Ga naar inhoud

kostenplaatje Z3 2.8


Aanbevolen berichten

Hoi daar,

ik dacht, laat ik eens wat feedback geven over de aanschaf van mijn Z3 2.8 en de bijkomende kosten.

Misschien interessant voor degene die nog eentje willen aanschaffen.

Ik heb een Z3 2.8 uit 1999 gekocht met 118.000 km op de tellen voor 12.000

Het was een "meeneemprijsje", waarbij ik wist dat er wat aan de auto mankeerde.

Auto had als voormalige duitser al een nl kenteken en apk tot augustus.

Totale bijkomende kosten

900 voor 4 nwe bandjes en uitlijnen (17 x 225 voor, 17 x255 achter)

allerlei stuurspeerstangen en draagarmen, circa 300 euries met montage

divers spuitwerk (auto was rondom van gratis parkeerschades voorzien) 1150 euries

kleine beurt, carterolie verversen, differensieelolie en nwe bougies via kennis 300 euries

Zodat ik in totaal voor 14.650 in een strak ogende en sturende Z3 rijd.

Prettige bijkomstigheid van deze voormalige duitse PKW is een standkachel, zodat je altijd in

een voorverwarmde auto stapt in de winter! Over luxe gesproken!

Nu alleen nog het cabriokapje stellen en de gordergeleiders vernieuwen en een heftige audiokit en...en....

Iemand nog een goede suggestie waar je je cabriokap kan laten stellen?

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast france bleue

Iemand nog een goede suggestie waar je je cabriokap kan laten stellen?

www.cabriocare.nl schijnt goed te zijn . Je hebt al heel wat werk laten verrichten. Veel kracht en wijsheid met het vervolg. ;)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hoi, ik zag dit topic staan en dacht laat ik mijn vraag ook maar stellen.

Wat zijn (gemiddeld) de jaarlijkse onderhoudskosten voor een 10 jaar oude Z3 2.8? (laten we uitgaan van 100.000 km en 10.000 per jaar erbij)?

En is het voor de 1.9 veel goedkoper?

Link naar reactie
  • Administrator
Hoi, ik zag dit topic staan en dacht laat ik mijn vraag ook maar stellen.

Wat zijn (gemiddeld) de jaarlijkse onderhoudskosten voor een 10 jaar oude Z3 2.8? (laten we uitgaan van 100.000 km en 10.000 per jaar erbij)?

En is het voor de 1.9 veel goedkoper?

Ik denk dat dat voor een groot deel ook afhankelijk is van hoe je met je auto rijdt en omgaat.

Ik ben jaarlijks voor 2 beurten (privéonderhoud via kennis, is monteur bij BMW dealer), zonder bijkomende kosten tot op heden, zo'n € 450,00 kwijt. Setje blokken en schijven rondom haal ik bij een dealer in Zuid-Duitsland: € 275,00 incl verz. kosten, org. BMW.

Mijn auto heeft inmiddels 174.000 gelopen (ik rijd tussen de 10.000 en 15.000 per jaar) en is bijna 11 jaar oud. Olieverbruik is zo goed als 0. Gooi er gemiddeld zo'n liter per jaar in.

Banden doe ik voor zo'n 4 jaar mee, achter 2 (Michelin PS2).

Hoop dat je er iets aan hebt.

Gr. Rob

PS. kom je toevallig uit het Oosten van NL?

Link naar reactie
En is het voor de 1.9 veel goedkoper?

Voor een kleine beurt zul je ongeveer hetzelfde kwijt zijn, afgezien van de twee extra bougies. Punten waar je vooral goed op moet letten bij hogere kilometerstanden:

- Remmen (vooral de schijven)

- Schokdempers

- Koppeling

- Waterpomp

- VANOS voor de 6 cilinders, wilt nog wel eens gaan ratelen

- DISA klep voor de 4 cilinders, wilt ook nog wel eens bijgeluiden veroorzaken

Laat ik het zo zeggen, ik zou je keuze niet van het onderhoud af laten hangen.

Link naar reactie

dat heb je goed gedaan deltomaso! alles bij elkaar een net bedrag voor zo'n auto. Ik heb de mijne een jaartje eerder gekocht voor dezelfde prijs. De mijne is bj dec 97, met 180.000 km. Lijkt duur, maar ik heb verder geen bijkomende kosten gehad. Inspectie 2 laten doen bij de dealer, maar geen mankementen gevonden. Per saldo was ik dus iets goedkoper uit, maar ik heb ook een iets oudere auto. Die overigens perfect rijdt.

Naast de noodzakelijke kosten heb ik inmiddels wel wat andere kosten gehad, zoals een veerpootbrug, spoorverbreders. Maar dat heb je natuurlijk in eigen hand.

Link naar reactie

Dank voor de reacties. Meer zijn welkom

Voor een kleine beurt zul je ongeveer hetzelfde kwijt zijn,

..

Laat ik het zo zeggen, ik zou je keuze niet van het onderhoud af laten hangen.

Dus eigenlijk enkel verbruik/aanschafprijs vs prestaties. Tweedehands vind ik de prijs niet zoveel schelen en verbruik, ach die 10.000 per jaar is heel ruim genomen (woon op loopafstand van het werk).

Ben zelf wel gecharmeerd van de Z3 en denk er voorzichtig aan om er eentje te gaan kopen in de loop van het jaar.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.