aanmerkelijke verbetering brengen, begrijp ik.
Enig cynisme meen ik hier te proeven, maar wel humor! :schater:
Link naar reactie

Probeer eens een synoniem te gebruiken, vaak vind je niks omdat je simpelweg de verkeerde woordkeuze gebruikt. :kisstogether: En een + gebruiken tussen woorden.

Wat betreft die url, als je zoiets tegenkomt mag je mij daar op wijzen. Is inderdaad nog het oude adres.

http://www.digitalediensten.nl/z3forum//in...p?showtopic=252

moet je veranderen in:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=252

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Zoeken op twee trefwoorden krijg ik nog steeds op geen enkele mogeljkheid voor elkaar.

Bas zei dat het wel wilde lukken als je binnen één subforum zoekt, maar bij mij lukt het nooit.

Wat doe ik nu toch fout de hele tijd?

Link naar reactie
Bas zei dat het wel wilde lukken als je binnen één subforum zoekt, maar bij mij lukt het nooit.

Helaas Bart, ik moet je bekennen dat het bij mij ook niet altijd feilloos werkt ondanks mijn eerdere berichtgeving naar jou. Bij sommige zoekopdrachten waarbij ik zeker weet dat er een artikel over is krijg ook ik niet het gewenste zoekresultaat.

Link naar reactie

Als ik precies weet wat ik zoek, maar niet meer weet in welk topic ik het gelezen heb, dan...

• ga ik naar google.nl
  • klik daar op "geavanceerd zoeken"
  • vul de zoektermen in (in mijn voorbeeld "stahlflex ruudkapje")
  • vul vervolgens bij alleen resultaten weergeven van de site of het domein "bmwzforum.nl" in
  • en daar is het resultaat

Dezelfde search op het forum (met of zonder operators) levert:

De fout is:

Sorry, maar we konden niets vinden. Probeer opnieuw en breidt je zoek keuze uit.

Maar los hiervan zal ik deze week even een topic openen waarin we eens wat boompjes op kunnen zetten van wat we graag willen verbeteren aan ons forum (zonder meteen garanties te geven dat ieder aangedragen idee ook realiseerbaar is/uitgevoerd gaat worden).

Link naar reactie
Werkt dat voor alle subfora (er zijn toch gedeeltes afgeschermd van Google)?

Weet ik niet. Ik zie regelmatig een "user" ingelogd die "google.com" heet. Die zal dan wel de indexen bijwerken van hun zoekresultaten.

Een test met twee specifieke zoektermen uit een topic uit de "praatgroep" levert geen hits. Dus het antwoord is "waarschijnlijk niet" :fiew:

Link naar reactie

Dan is dat dus de (een?) uitzondering.

Ik dacht eerst dat het Members gallery was die niet wordt geïndexeerd, maar het is de Praatgroep.

Er zal vast wel ergens in de forumsoftware instellingen ergens een vinkje voor staan....

Link naar reactie
je ziet ook op verschillende fora de mogelijkheid om te zoeken middels google (voorbeeld) misschien een idee?

Om dat te doen zet je "site:www.bmwzforum.nl" achter je zoekwoord in het google venster. Dus:

zoekwoord site:www.bmwzforum.nl

(waar zoekwoord natuurlijk wordt vervangen door je eigen opdracht)

Link naar reactie
Om dat te doen zet je "site:www.bmwzforum.nl" achter je zoekwoord in het google venster. Dus:

zoekwoord site:www.bmwzforum.nl

Wat je beschrijft komt op hetzelfde neer als wat Ruud beschreef: bij Google zoeken binnen het z3forum-domein.

Maar dat is nog wat anders dan een apart google-zoekvenstertje in de kop van het forum, waar The Shrike naar verwees. In dit geval hoef je niet eerst naar Google toe, je blijft dus als gebruiker het gevoel hebben dat je binnen het z3-forum blijft.

Lijkt me best een leuke oplossing, maar wel een zwaktebod omdat de zoekfunctie hietr gewoon zou moeten werken natuurlijk.

In de tussentijd kunnen we denk ik wel uit de voeten met één van de twee Google-binnen-z3-domein zoektrucs.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

De :newblush: zoekfunctie is aangepast: je kunt nu ook op meerdere trefwoorden zoeken. Waarom dit was uitgeschakeld weet ik niet - maar daar komen we misschien binnenkort vanzelf achter als jullie het daadwerkelijk gaan gebruiken :ph34r: .

Bij problemen met de zoekfunctie: meld je bij mij!

Als er teveel problemen zijn, zet ik hem gewoon weer uit.

Mmmmmm misschien heb ik nu gelijk mijn eigen vraag beantwoord...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in