Ga naar inhoud

How to fuck the fiscus


(S)toploss

Aanbevolen berichten

Kennen jullie deze truc om goedkoop auto te rijden al? Vandaag kwam er bij mij op kantoor iemand met een splinternieuwe Mercedes G-klasse. Ik hou niet van Mercedes en zeker zou ik geen G-klasse kopen maar aangezien ik zeer geinteresseerd ben in het besparen van belasting heb ik hem de constructie die hier achter zit laten uitleggen. Zoals je misschien wel weet betaal je voor oldtimers geen wegenbelasting en heb je als je zo'n auto zakelijk rijdt geen of weinig bijtelling. In deze case is het chassis van een G-klasse uit 1981 geheel gerestaureerd en gemodificeerd naar het chassis 2007/2008. Dat kan hier vrij eenvoudig omdat het chassis van een G in de loop der tijd vrijwel ongewijzigd is gebleven. Vervolgens wordt een compleet nieuwe carrosserie, motor etc. op dit chassis uit 81 gezet. Resultaat:een oldtimer die "gerestaureerd" is. Omdat de nieuwe auto die de basis vormt voor de gerestaureerde versie niet op kenteken is gezet bespaar je al de volledige BPM. Dat is al in dit voorbeeld zo'n 40.000 besparing. Het gespecialiceerde bedrijf dat de ombouw doet moet natuurlijk wel betaald worden maar als je een eigen zaak hebt dan zijn dit zakelijke kosten. Ik heb de volledige berekening niet paraat maar uiteindelijk kost deze auto van 150k deze man 30k. Zijn fiscale bijtelling wegens privegebruik is 3.000 per jaar, terwijl dit normaal 37.500 zou zijn. Belastingbesparing per jaar zo'n 18.000 euro :thumbup:

Dit werkt natuurlijk alleen bij auto's die al heel lang op hetzelfde chassis gebouwd worden zoals de G en de Range Rover maar het blijft leuk gevonden. Zelf zou ik het niet aandurven want het zit wel heel dicht tegen Fraus Legis aan. Auto wordt voor de verzekering getaxeerd op 142.000 maar fiscaal op 12.000 ??? En natuurlijk staat op het kentekenbewijs bouwjaar 1981 en dat is bij verkoop ook niet echt lekker.

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Deze truc ken ik.

Mercedes dealer L.I.A.M. met meerdere grote filialen doet niet anders.

Link naar reactie

Oud nieuws, en de vlieger gaat niet helemaal op.

Bij auto's ouder dan 15 is de grondslag voor de bijtelling de waarde in het economisch verkeer en niet de oorspronkelijke catalogusprijs (zie site Belastingdienst)

Je kunt moeilijk hard maken dat een net (voor veel geld) gerestaureerde G klasse een dagwaarde heeft die veeeel lager ligt dan de restauratiekosten.

Jaren geleden werd deze truc uitgehaald met Jaguars en vandaar dat die regel voor auto's ouder dan 15 jaar is ingevoerd, toen kwam er even aardig de klad in de prijzen van oude Jaguars.

Je kunt beter een goede 15 jaar oude BMW of Mercedes b.v. zoeken waarvan de waarde in het economisch verkeer laag is en daar zakelijk mee gaan rijden.

JCK

Link naar reactie
Kennen jullie deze truc om goedkoop auto te rijden al? Vandaag kwam er bij mij op kantoor iemand met een splinternieuwe Mercedes G-klasse. Ik hou niet van Mercedes en zeker zou ik geen G-klasse kopen maar aangezien ik zeer geinteresseerd ben in het besparen van belasting heb ik hem de constructie die hier achter zit laten uitleggen. Zoals je misschien wel weet betaal je voor oldtimers geen wegenbelasting en heb je als je zo'n auto zakelijk rijdt geen of weinig bijtelling. In deze case is het chassis van een G-klasse uit 1981 geheel gerestaureerd en gemodificeerd naar het chassis 2007/2008. Dat kan hier vrij eenvoudig omdat het chassis van een G in de loop der tijd vrijwel ongewijzigd is gebleven. Vervolgens wordt een compleet nieuwe carrosserie, motor etc. op dit chassis uit 81 gezet. Resultaat:een oldtimer die "gerestaureerd" is. Omdat de nieuwe auto die de basis vormt voor de gerestaureerde versie niet op kenteken is gezet bespaar je al de volledige BPM. Dat is al in dit voorbeeld zo'n 40.000 besparing. Het gespecialiceerde bedrijf dat de ombouw doet moet natuurlijk wel betaald worden maar als je een eigen zaak hebt dan zijn dit zakelijke kosten. Ik heb de volledige berekening niet paraat maar uiteindelijk kost deze auto van 150k deze man 30k. Zijn fiscale bijtelling wegens privegebruik is 3.000 per jaar, terwijl dit normaal 37.500 zou zijn. Belastingbesparing per jaar zo'n 18.000 euro :thumbup:

