Ga naar inhoud

Wie is het overkomen?


Harold

Aanbevolen berichten

Mij valt op dat bijna alle nieuwe forumleden vertellen dat ze niet over een nacht ijs gegaan zijn bij de aanschaf van hun Z3. Je weet wel: Laten keuren, km's laten checken, wikken en wegen, voorleggen aan forumleden enz... Logisch, een auto is geen zak krentenbollen (hoewel, sommige... :thumbup: ).

Mijn vraag is: Wie van ons heeft ècht pech gehad? Een Z3 gekocht waarvan je dacht prima, maar daarna begon de ellende met onverwachte en peperdure reparaties? (Ik heb het dus niet over normale slijtage en de kosten die dat meebrengt). Een echte kat in de zak??? B) B) Zo ja: Had je dat achteraf kunnen weten? Of had je gewoon pech met dat ene exemplaar?

N.B. Ik ben zeker niet uit op "ramptoerisme" of "sensatie". Ik heb het idee dat die Z3's gewoon behoorlijk degelijk zijn! ;) Dat je dus - als je de normale voorzichtigheid betracht - echt geen risico loopt...

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik.

Maar ben er nog steeds blij mee, gevalletje pech.

gekocht bij een Duitse BMW dealer, auto was daar aangeschaft, onderhouden en weer ingeruild. Historie was sluitend, garantie-historie was prima. 100K gelopen. Wist wel dat er weinig vervangen was, dus dat er wat aan zat te komen. Auto is verder in nieuwstaat, op wat steenslag na. Heb er zelf aardig wat verstand van, en dacht echt een goede auto te kopen. Maar je geeft niet weinig uit, dus het jaar Eurplusgarantie was voor mij het vangnet mocht er toch iets misgaan bij een aankoop diep in Duitsland. Alsdus gekocht.

Uiteindelijk in NL voor 9500 Euro garantiereparaties laten doorvoeren.

Heb nu iig wel een splinternieuwe Coupe voor de deur staan :thumbup:

Link naar reactie
Uiteindelijk in NL voor 9500 Euro garantiereparaties laten doorvoeren.

uit nieuwsgierigheid: wat moet er allemaal vervangen worden wil je tot 9500 euro komen? :surprise:

Link naar reactie
dus het jaar Eurplusgarantie was voor mij het vangnet mocht er toch iets misgaan bij een aankoop diep in Duitsland. Alsdus gekocht. Uiteindelijk in NL voor 9500 Euro garantiereparaties laten doorvoeren. Heb nu iig wel een splinternieuwe Coupe voor de deur staan :surprise:

Eh... inderdaad een kat in de zak: Alleen voor de verzekering en niet voor jou! Slim dus... :thumbup:

Link naar reactie
uit nieuwsgierigheid: wat moet er allemaal vervangen worden wil je tot 9500 euro komen? :thumbup:

-nieuw diff

-koppeling + drukgroep

-kachelkraan

-VANOS (2x vervangen zelfs omdat ze niet wisten wat er rammelde)

-Multiriem met alle spanners en rollen (ze wisten nog steeds niet wat er zo rammelde)

-volledige distributie (daar zat uiteindelijk de rammel dus in)

-koppakking (moest ivm distributie meteen meegenomen worden)

-ABS pomp

-hydraulische klepstoters zijn meteen allemaal meevervangen bij vervangen koppaking

-raammechanisme links

-waterpomp

-thermostaat

Dat was het volgens mij wel :surprise: Voordeel is dat ik op al deze reparaties wel weer 2 jaar BMW garantie heb :blush:

Link naar reactie

Ik heb ook wel wat ellende gehad, maar niet extreem. De spiegels natuurlijk, de elektrische kap, die ontregeld was en niet meer sloot, een sensor a 280,00 euro die stuk was, de waterpomp, de kacheltermostaat, accu, olielekkage, pakkingen krukas lek voor.