Dit werkt natuurlijk alleen bij auto's die al heel lang op hetzelfde chassis gebouwd worden zoals de G en de Range Rover maar het blijft leuk gevonden. Zelf zou ik het niet aandurven want het zit wel heel dicht tegen Fraus Legis aan. Auto wordt voor de verzekering getaxeerd op 142.000 maar fiscaal op 12.000 ??? En natuurlijk staat op het kentekenbewijs bouwjaar 1981 en dat is bij verkoop ook niet echt lekker.

Ik ken de truc, maar het werkt niet lekker. Je auto moet na 15 jaar worden getaxeerd. Bovendien is de auto onverkoopbaar. Het kenteken blijft namelijk uit 1981 en de typeaanduiding. Zeg nu zelf, je gaat een z3 1.8 die is omgekat tot een z3m toch niet kopen als zijnde een m? Het kenteken wordt namelijk niet aangepast.

Link naar reactie
Ik ken de truc, maar het werkt niet lekker. Je auto moet na 15 jaar worden getaxeerd. Bovendien is de auto onverkoopbaar. Het kenteken blijft namelijk uit 1981 en de typeaanduiding. Zeg nu zelf, je gaat een z3 1.8 die is omgekat tot een z3m toch niet kopen als zijnde een m? Het kenteken wordt namelijk niet aangepast.
Auto niet verkoopbaar :thumbup: er is een levende handel in mercedes G's de vraag is groter dan het aanbod. Spreek uit ervaring aangezien mijn broer een dergelijke construktie heeft gehad met een G. Dus een nieuwe carrosserie op een onderstel van '81 op het moment van verkoop stonden ze in de rij.
Link naar reactie
Frank jongen ik weet niet wat je wil met deze vraag, maar laat ik je uit de droom helpen;

Deze:

z4msb7.jpg

gaat niet passen op dit onderstel:

bmw20004mx1.jpg

Dus gewoon lekker de bijtelling pakken van die :thumbup::schater:

:schater::schater: Hij is leuk Roger maar ik wil er zelf niets mee. de :unsure: koop ik prive en in de 325 rij ik (formeel) alleen nog zakelijk. Net als Pierre gaat er een hele operatie plaatsvinden, te weten:

de 325 wordt ingaande 01-01-2008 niet meer prive gebruikt

voor (mijn) prive komt de :thumbup:

de Z3 2.2i gaat weg

de Twingo van mijn vrouw gaat weg

als vervanging van de Twingo komt er een ??? voor (ons) prive

mei 2009 gaat de 325 terug naar de leasemaatschappij en heb ik alleen nog maar prive auto's

Aanleiding voor dit alles:

1 ratio (en dan zijn we weer on topic) Fuck the fiscus

2 gevoel (ik kan echt niet meer zonder een ///M)

Link naar reactie

Ik heb wel eens gehoord dat er bedrijven zijn die deze truuk met compleet nieuwe auto´s doen, met name BMW´s (X5 enzo)

Auto in onderdelen kopen en dan opbouwen (geen BPM) :newblush:

Link naar reactie
Ik heb wel eens gehoord dat er bedrijven zijn die deze truuk met compleet nieuwe auto´s doen, met name BMW´s (X5 enzo)

Auto in onderdelen kopen en dan opbouwen (geen BPM) :newblush:

Fabeltje's, wel gebeurt het dat ze alle extra's vervangen voor de goedkopere onderdelen. Meestal hebben ze een aantal onderdelen liggen die ze voor de keuring vervangen. denk aan een stoffen interieur, staal velgen navi's die ze er uit slopen enz. Ook bieden ze schade auto's aan bij het RDW dat werkt met een tegenbewijs voor de BPM. Zolang je een kenteken bij de auto hebt kun je bij het RDW terecht. Dus auto's in onderdelen naar het RDW lijkt mij stug <_<
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.