Dat was het wel tot nu toe en ik wil dat graag zou houden :thumbup:

De auto staat nu gelukkig binnen, dus van katten ook geen last meer.

Link naar reactie

Hier nog één, prachtig qua uiterlijk en wènig kilometers..... heeft erg lang stil gestaan dus zo blijkt/bleek (anders kan het ook niet dat hij er zo mooi uit zag).

Meteen na aanschaf naar de garage en daar bleek:

- Remblokken + remschijven verroest

- Nieuwe cap

- Spiegels

- Raam mechanisme, ook links

- Schokdempers

- Alle leidingen van de koelvloeistof (gescheurd, lek dus daar stond m'n vrouw een keer langs de kant van de weg met een kokende motor)

- Allerlei klein spul wat vervangen moest worden

- radiateur lek dus ook nieuw......

Dus dan koop je een Z3 voor ongeveer 10K en daar zit dan nu nog zo'n 3 a 4 mille aan nieuw materiaal in plus verfraaiing in de vorm van chrome onderdeeltjes...

Is ook wel logisch ook, t'is toch een auto van 10 jaar oud en daar moet je gewoon dingen aan vervangen.

Achteraf had ik liever wat verder gekeken dan m'n neus lang was naar een iets 'betere' Z3, aan de andere kant heb ik nu een Z3 waar vrijwel alles wat vervangen kan worden ook weer nieuw is dus ik hoop dat ik de komende jaren alleen normaal onderhoud hoef te plegen....

Link naar reactie
N.B. Ik ben zeker niet uit op "ramptoerisme" of "sensatie". Ik heb het idee dat die Z3's gewoon behoorlijk degelijk zijn! :thumbup: Dat je dus - als je de normale voorzichtigheid betracht - echt geen risico loopt...

Om ook de degelijkheid eens te benadrukken, in juni 2007 bij roodkapje mijn Z3 (2.8 ltr uit 1999) aangeschaft en heb er inmiddels 6500 km mee weg en nog niks aan hoeven doen :guitar:

Link naar reactie
-nieuw diff

-koppeling + drukgroep

-kachelkraan

-VANOS (2x vervangen zelfs omdat ze niet wisten wat er rammelde)

-Multiriem met alle spanners en rollen (ze wisten nog steeds niet wat er zo rammelde)

-volledige distributie (daar zat uiteindelijk de rammel dus in)

-koppakking (moest ivm distributie meteen meegenomen worden)

-ABS pomp

-hydraulische klepstoters zijn meteen allemaal meevervangen bij vervangen koppaking

-raammechanisme links

-waterpomp

-thermostaat

Dat was het volgens mij wel :newblush: Voordeel is dat ik op al deze reparaties wel weer 2 jaar BMW garantie heb <_<

Dat is wel een flinke lijst. het grootste deel van die 9000 euro zullen wel uren zijn. Laatst nagevraagd wat het uurtarief bij de BMW dealer is: 85 euro ex btw! (ik IT-freelance zelf op uurbasis zit er meestal boven, maar voor veel freelancers is 85 euro een droomtarief).

Link naar reactie

Uurtarief van BMW dealer is inderdaad hoog, maar die dealer heeft duur gereedschap, zit op een dure lokatie, heeft ook nog wat onderhouds/reparatie adviseurs die zelf geen vieze handen krijgen maar wel betaald moeten worden. En dan heb ik het nog niet over de receptioniste, de verkopers in Hubo Boss kostuum, etc, enz.

Link naar reactie

Ik weet nog wel dat Mr. Jones een Z3 kocht die op het moment van passen van de hardtop zo krom als een hoepel bleek te zijn.

Dat was een hoop ellende. Tevens zijn er ook mensen die daar dus nooit achter komen en misschien wel met een kat in de zak rondrijden.

Doet mij herinneren aan mijn eerste toertocht met z3 club toen er een donkergroene 1.9 meereed waar de motorkap scheef op stond en de koplampen op hoogte ook sterk verschilden (misschien dat Ruud het nog herinnert)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.